Sv: Hvordan legger dere dynen?
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Dere vet hva som kan skje om man ikke legger dynen pent på sengen, ikke sant? Dere husker vel denne:
Når du tar med deg en venninne hjem for uplanlagt overnatting og du tror at mannen fortsatt er på reise så må du sjekke om han ligger under dynen før du hiver dyna høyt i luften når du skal vise venninnen soverommet (noen ble litt flau over at hun hadde lagt igjen dynen så krøllete). Og se for all del til at mannen ikke lager naken på ryggen og sover. Og finn en måte og roe ham ned på etterpå. Det var visst en litt burdus måte å bli vekket på. Han dro på jobb før venninnen som han aldri hadde møtt før stod opp. Har jeg hørt.
Det der hadde ikke helten tatt så tungt. Tvert imot, faktisk.
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Sånne senger er jo skikkelig ukoselige å legge seg i. 
Men jeg rer jo opp før jeg legger meg! Altså, om morgenen legger jeg dynen over fotenden, slik at madrassen er mest mulig fri. Den ligger ikke uryddig og stygg. Om kvelden før jeg går på badet for å stelle meg, rister jeg opp dynen og puten og åpner vinduet. Ikke kom og fortell at det er lite hyggelig å legge seg i en slik seng. 
Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.
Men er det virkelig slik at dei som ikkje rer opp senga si kvar dag gjer det av middhensyn?
Jeg gjør det i alle fall av middhensyn.