Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Sett gjerne 3 kryss:
Ja. Jeg selv har sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. 17 31,48%
Ja. Har sett sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. 12 22,22%
Ja. Jeg tror det er usunt for psykisk helse å tilbringe mye tid på nett. 22 40,74%
Nei. Jeg selv har ikke hatt sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. 12 22,22%
Nei. Har ikke sett sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. 5 9,26%
Nei. Jeg tror nettbruk spiller ingen rolle for psykisk helse. 4 7,41%
Jeg tror det istedenfor det er sunt for folks psykiske helse å tilbringe mye tid på nett. 2 3,70%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-10, 10:13   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Sønnen min derimot som sliter med en alvorlig depresjon, han er en aktiv surfer og nettbruker. Skulle nettet falle ut tror jeg hans verden faller sammen. Men han er snart atten...jeg over dobbelt så gammel. Jeg har andre ting å fylle livet mitt med, hans liv er egentlig internett. Og jeg tror mange andre unge har det nokså likt.

Huff, det er så trist! Kan ikke dere to reise bort en uke eller to sammen, og se på det som en ferie og nettavvenning/pause? Slik at du får understreket det og gjort noe med det, sammen, på en positiv og ny måte. Finne ting i livet som er meningsfylt uten nettbruken. Eks. klatring, surfing (på bølger, ikke nett), gjøre noe lystbetont, nytt. La han være med på å planlegge ferien, slik at det også blir på hans premisser, men være åpne rundt at det skal være uten nettbruk.

Tenker bare at du enda har sjansen/plikt til å gjøre noe siden han enda ikke har fylt 18. (dette med plikt er noe du kan si til han, ikke noe jeg sier til deg)

Det er så lett å synke inn i dårlige vaner og mønstre og gro fast der. Men alt kan snus, men vi voksne bør gå foran som et godt eksempel.

Bare noen løse tanker fra meg før jeg går og legger meg etter nattevakt. Stuptrøtt og formulerte meg sikkert litt kronglete.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.