Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 14:19   #61
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Vi mistet en kjempefin leilighet i Oslo, en strøken fireroms med garasje rett ved marka, på forkjøpsrett.

Gammel 18-02-10, 14:22   #62
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Vi har god ansennitet i Obos ja, men nå er det jo solgt....

Vi snappet vårt rekkehus på forkjøpsrett bokstavelig talt i tolvte-time.
Ring megleren og hør hvor lang ans. kjøperen har.

Lykke til videre med boligjakten.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:23   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror dette stemmer, sånt rent juridisk.

Den som kanskje en sak er selgeren. De kan gå til sak mot megleren og søke erstatning for tapet de er påført.

Det er vel det jeg også tenker ja.

forkjøpsrett derimot er jo en annen sak, vi mistet et hus på forkjøsrett, før vi tok det vi nå bor i på forkjøpsrett (med sånn ca en mnd ansenitet, men kjøper var ikke medlem i det hele tatt... slik vi altså ikke var før vi mistet det forrige...)

Gammel 18-02-10, 14:36   #64
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

OBOS!

Den er ikke kommet ut for salg på forkjøpsrett enda, så da har vi kanskje en sjanse!

Takk til dere som gjorde meg oppmerksom på dette!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:37   #65
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi kjøpte på forkjøpsrett, så måtte kravet om ønske om å bruke forkjøp legges fram før boligen ble solgt husker jeg. Men det var i 2001 eller noe sånt, og med forkjøp i boligbyggelag - ikke OBOS.

Gammel 18-02-10, 14:41   #66
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringte Obos. Den er ikke registrert hos dem enda, så den kommer. Så da er jo ikke meldefristen satt enda heller.

Gammel 18-02-10, 14:43   #67
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, da er det håp! Vet du om dere har lengre ansiennitet enn kjøper?

Gammel 18-02-10, 14:44   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forkjøpsretten til obos er slik at kjøper kan få godkjent sitt bud, men da har obosmedlemmer med høyere ansennitet kjøpe huset til samme pris. Obosvisningene pleier ikke være godt annonsert for å forhindre dette, så få obos til å gi dere beskjed.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:48   #69
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Ja, jeg skal følge med på obos sine hjemmesider hver dag nå. Jeg vet ikke hvor høy ansennitet kjøperen har, kan Obos opplyse om dette når de får inn boligen?

Gammel 18-02-10, 15:22   #70
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg skal følge med på obos sine hjemmesider hver dag nå. Jeg vet ikke hvor høy ansennitet kjøperen har, kan Obos opplyse om dette når de får inn boligen?

Å, det husker jeg ikke..men hvis du går inn på Obos sine hjemmesider, så tror jeg de har eksempler på boliger som ligger til Obos-visninger..du kan jo se om kjøpers ansennitet er opplyst der.

Supert hvis dere kan benytte forkjøpsretten!

Gammel 18-02-10, 15:25   #71
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos TOBB (tilsvarende OBOS i Trondheim) legger de ut boligen + ansiennitetsnr på kjøper fortløpende.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:29   #72
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Nå var jeg inne og kikket på Obos hjemmesider, der leilighetene til forkjøpsrett lå. Ansenniteten lå ute på flere av de, men la merke til at de fleste hadde ansennitet fra datoen leilighetene ble kjøpt...

Gammel 18-02-10, 15:42   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Nå var jeg inne og kikket på Obos hjemmesider, der leilighetene til forkjøpsrett lå. Ansenniteten lå ute på flere av de, men la merke til at de fleste hadde ansennitet fra datoen leilighetene ble kjøpt...

Ja, det var saken i vårt tilfelle. Vi meldte oss inn i Obos da vi la inn bud. Men vi er fremdeles medlem og medlem i BOB her i Bergen, så ungene våre skal ha solid ansennietet, dersom de velger å bo i Oslo eller Bergen. Mannen har arvet sitt medlemsnummer i BOB av sin mormor, så det er fra tidlig sekstitall.

Gammel 18-02-10, 15:44   #74
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til, Salt - håper det ordner seg.

Alle mine barn har vært OBOS-medlemmer siden de var noen uker gamle.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:45   #75
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Noen boligbyggelag har vel lagt begrensinger på at man ikke kan ha lenger ansennitet enn man selv er år, mener jeg å huske.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:01   #76
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg har også vært Obos-medlem fra jeg var liten, og visstnok har bestemor en del ansennitet som kanskje kan overføres.

Gammel 18-02-10, 16:02   #77
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Ahaaa! Så det er ansenniteten, selvfølgelig! Håper det er tilfelle med duden som kjøpte her og, for da skal jeg slå ham ned i støvlene!

Merker forøvrig at denne: kommer til å bli mye brukt fremover.

Gammel 18-02-10, 16:04   #78
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Salt - jeg tror OBOS har regler om at du ikke får være medlem før du er født.

http://www.obos.no/?did=9396590

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:05   #79
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rart system - at man melder seg etter salget.... Her i byen må man melde seg når boligen blir lagt ut for salg. Borettslaget kjører ukentlige annonser på dette.

Blir spennende om dere kan ta den på forkjøpsretten da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:07   #80
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Salt - jeg tror OBOS har regler om at du ikke får være medlem før du er født.

http://www.obos.no/?did=9396590

Joda, men hun har også rett i at en bestemor med lang ansiennitet kan ta den på ansiennitet og overføre til henne etterpå. Vi har gjort det en gang. Så arver hun bestemors medlemsskap, og får ansiennitet fra max. det året hun selv er født i.
(med forbehold om at de har endret regler)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.