Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvem ville du helst ha vært på livekonsert med?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 21:25   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Jeg har også sett Setember When på Samfundet og i Verdal.

Sistnevnte sted var en viss Abel så full at han knapt kunne synge, men den på Samfundet var bra.

Var det i 1991? Det var da jeg var der. Av konsertene jeg nevnte var det forresten bare Prodigy og Moby som ikke var på Samfundet (og da var Prodigy i sirkusteltet i dødens dal under UKA'97). Det er noe spesielt med Samfundet og konsertene der ... :lengte:

Sist redigert av My : 27-09-06 kl 21:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:38   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Var det i 1991? Det var da jeg var der. Av konsertene jeg nevnte var det forresten bare Prodigy og Moby som ikke var på Samfundet (og da var Prodigy i sirkusteltet i dødens dal under UKA). Det er noe spesielt med Samfundet og konsertene der ... :lengte:

Det var i 1991! Jeg var forøvrig på besøk hos en venninne som studerte i Trondheim. Stort!

Gammel 29-09-06, 12:59   #3
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Hvem ville du helst ha vært på livekonsert med?

Har igrunnen hatt et veldig bra konsertår i år, hvor jeg fikk med meg den siste på lista mi: Madonna, i Amsterdam. Ellers så jeg DumDumBoys på Sentrum scene, og Robbie i Göteborg.

Jeg liker både de store stadionkonsertene og de mindre intimkonsertene, jeg. Det er noe med stemningen på stadionkonserter som gjør det spesielt, selv om man ikke ser så mye...

Den konserten jeg er mest glad for at jeg har vært på, er INXS på Rockefeller, når kan det ha vært? 97? Samme år som Michael Hutchence døde, i hvert fall.

Ad Robbie: Han hadde ikke fått krype under dyna hos meg. Men jeg synes han lager bra show og er veldig underholdende. I tillegg liker jeg musikken hans. Jeg har sett ham to ganger, i Spektrum for tre (?) år siden og altså i Göteborg. Det er noe med hele pakka.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 13:03   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

teia: heldige du som har sett INXS dengang det var stas.

Gammel 29-09-06, 13:13   #5
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

teia: heldige du som har sett INXS dengang det var stas.

Mmm. Og HAN kunne kanskje ha lurt seg under dyna mi.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 13:33   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm, vanskelig. Den største til nå er uten tvil Queens på slutten av 80-tallet. Det var bare stort. De siste årene etter at Herremannen ble født har det dessverre ikke blitt så mye. Dog var vi på David Bowie sist sommer og uten å ha vært fan tidligere så ble jeg det, i vært fall for noen uker Jeg var mer gira enn mannen og han er gammel Bowie-fan.

Mange som jeg kunne tenke meg å gå på, men som det er for sent for. Må tenke litt for å komme frem til noen som kan være aktuelle. Abonnerer i vært fall på info fra Rockefeller.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 01:10   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har akkurat kommet hjem fra C.C Cowboyskonsert. Et av konsertønskene oppfylt!

Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 12:07   #8
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Live

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 11:27   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville valgt Led Zeppelin, hvis alle var i live og samlet. Nå så jeg riktignok Jimmy Page og Robert Plant i ´94, det var virkelig stort!
Ellers hadde nok Pink Floyd også tatt meg opp til store høyder.
Og The Doors hadde vært utrolig bra!

Jeg har hatt mine fantastiske konsertopplevelser med:
The Cure, Roskilde -94.... En varm sommernatt med rosa himmel....
Metallica (fikk låne Calvin Klein-singleten til deilige Kirk Hammet!!)
Radiohead
Alice In Chains
Bon Jovi (min første store konsertopplevelse, 1988)
Mr. Bungle
Faith No More
AC/DC

Venninnen min har forøvrig vært på minst 10 Rammstein-konserter på 90-tallet, og ...uhuhu! gått til sengs med Till (vokalisten) flere ganger.... Eh, ja - en ekte eks-groupie kan man si...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:05   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg liker munter norsk sommermusikk, så DeLillos, DumDumBoys og såklart Jokke og Valentinerne (litt vanskelig det da) sluker jeg rått.

