Sv: Gjør dere noe ekstra på Valentineday?
Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.
Sjekk infoen din bittelig på om det er handelsstanden som har skapt mors- og farsdag. Det er nemlig ikke helt riktig.
Vel; jeg er oppvokst med morsdag og farsdag helt fra gammelt av. Vi feirer med kake, kaffe og å sove lenge. noen hedenske skikker tar jeg med meg, men jeg adopterer ingen nye.
Jeg synes du skal feire akkurat det som passer deg og dine, jeg!
Men dette at det at noe er blitt gjort kommersielt skal forringe feiring av spesielle dager er jeg liksom ikke med på.
Vi er snille mot hverandre i hverdagen her hos oss, og vi kan overraske med ekstra god mat eller små presanger ellers også. Men jeg ser ikke det som noen grunn, for vår det ihvertfall, til å på død og liv skulle unngå slike merkedager.
Jeg har inntrykk av - og nå snakker jeg ikke om deg spesielt men generelt - at mange føler seg litt sånn bevisste og oppegående fordi de tar avstand fra en kommersiell feiring. Litt sånn "Jasså, handelsstanden, dere skal lure meg til å bruke penger nå, men så lettlurt er ikke JEG!" Eller i de baner. 
Vårt samfunn er temmelig kommersielt uansett hvordan man vrir og vender på det - jeg lar ikke være å feire påske fordi Nidar tjener masse penger på påskemarsipan heller.
Jeg synes det er kult at Valenitines dukker opp og sparker oss litt i rumpa til å huske på de vi er glad i. Her i huset er det de små guttene mine som er mest glad i Valentinesfeiringen og blir glade langt inn i hjerterota når de får hjertesjokolader i rosa papir når de kommer hjem fra skolen/bhagen den dagen.