Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-10, 13:00   #281
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Asterix: Har dere gamle hefter, eller får man tak i nye?

Vi har haugevis med gamle hefter. Og August har fått en gammel, slitt bok av sin far med de første X heftene bundet inn med stive permer. Jeg vet ikke om man får tak i nye, det har jeg ikke sett etter.

Gammel 09-02-10, 13:02   #282
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi leser også Asterix nå. Samboeren min samler på tegneserier, så vi har å ta av, av det aller meste.

Jeg får hetta av å lese tegneserier høyt for andre, så det gjør samboeren min. Jeg leser bøker for dem.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:03   #283
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en oversikt over steder som selger brukte tegneserier i Norge, jeg vet ikke helt hvor oppdatert den er. Jeg har kjøpt endel hos Spøk og Spenning på Grünerløkka. Ellers får man nytrykk hos Outland i Østbanehallen.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:07   #284
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå leses "Kirkeboka mi", "Per Pusling" og "Detektiv Nancy Drew og mysteriet med de 99 trinn."

Guava er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:12   #285
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dem i bokform, og de bøkene tror jeg skal være å få kjøpt fortsatt. Vi har for så vidt hauger med gamle hefter også, men de ligger på loftet et sted.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:25   #286
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har dem i bokform, og de bøkene tror jeg skal være å få kjøpt fortsatt.

Det er definitivt mulig å få kjøpt Asterix i bokform.

Chiffre er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:27   #287
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi er et par kapittler inn i den hemmelige hagen. Språket er litt tungt så jeg burde kanskje undersøkt om det finnes en nyere oversettelse.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:29   #288
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå leser vi Svein og Rotta på kloakktur. Jeg lurer på om Svein er litt for stor for vår storebror. Synes det er litt ugreit å lese om den teite barnslige lillebroren som er 6 år - ett år eldre enn storebroren vår. Ellers henger han godt med, selv om det ikke er så mye bilder alltid.

tink er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 13:31   #289
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stælken og jeg holder på med "Heksene" av Roald Dahl. Den siste store vi pløyde gjennom før det, var "Mio min Mio". Innimellom de store verkene leser vi litt diverse småbøker.

Stuttingen er Ludde-entusiast. "Æse Hudde? Æse Hudde, mamma?*mammaen kapitulerer og leser Ludde* Æse Hudde til?"

Og Snorkfrøken, hun ligger bare på puppen og får inn både hekser og irriterende kaniner med morsmelka.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 15:49   #290
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Det er definitivt mulig å få kjøpt Asterix i bokform.

Nettopp. Det er den utgaven vi har, ja.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 09-02-10, 15:50   #291
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi leser Karsten og PEtra til 4åringen. JEg kan ikke forstå at hun er moden for Narnia etc nå.

7åringen liker best litt utfordrene bøker aka "krimgåter", smurfebøker der man skal finne gjenstander. Temmelig underholdende faktisk.

Gammel 09-02-10, 23:05   #292
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Sønn på snart 4 år: Knerten, div. eventyr, Kardemommeby, Nysgjerrige Nils, Mummitrollet etc., men også "enklere" bøker som Emma, Thomas etc. Han liker å lese Donald og Kaptein Sabeltannbøker/sjørøvertema, men jeg prøver å gjemme dem unna, for de synes jeg er så kjedelige...

Rabarbra er ikke aktiv  
Gammel 14-02-10, 22:32   #293
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Tambar for fireåringen. Jeg anbefaler alle denne boken! Fantastiske tegninger (http://www.aisato.no/Nyheter+og+ting+som+skjer/1787.cms) og Roald Dahl-aktig historie fra Tor Åge Bringsværd . http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=4765984 Vi koser oss glugg i hel!

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 15-02-10, 09:24   #294
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte noen bøker av Cornelia Funke i en serie som heter Gespenstjäger (Spøkelsesjegerne), og begynte å lese den første (Gespenstjäger auf eisiger Spur) høyt i går. Det var så morsomt og spennende at jeg endte opp med å lese mesteparten av boken i løpet av ettermiddagen, og Poden er overbegeistret og skravlet i vei om boken på vei til skolen i dag. Tror dessverre ikke akkurat disse bøkene er oversatt til norsk (derimot finnes de på engelsk), men Cornelia Funke har skrevet mange andre bøker og har veldig godt ord på seg.

Gammel 15-02-10, 10:17   #295
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kardemommeby leser vi nå.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 15-02-10, 22:05   #296
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

bruksanvisningen til et Duplosett av en brannstasjon som vi har laget eventyr ut av Nå vi han ikke ha annet...!

Rabarbra er ikke aktiv  
Gammel 15-02-10, 23:54   #297
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

I går begynte vi på "Leve mallinkene" av Ingebjørg Dahl Sem, som jeg fant på loftet fra min egen barndom. Jeg husker historien som veldig morsom, men det kom kanskje av at jeg hørte den som barnetimehørespill i tillegg til å lese boka. Jeg synes språket i boka er litt ... knirkete, men snart-seksåringen synes den er morsom hittil, i hvert fall.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 07:12   #298
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

I går begynte vi på "Leve mallinkene" av Ingebjørg Dahl Sem, som jeg fant på loftet fra min egen barndom. Jeg husker historien som veldig morsom, men det kom kanskje av at jeg hørte den som barnetimehørespill i tillegg til å lese boka. Jeg synes språket i boka er litt ... knirkete, men snart-seksåringen synes den er morsom hittil, i hvert fall.

Er det den historien om jenten som er syk og drar på besøk til folket på loftet og i kjelleren? Den elsket jeg da jeg var liten, lå i senga til mamma og hørte på den og jeg husker jeg ble så fornærmet for at jeg ikke ble liten selv om jeg gjorde akkurat sånn som hun i boken.

Gammel 17-02-10, 16:26   #299
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Er det den historien om jenten som er syk og drar på besøk til folket på loftet og i kjelleren? Den elsket jeg da jeg var liten, lå i senga til mamma og hørte på den og jeg husker jeg ble så fornærmet for at jeg ikke ble liten selv om jeg gjorde akkurat sånn som hun i boken.

Det er den, ja! Sikker på at du sa riktig? "Minuskitum!"

Mallinkene er noen rotekopper som elsker fest, lek og sang, og de blir kjent med passilurkene som rydder i potetene og tørker støv av saftflaskene i kjelleren dag ut og dag inn. De har flere ting å lære av hverandre.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Gammel 17-02-10, 20:15   #300
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Det er den, ja! Sikker på at du sa riktig? "Minuskitum!"

Tro meg, jeg sa riktig. Tenk at det ikke hjalp?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.