|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?
På linje med de to over her.
|
|
|
#22 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Det er ikke et krav, det er en pekepinn.
|
|
|
#23 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Rundt 1000 kr. gir vi når vi er invitert i bryllupet.Kanskje 1500 til nære venner eller søsken.
|
|
|
#24 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Hva med når det "bare" er vennefest og uformell stemning? Koltbord og after-ski-party... det bør vel ikke være noen dårligere gave av den grunn?
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Det der med kuvertpris og sånn har jeg aldri hørt om før. Jeg håper virkelig ikke våre venner bruker så mye som 1000 kroner på bryllupsgaver til oss! Vi skal riktignok ha vennefest i etterkant av bryllupet, uten mat, så hvis vi skal føkge de der pekepinnene fortjener vi vel ingenting, da. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Vi gir etter relasjon, så det pleier å være ca 500-800 pr par hvis det spleises og det er "vanlige" venner. Nære "bestevenner" og nær familie gis det over 1000 kr som regel. Jeg tenker overhodet ikke på hva som spanderes eller gis i bryllupet, det er da irrelevant. Er man bedt som kaffegjest er man som regel litt mer perifer, og vi gir da ca 500.
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Vi er også omtrent her. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ligger omtrent her vi også. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Vi er invitert til et bryllup nå i mars. Jeg tenker at gaven vil ligge på rundt kr 500. Det passer bra med ønskelisten deres også synes jeg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Det med økonomi er et poeng, særlig hvis det er et bryllup en må reise til. Vi skal i bryllup på Finse i mai og betale togtur, hotellopphold en helg og noe mat og drikke mens vi er der. Noen av gjestene kommer helt fra England. Brudeparet har sagt at de ikke forventer å få dyre gaver når folk reiser så langt for å feire dem, og det synes jeg er fornuftig. Det er sikkert noen som tar av uansett, men vi må nok begrense selve gaven siden bryllupet totalt sett (inkludert utdrikkingslag i London, huff så leit |
|
|
|
|
|
#31 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Hjelpes for noen gaver dere gir bort.
|
|
|
|
#32 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvor mye penger legges normalt i en bryllupsgave fra venner?Vi pleier å gi for 700-800 kr. Må vi reise langt (andre enden av landet med hotell, utlandet osv) har vi gitt for typisk 350 eller noe.
|
![]() |
|
|