Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor er ditt favorittreisemål?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 12:34   #41
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor er ditt favorittreisemål?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Helgelandskysten på fine sommerdager

Enig i dette. Av alle steder jeg har vært finnes ikke noe vakrere. Bare synd at det er så grisekaldt i vannet.
Ellers er Italia mitt ferieland nr. 1.

Gammel 12-02-10, 13:34   #42
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Cusco!

Den fineste byen, de vakreste menneskene, det fineste hotellet og ikke minst Machu Picchu. Helt fantastisk!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 13:39   #43
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jotunheimen.

Der har jeg gått på kryss og tvers, alene og sammen med andre, og jeg blir aldri lei. Fjellene forandrer seg etter hvem jeg går sammen med, hvem jeg møter, vær og årstider.

Gammel 12-02-10, 14:00   #44
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Helgelandskysten på fine sommerdager.

Favoritt!!! Å se solnedgangen fra De syv søstre
(Se bilde i avataren min)

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 17:15   #45
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er ganske sikker på at krimraten har gått ned. Og de kjipe områdene har alltid vært tett innpå. New Orleans er mindre enn Oslo og noen steder er ene siden av gata farligere enn den andre. Jeg har vært der mange ganger og kjenner byen godt. Turister blir ofte advart mot å gå flere steder, noen ganger er faren reell, andre ganger not so much. Du hadde nok møtt samme advarslene pre-Katrina.

New Orleans er omtrent mitt andre hjem og jeg er rimelig godt oppdatert på byen.

Dette minner meg skammye om en diskusjon jeg hadde med Elin om Colombia i mine tidlige dager her på FP, hvor hun hardnakket hevdet at Colombia var verdens farligste land, mens jeg hevdet at det var andre land som i senere år var vesentlig farligere (jeg hadde selvfølgelig rett ). Anyway, siden du sikkert har mer peiling på New Orleans enn meg, så skal jeg ikke påstå meg grønn på at jeg har rett og du har feil, for det kan godt hende at New Orleans var enda farligere før Katrina. Nå står de jo jo som 4. farligste by i verden, de kan jo ha stått høyere oppe før .

Men altså - ja, fin by og vel verd å besøke, det er jeg helt 100% enig i.

Gammel 12-02-10, 17:19   #46
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

USA - ingen over, ingen ved siden.

Ok, jeg har ikke vært i Afrika eller Australia, men om jeg hadde det, så innbiller jeg meg at USA fremdeles hadde vært favorittreisemålet. Jeg elsker USA.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 17:25   #47
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er veldig glad i USA, men favoritten så langt er Vancouver.

Gammel 12-02-10, 17:47   #48
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

England. God te, gode shoppingmuligheter, og ingen forventer at man skal sprade rundt i bikini og stråle.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 17:57   #49
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har to og begge ligger ved Helgelandskysten. Det ene er sommerhuset vårt som ligger på Nordvernes i Rødøy kommune, det andre er Alstahaug - rett under de 7 søstre. Bare synd vi ikke kan reise dit oftere...

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:01   #50
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kreta. Aldeles forelsket.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:44   #51
Frk. Zaffisopp
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2010
Frk. Zaffisopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Artig å se hva som er favoritt reisemål
En liten oppsumering sier at England / London , New York utmerket seg , men hyggelig lesning at mange har vårt eget land som favoritt

Frk. Zaffisopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:54   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Australia

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 19:10   #53
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har to, begge i Karibia. Det ene er Cuba, der jeg har bodd og studert. Det andre er Dominikanske republikk, der jeg har hele min fine svigerfamilie. Begge deler er flotte feriemål hver for seg, men jeg syns det er utrolig fascinerende hvordan to land som ligger så nært hverandre kan være så forskjellige likevel - hovedsaklig på grunn av historie og styre.

Gammel 12-02-10, 21:34   #54
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Guatemala! Har vært der en gang på ferie, en gang på ferie/studier, bodd der i ett år og vært på ferie der en gang etter det. Fine landet, fine folkene. Blir nok en stund til jeg får dratt dit igjen, heldigvis er det en stor fin verden med mange andre spennende reisemål å ta av også!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 23:08   #55
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Paris.

Skal til Thailand senere i år,så da kan det være jeg forandrer mening etter den turen.

Gammel 23-03-10, 15:33   #56
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenerife.

Gammel 23-03-10, 20:48   #57
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Områdene det gikk utover var da fattige bydelene som turister aldri besøker allikevel.

Områdene det gikk hardest utover, mener du kanskje. Jeg kjenner en velstående nederlandsk familie som bare måtte forlate sin fantastiske bolig i et eksklusivt strøk...de kom tilbake til pinneved og ruiner de også...og de sliter fortsatt med forsikringsselskapet

Gammel 23-03-10, 21:18   #58
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Guatemala! Fine landet, fine folkene.

Henger meg på den. Skjønt alt til sitt bruk; jeg vet ikke om jeg har nerver til å satse på noen familieferie på guatemalansk kollektivtransport sånn med det første.

Gammel 23-03-10, 21:29   #59
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fornøyd bare jeg finner en fjelltopp eller to.

Men har en liten svakhet for Italia, da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.