Sv: Husleieloven og snømåking
Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.
Det var ikke et tullespørsmål. Når man leier - noe vi gjorde før vi fikk oss fast jobb - så betyr det ikke nødvendigvis at man er i en fase av livet der "hus og hage" er en del av interesseområdet. Selv etter at vi kjøpte bolig var hage ganske nedprioritert, og vi ga egentlig bæng i åssen hagen så ut. Da jeg skulle ta fatt på plenen så var det nesten så at ljå måtte til. Men det var mitt valg, for jeg var ikke interessert i hage. Mannen er allergisk, og kan ikke ordne noe i hagen. Spesielt ikke gress. Så hva om folk ikke bryr seg om hvordan det ser ut i hagen? Er man pålagt å holde den vedlike da?
I privat bolig og eiendom så er man vel ikke pålagt det nei. Mulig evt borettslag kan komme å si at man må ta det, fordi at det skjemmer nabolaget.
Nå har jeg vært ute og gjort dagens gode gjerning forresten. Det laver ned her, så jeg gikk ut for å frese unna. Samtidig kom sokkelbeboeren ut og begynte med sitt. Han måkte gangveien, men da han kjørte vekk bilen for å ta parkeringen, så ba jeg han stille seg i et hjørne og se snill ut, og så freste jeg unna for han.
En som ble glad da gitt. Samtidig som han sto og trippet for å hjelpe meg. Ble vel litt feil for han at han som mann sto og så på, og jeg som dame jobbet og slet 
And how I got to where I am
|