Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Røyking, nok en gang

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 22:45   #41
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking, nok en gang

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På min arbeidsplass har vi faktisk gjennomført det jeg sier. Vi har egne røykesteder som er noen meter fra inngangen. Et lite utebord med noen stoler, en levegg og et tal over så man kan stå eller sitte tørt om det regner også.

Ledelsen sendte EN mail og ba om at det kun ble røyket der - det har aldri vært noe problem siden.

Jeg kan ikke tro at alle røykerne på min arbeidsplass er så til de grader forskjellige fra alle andre røykere.

Det var noen sandblåste røykere der jeg jobbet tidligere. De insisterte på å stå utenfor vinduene til folk og røyke, og ble dødelig fornærma når de inne klaget over at røyklukten trakk inn. Lukk vinduene var beskjeden. Veldig kjekt når man er i et bygg uten ventilasjon....

Det ble satt opp benker til dem, men der ville de jo ikke sitte, det var for kaldt, og de dagene det regnet ble de jo våte.

Ok. Vi snakker ikke aller røkerne. Noen var fulle av hensyn, men det er de to-tre som ikke er det man legger merke til, og som man dessverre må utforme reglene etter.

Gammel 16-02-10, 22:46   #42
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har større tro på skilt eller lignende med tekst a la "Takk for at du tar hensyn og ikke røyker her", f. eks., enn "Røyking forbudt - blir straffet med bot!" Men jeg er sikkert naiv. Det funket i alle fall for meg da jeg røyket og det var lov inne også.

Gammel 16-02-10, 22:47   #43
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forresten god erfaring med sprayflaske med vann på røykere under vindu. :deler:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 22:48   #44
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har forresten god erfaring med sprayflaske med vann på røykere under vindu. :deler:

Du verden. Hva med steining? Det er veldig moderne nå.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 22:51   #45
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Du verden. Hva med steining? Det er veldig moderne nå.

Det er sikkert omtrent like ubehagelig for dem med en liten vanndusj som for meg med røyklukta inn, så det tenker jeg de må regne med som en risiko ved å stille seg opp under åpent vindu.

(Må legge til at jeg bare har gjort dette to ganger, og det var på natterstid.)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 22:53   #46
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mitt inntrykk er at røykere som tar nok hensyn er i mindretall. Det kan godt være at jeg tar feil og henger meg for mye opp i dem som ikke gjør det, men det er da uansett såpass mange av sistnevnte at de er fryktelig plagsomme. Ellers er jeg ikke fremmed for tanken om egne røykesoner, men min erfaring der sånt finnes er at folk ikke gidder å bruke dem fordi det er mer behagelig for dem å la være.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 23:13   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror at det er ganske stor forskjell på hvordan man oppfører seg på arbeidsplassen, særlig etter å ha fått beskjed fra ledelsen, og hvordan man oppfører seg i det offentlige rom, der "ingen" har ansvar for noe. Et formanende skilt har ikke samme autoriteten som den som betaler ut lønninga di, er jeg redd.

Kan ha noe med det at det er pent der de er velkommen til å røyke også? Det er triveligere å spasere tyve meter bort til askebegeret og den fine gruppen med blomster enn å stå på utsiden av døra og blåse røyk på uskyldige?

Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 23:21   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg bare ønsker et generelt forbud mot røyk i en sone rundt meg på, si 20 meter?

DER har vi det.

(Rundt meg, altså. Meg og. )

Og av ren nysgjerrighet: Sa du noe til den derre røykedama på nabobordet?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 23:30   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kif: så klart. Man er jo bergenser.

Døh, kan du være snill å ta den røyken ved ditt eget bord, eller?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 10:15   #50
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Problemet er jo de som ikke tar hensyn, men slike mennesker finner man jo overalt, og ikke alltid med en sneip i munnviken.

Det er jo idioter vi ikke liker, jeg skulle gjerne hatt et forbud mot dem jeg.

Store skilter ved sykehus/skole/offentlige-bygg-inngangene:
"Idioti forbudt!"
"Idioti kun tillatt ved anviste steder."
"Idiotsone denne vei →" og så hadde neste skilt også vist pil og videre rundt og rundt bygningen, så hadde man hatt dem i en fin tralt hvor de ikke kunne gjort skade.

Gammel 17-02-10, 10:20   #51
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje man kan begynne å idiotsteste unger allerede i barneskolen, slik at de kan stemples i pannen i det de går ut av vgs.

Gammel 17-02-10, 10:24   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

"Idioti forbudt!"
"Idiotsone denne vei →" og så hadde neste skilt også vist pil og videre rundt og rundt bygningen, så hadde man hatt dem i en fin tralt hvor de ikke kunne gjort skade.

Det der vil ikke funke, en av kjennetegnene på idioti er at idiotene selv ikke vet at de er det. Så de vil nok ikke følge disse skiltene...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 10:34   #53
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det der vil ikke funke, en av kjennetegnene på idioti er at idiotene selv ikke vet at de er det. Så de vil nok ikke følge disse skiltene...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 11:00   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

"Idioti forbudt!"

Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 11:07   #55
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her på huset har vi en egen røykeveranda i 2. etasje uten innsyn, slik at ingen kan se oss eller bli plaget av oss. Nå skal jeg gå ut dit, og håpe ingen sprayer meg, kaster stein på meg eller noe annet ubehagelig.

Det er jo strengt tatt idiotene vi er ute etter.

Gammel 17-02-10, 11:11   #56
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

på Haukeland er det et røykerom, ute. Men røykerne setter seg utenfor dette rommet, det lukter så ille der inne. Så når vi parkerer på dekket og skal inn må vi gjennom denne skyen av røyk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 11:16   #57
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

på Haukeland er det et røykerom, ute. Men røykerne setter seg utenfor dette rommet, det lukter så ille der inne. Så når vi parkerer på dekket og skal inn må vi gjennom denne skyen av røyk.

Idiotfri sone ville vært bedre, altså.

Gammel 17-02-10, 11:19   #58
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Idiotfrisone, i 50 m rundt alle fp-ere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 11:33   #59
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Prinsipielt er jeg enig med SF, men i praksis ser jeg det samme som Sitron.

Her er jeg også. Det forundrer (og irriterer) meg at det røykes utenfor sykehusinngangen og i buss-skur etc. Jeg kjenner mange som røyker som er helt enig i at det er viktig å ta hensyn og alt det der, men det ser jo ikke ut som om det gjelder når de faktisk skal ta seg en røyk. (litt krøkkete setning det der).

Gammel 17-02-10, 11:36   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Her er jeg også. Det forundrer (og irriterer) meg at det røykes utenfor sykehusinngangen og i buss-skur etc. Jeg kjenner mange som røyker som er helt enig i at det er viktig å ta hensyn og alt det der, men det ser jo ikke ut som om det gjelder når de faktisk skal ta seg en røyk. (litt krøkkete setning det der).

Nei, jeg sier for eksempel at jeg synes det er idiotisk å røyke utenfor sykehusinnganger/vinduer and the works, men det gjelder selvfølgelig bare når andre røyker. Når jeg selv gjør det er det fritt frem, come on, lufta er for alle, er det et føkkings tyranni vi bor i?

:litt lei nuh:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.