|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Epikur
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Vi mistet en kjempefin leilighet i Oslo, en strøken fireroms med garasje rett ved marka, på forkjøpsrett.
|
|
|
#62 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det er vel det jeg også tenker ja.
|
|
|
#65 |
|
Ekvilist
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Da vi kjøpte på forkjøpsrett, så måtte kravet om ønske om å bruke forkjøp legges fram før boligen ble solgt husker jeg. Men det var i 2001 eller noe sånt, og med forkjøp i boligbyggelag - ikke OBOS.
|
|
|
#68 |
|
Glamorøs
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Forkjøpsretten til obos er slik at kjøper kan få godkjent sitt bud, men da har obosmedlemmer med høyere ansennitet kjøpe huset til samme pris. Obosvisningene pleier ikke være godt annonsert for å forhindre dette, så få obos til å gi dere beskjed.
|
|
|
#69 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Ja, jeg skal følge med på obos sine hjemmesider hver dag nå. Jeg vet ikke hvor høy ansennitet kjøperen har, kan Obos opplyse om dette når de får inn boligen? |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å, det husker jeg ikke..men hvis du går inn på Obos sine hjemmesider, så tror jeg de har eksempler på boliger som ligger til Obos-visninger..du kan jo se om kjøpers ansennitet er opplyst der.
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos TOBB (tilsvarende OBOS i Trondheim) legger de ut boligen + ansiennitetsnr på kjøper fortløpende. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Mellom barken og veden
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Nå var jeg inne og kikket på Obos hjemmesider, der leilighetene til forkjøpsrett lå. Ansenniteten lå ute på flere av de, men la merke til at de fleste hadde ansennitet fra datoen leilighetene ble kjøpt...
|
|
|
#73 |
|
Epikur
|
Ja, det var saken i vårt tilfelle. Vi meldte oss inn i Obos da vi la inn bud. Men vi er fremdeles medlem og medlem i BOB her i Bergen, så ungene våre skal ha solid ansennietet, dersom de velger å bo i Oslo eller Bergen. Mannen har arvet sitt medlemsnummer i BOB av sin mormor, så det er fra tidlig sekstitall.
|
|
|
#74 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Lykke til, Salt - håper det ordner seg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Salt in the rainbow
|
Ahaaa! Så det er ansenniteten, selvfølgelig! Håper det er tilfelle med duden som kjøpte her og, for da skal jeg slå ham ned i støvlene! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Salt - jeg tror OBOS har regler om at du ikke får være medlem før du er født.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#79 |
|
heimføing
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Så rart system - at man melder seg etter salget.... Her i byen må man melde seg når boligen blir lagt ut for salg. Borettslaget kjører ukentlige annonser på dette. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Lille tyrann
|
![]() |
|
|