REM var en stor opplevelse live (hvorfor er han homofil.... )

Disse har jeg sett. Det var greier det. Jokke var så full at han datt av scenen, men det skulle jo liksom være sånn med ham.

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jaaa... Menn (med langt hår) og gitar. Min mann var sånn da vi traff hverandre. Jeg også forresten.

Sånn er mannen min enda.

Disse kunne jeg tenke meg å se live:
Radiohead
Robbie
Alanis Morrisette
Pink Floyd
REM (igjen)
Maria Orieta (igjen -dæven hun er bra live!)

Og egentlig alle "legender" som fremdeles spiller (untatt Smokie og en del andre "norgesvenner").

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 15:15   #11
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

(...)
The Cure, Roskilde -94.... En varm sommernatt med rosa himmel....
(...)

Var The Cure på Roskilde i -94? Jeg tror jeg var der i -94... (og -95 og -96 . Iallefall 3 år på rad. )

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 03:00   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Var The Cure på Roskilde i -94? Jeg tror jeg var der i -94... (og -95 og -96 . Iallefall 3 år på rad. )

La meg tenke om igjen. Jo, jeg mener da det. *sjekke*
Nei, det var 1995! Var der i '95 - '96 - '97.
Var du der og gikk glipp av dem?

http://www.roskilde-festival.dk/obje...92000c&code=45

Gammel 06-12-06, 03:11   #13
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Konserter jeg ikke har vært på, men skulle gitt mye for å få gå på:

The Cure
U2
Alanis Morrissette
REM
David Bowie
Nick Cave
Elton John
Neil Young
Madonna
Prince
Depeche Mode
Red Hot Chili Peppers
Lillebjørn Nilsen

Konserter jeg har vært på som jeg gjerne går på igjen:
Moby (Røyksopp varmet opp, og det var en stor skuffelse)
Dum Dum Boys
de Lillos (har vært på 4-5 av førjulskonsertene, og blir aldri lei)
Robbie Williams
Madrugada (der var visst min nåværende ektemann også, noen få måneder før vi møttes)
Kraftwerk

Gammel 06-12-06, 10:42   #14
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

La meg tenke om igjen. Jo, jeg mener da det. *sjekke*
Nei, det var 1995! Var der i '95 - '96 - '97.
Var du der og gikk glipp av dem?

http://www.roskilde-festival.dk/obje...92000c&code=45

Jøss... Det året var det veldig mye bra musikk. Men hvor i all verden har jeg vært? Jeg fikk med meg REM, var ikke noen fan av dem før jeg så dem live. De spilte når jeg kom fra Sheryl Crow. Men kan ikke huske å ha fått med meg så mye mer det året... Vi sto nesten fremst på Prodigy, men de var så sinnsykt forsinket at jeg gikk og la meg før de kom på scenen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:08   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jøss... Det året var det veldig mye bra musikk. Men hvor i all verden har jeg vært? Jeg fikk med meg REM, var ikke noen fan av dem før jeg så dem live. De spilte når jeg kom fra Sheryl Crow. Men kan ikke huske å ha fått med meg så mye mer det året... Vi sto nesten fremst på Prodigy, men de var så sinnsykt forsinket at jeg gikk og la meg før de kom på scenen.

Ja, det var veldig mye bra det året!
Men det var ikke like enkelt å få med seg alt, man skulle jo oppleve så mye annet også!

Det var iallefall det året jeg blant annet så Page & Plant, PJ Harvey, Supergrass og Suede. Ja, også TRICKY!

Gammel 05-12-06, 17:00   #16
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Kunne tenkt meg nok en U2 konsert.

Ellers kunne jeg tenkt meg å sett Kaizers og Dum Dum mange flere ganger.

Av de jeg ikke har sett live før, står Depeche Mode, The Cure og Madonna øverst.

Av de som ikke lengre ikke har mulighet til å stille live, er The Doors og Led Zeppelin to jeg virkelig kunne tenkt meg å sett.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.