Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...
For det første: Jeg stiller meg helhjertet bak Mims oppfordring. Det koster deg kanskje en 10 minutters ubehagelig telefonsamtale. Barna har alt å vinne på det. Tenk om det er akkurat dette barnevernet mangler for å skjerme barna videre? Om de først kommer dit innbiller jeg meg at det skal en del til før man får skjermet barna igjen. Og i mellomtiden går tiden og opplevelser festes på netthinnen...
For det andre: Jeg kjenner at jeg blir litt provosert når man bruker ADHD som unnskyldning sånn. Jeg er enig med ADHD-foreningen som sier at "en AD/HD diagnose ikke fritar for ansvar for egne gjerninger". Men det er vel nettopp det som er typisk i tilfeller som dette. Tilleggsproblematikk som rus, antisosial atferd osv. og mangel på innsikt.
Det er noe av grunnen til at jeg er streng på at mitt barn med ADHD alltid skal ta ansvar for det han gjør. Jeg har sett for mye av hvordan det kan gå med de som aldri blir stilt til ansvar for egne handlinger.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|