|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Hæ? :grinele: Herregud så teit. Vi pynter alltid med Cars eller lignende, fordi jenta mi er ganske "guttete" i smaken både når det gjelder leker, klær og interesser generelt, så de skulle jammen få lett seg ihjel her også. Her er det faktisk kun lillebror som leker med dukkevogn og elsker smykker og rosa og glitter. Og det får han fullstendig lov til, selvsagt. Og hadde det vært omvendt, at jenta elsket prinsessedill og gutten elsket biler og Bakugan, hadde jeg ikke gjort noe utav det heller. De får like det de liker.
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?Uff, den ballonghistorien var ille!
![]() |
#3 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?Min sønn hadde en periode hvor han bodde i søsterens prinsessekjole. Riktignok var den turkis da, men dog
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?Jeg skulle kjøpe koppesett i 1 årsgave til nabogutten. Han liker veldig godt å "servere mat". Til min overraskelse fant jeg bare rosa og lilla kopper på lekebutikken. Slik var det ikke da mine barn var i den fasen. Vi har gamle plastkopper i alle mulige farger. Og de er nå 12 og 10 år gamle. Det har skjedd utrolig mye på kjønnsdelingsfronten i det siste. Og jeg mener foreldrene er lite reflekterte rundt dette. Det prinsesses og prinses så mye at jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke har barn i den fasen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
Da har man alltids Ikea eller lekebutikker som fokuserer på treleker og sånt. Det finnes mange, mange alternativer til råsa koppesett og vi har aldri hatt noe rosa i hus av det slaget.
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
Men, hvis rosa bare er en kjønnsløs farge, hvorfor kan ikke da gutten leke med rosa og lilla kopper?
![]() |
#7 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?him, bare åpplyser om at jeg er konsekvent, jeg liker hverken prinsessekjoler eller burka
![]() |
#8 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Jeg mener ikke rosa er en kjønnløs farge. Koppene er de eneste de har på denne lille plassen jeg bor Så han fikk rosa og lilla kopper med prinessekrone på. Med en pekebok med dyr i sammen med koppesettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|