![]() |
#281 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Vi har haugevis med gamle hefter. Og August har fått en gammel, slitt bok av sin far med de første X heftene bundet inn med stive permer. Jeg vet ikke om man får tak i nye, det har jeg ikke sett etter.
#282 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser også Asterix nå. Samboeren min samler på tegneserier, så vi har å ta av, av det aller meste. |
![]() |
![]() |
#283 |
Glamorøs
|
Her er en oversikt over steder som selger brukte tegneserier i Norge, jeg vet ikke helt hvor oppdatert den er. Jeg har kjøpt endel hos Spøk og Spenning på Grünerløkka. Ellers får man nytrykk hos Outland i Østbanehallen.
#285 |
Bedreviter
|
Vi har dem i bokform, og de bøkene tror jeg skal være å få kjøpt fortsatt. Vi har for så vidt hauger med gamle hefter også, men de ligger på loftet et sted. |
![]() |
![]() |
#286 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er definitivt mulig å få kjøpt Asterix i bokform. |
![]() |
![]() |
#287 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er et par kapittler inn i den hemmelige hagen. Språket er litt tungt så jeg burde kanskje undersøkt om det finnes en nyere oversettelse. |
![]() |
![]() |
#288 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Akkurat nå leser vi Svein og Rotta på kloakktur. Jeg lurer på om Svein er litt for stor for vår storebror. Synes det er litt ugreit å lese om den teite barnslige lillebroren som er 6 år - ett år eldre enn storebroren vår. Ellers henger han godt med, selv om det ikke er så mye bilder alltid.
#289 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Stælken og jeg holder på med "Heksene" av Roald Dahl. Den siste store vi pløyde gjennom før det, var "Mio min Mio". Innimellom de store verkene leser vi litt diverse småbøker. |
![]() |
![]() |
#290 |
Bedreviter
|
Nettopp. Det er den utgaven vi har, ja. |
![]() |
![]() |
#291 |
"De"
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Karsten og PEtra til 4åringen. JEg kan ikke forstå at hun er moden for Narnia etc nå.
#292 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Sønn på snart 4 år: Knerten, div. eventyr, Kardemommeby, Nysgjerrige Nils, Mummitrollet etc., men også "enklere" bøker som Emma, Thomas etc. Han liker å lese Donald og Kaptein Sabeltannbøker/sjørøvertema, men jeg prøver å gjemme dem unna, for de synes jeg er så kjedelige... |
![]() |
![]() |
#293 |
godt brukt
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Tambar for fireåringen. Jeg anbefaler alle denne boken! Fantastiske tegninger (http://www.aisato.no/Nyheter+og+ting+som+skjer/1787.cms) og Roald Dahl-aktig historie fra Tor Åge Bringsværd . http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=4765984 Vi koser oss glugg i hel! |
![]() |
![]() |
#294 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg kjøpte noen bøker av Cornelia Funke i en serie som heter Gespenstjäger (Spøkelsesjegerne), og begynte å lese den første (Gespenstjäger auf eisiger Spur) høyt i går. Det var så morsomt og spennende at jeg endte opp med å lese mesteparten av boken i løpet av ettermiddagen, og Poden er overbegeistret og skravlet i vei om boken på vei til skolen i dag. Tror dessverre ikke akkurat disse bøkene er oversatt til norsk (derimot finnes de på engelsk), men Cornelia Funke har skrevet mange andre bøker og har veldig godt ord på seg.
#296 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?bruksanvisningen til et Duplosett av en brannstasjon som vi har laget eventyr ut av |
![]() |
![]() |
#297 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I går begynte vi på "Leve mallinkene" av Ingebjørg Dahl Sem, som jeg fant på loftet fra min egen barndom. Jeg husker historien som veldig morsom, men det kom kanskje av at jeg hørte den som barnetimehørespill i tillegg til å lese boka. Jeg synes språket i boka er litt ... knirkete, men snart-seksåringen synes den er morsom hittil, i hvert fall.
#298 |
Hertuginne
|
Er det den historien om jenten som er syk og drar på besøk til folket på loftet og i kjelleren? Den elsket jeg da jeg var liten, lå i senga til mamma og hørte på den og jeg husker jeg ble så fornærmet for at jeg ikke ble liten selv om jeg gjorde akkurat sånn som hun i boken.
#299 |
trøtt
|
Det er den, ja! Sikker på at du sa riktig?
#300 |
Hertuginne
|
Tro meg, jeg sa riktig.
|
|