Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Regneoppgave: Hammer og spiker

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-10, 11:14   #41
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regneoppgave: Hammer og spiker

Det er jo ikke riktig å regne 27 + 2.

Barna har betalt 27 kroner. Eieren av butikken har fått 25 kroner. Den uærlige assistenten har tatt 2. Ingen krone er borte.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 11:21   #42
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Hvis hammeren koster 30, så koster den jo bare 29 kroner mer enn en spiker, ikke sant? 1+29=30, så da stemmer det jo ikke, hammeren skal koste 30 kroner mer. Så hvis spikeren koster 50 øre og du plusser på 30 kroner så får du prisen på hammeren som er 30,50.
0,50 + 30,50=31.

Eg skjønner at eg ser feil, men mitt hovud ser det ikkje.

Eg klarte meg med eit nødskrik gjennom matten på ungdomsskule og vidaregåande. Slikt som dette har eg aldri skjønt. Det ville aldri falla meg inn at det skulle blandast ører inn i dette reknestykket.

Gammel 19-02-10, 11:31   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er jo ikke riktig å regne 27 + 2.

Barna har betalt 27 kroner. Eieren av butikken har fått 25 kroner. Den uærlige assistenten har tatt 2. Ingen krone er borte.

Det var ikke tredve spenn mer. Det var 25 til sjappa og to til assistenten. 3*9= 27 og 2+25=27.

Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:33   #44
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

25 (for ball)+2 ( til assisten)+3 (til barn)= 30
25 (for ballen)+2 (stjelt)= 27, altså det barna har betalt.. 27+3 som dei har att er 30.

Syntes denne også var logisk og grei eg. Har som regel ganske lett for logisk tenking.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.