Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 22:03   #101
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Spennande! Krysser alt for at det ordnar seg!! :kryss:

Gammel 19-02-10, 10:07   #102
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg mener at ansiniteten kan brukes kun en gang nå, så starter man fra kjøpsdato på nytt. Er dette riktig?

Lykke til Salt!

Nei. Det er ikke riktig i OBOS, men man kan bare eie en leilighet om gangen. Men jeg mener at det er lov til å benytte seg av ansiennitet hvis man har planer om å selge den leiligheten man bor i (litt usikker på hvordan dette gjennomføres i praksis).

Gammel 19-02-10, 10:34   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Det er ikke riktig i OBOS, men man kan bare eie en leilighet om gangen. Men jeg mener at det er lov til å benytte seg av ansiennitet hvis man har planer om å selge den leiligheten man bor i (litt usikker på hvordan dette gjennomføres i praksis).

Det er ikke noe problem. Man kan fint eie to leiligheter i en overgangsperiode mens salg er i gang. Man må dermed ikke selge før man kjøper noe nytt, men man må selge den man har hvis man kjøper en ny obosleilighet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:02   #104
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne må jeg abbonere på! Lykke til Salt!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:23   #105
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Wohoooooo!!!

Nå er den lagt ut, og ansennitetskravet er 16.02.10!

Nå begynner 2 uker med The Waiting Game™. Håper det ikke dukker opp noen andre med lang ansennitet, da.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:25   #106
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette må bare gå veien for dere!!!!

Og vil du for eksempel dele link på prikk? :nysgjerrig:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:26   #107
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Krysser fingrene for dere.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:26   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er spennende da! Dere har jo god ansenitet om du har fra du er født, men om noen som er elder enn deg vil ha den... *krysser fingrene*

(Begynner å lurer på om guttungen burde fått medlemskap da han ble født... men vi har tenkt å flytte uansett, og både jeg og mannen er medlem, så vi har to medlemskap med ansenitet fra før vi fikk barn som kan overdras eventuelle unger som måtte ønske å bo i denne byen og ha bruk for det...)

Gammel 19-02-10, 15:27   #109
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Wohoooooo!!!

Nå er den lagt ut, og ansennitetskravet er 16.02.10!

Nå begynner 2 uker med The Waiting Game™. Håper det ikke dukker opp noen andre med lang ansennitet, da.

Krysser alt jeg har for at det går deres vei!!

Gammel 19-02-10, 15:28   #110
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Bare du ikke stjeler den fra meg, så, Kokosbolle.

Gammel 19-02-10, 15:30   #111
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Takk! Den har ligget lenge ute med laber interesse (trenger litt oppussing), så satser på at det ikke plutselig dukker opp noen!

Gammel 19-02-10, 15:30   #112
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Woho! Dette går veien, vettu. Og jeg vil også ha linkprikk! (Jeg kommer jo neppe til å stjele den, uansett hvor lyst jeg måtte ha )

Gammel 19-02-10, 15:30   #113
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Bare du ikke stjeler den fra meg, så, Kokosbolle.

Ingen fare!

minibolle mai 2012
Gammel 19-02-10, 15:30   #114
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ansiennitet fra 1957 - send meg link!

Så spennende, da - lykke til!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:35   #115
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil gjerne se om jeg får lov.
Kan love deg at vi ikke kjøper den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:35   #116
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Det så kjempefint ut, Salt!

minibolle mai 2012
Gammel 19-02-10, 15:36   #117
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Åh! Koselig!
Trenger litt oppdatering her og der, men ikke så voldsomt mye. Og du vet jo så godt hva som skal til, så det her blir bra.

Gammel 19-02-10, 15:36   #118
Slettet bruker
Passiv

Standard

Supert!
Jeg kjøpte Obosleilighet på forkjøpsrett en gang. Jeg meldte meg inn da jeg la inn bud - han andre dagen etter. Jeg ledet med en dag og fikk være den lykkelige eier av tredve kvadrat et par år.

Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:37   #119
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Vi er ikke redde for oppussing! Vi ville gjerne ha det, faktisk! :kresen:

Gammel 19-02-10, 15:37   #120
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Lykke til, da, Salt.

Jeg kjøpte min første leilighet på ansiennitet i OBOS, og var selvsagt strålende fornøyd med det. Vi ventet forresten helt til siste øyeblikk før fristen utløp med å melde oss, ut i fra en tanke om at opprinnelig kjøper ikke skulle få tid til å hoste opp en kjøpevillig bestemor eller lignende i siste liten.

Dirty game, men...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.