Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stressende å reise utenlands med småbarn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 23:28   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?

Altså, nei, det tok ikke mer enn et par dager å få guttungen i rute etter langhelga, så krise var det slett ikke, men er bare sånn... ja, sagt fordi hodet mitt rabler en del. Vi roter lett til døgnrytmen, han er sensitiv sånn. Men han lar seg ordne på et par dager, så det er veldig greit sånn da. Ikke noe krise. Slett ikke. Ikke for min del i alle fall, men det er jo kjedelig for guttungen, å være OVERTØTT, men ikke få sove. Jeg trillet altså 1,5 time med en gutt som var så trøtt at hodet tippet og han dubbet av, men våkna i det hodet falt frem, og han NEKTA å la seg legge bakover. Ikke krise selvsagt, men et par dager slik, så er han sliten. Og grinete. Og uvanlig, for en som normalt sett sovner i løpet av de første ti minuttene av en trilletur. Selv i den mest slitsomme babytiden da han hylte var det greit å trille tur... (Ikke snakk om at vi hadde funnet på å reise utenlands etter bare et par mnd, på det tidspunktet dreide verden seg om å bære, trille, bære og synge, og håpe det stemte at de slutter å grine etter ca tre mnd...(det gjorde det))

Men det er et tilbakelagt stadie nå, og man glemmer fort og lett... nå bekymrer ikke det meg så mye om han roter litt altså. Jeg har blitt vant til lite søvn, og han er ikke så plaget lenger. Totalt sett har vi det langt bedre. (Men ei natts sammenhengende søvn en gang i løpet av de neste årene hadde vært kjekt...)

Jeg kunne sånnsett gjerne tenkte meg to uker, men jeg synes de to ukene vi var på Malta var lenge nok i alle fall. Tenker at med guttungen og alt, kan det kanskje bli litt lenge. (særlig dersom vi skal dekke inn 6-7 uker med 4 uker hver, og sikkert en dag eller to ekstra, men det vil si at en av oss jobber til vi drar, og den andre går på jobb i det vi kommer hjem...)

Jeg er nok av typen som kan trives med å få maten på hotellet hele tiden, nesten i alle fall, for jeg syntes det var stress å stadig velge ny plass å spise middag i 14 dager jeg. Tror mannen likte den delen da, men jeg er litt sær i matveien, så for meg virket det slitsomt å tenke på om de hadde noe der jeg ville like, støtt og stadig.

Guttungen bør nok legges rundt vanlig tid, kan kanskje drøye ham en time eller to, men han våkner bare enda tidligere enn vanlig om han legger seg sent. Å sitte på terassen etter han har lagt seg er greit det, det er jo litt derfor jeg tenker type sånne leiligheter da, så kan vi sitte utenfor. Funker fett det. Det står man kan få nettilgang de fleste slike steder, om det ikke koster skjorta, så er mannen happy for kvelden. Så kan jeg få lese bøker og sløve på kvelden, sikkert sliten etter en dag som starter tidlig.

Hmm, nå har jeg skrevet så mye at jeg ikke husker halvparten av det selv engang... rotehode...

Jaja, argumenter for å bli hjemme har dere ikke, og argumenter for ferie er mange. Min magefølelse stemmer altså, det er ikke galskap å forsøke hinte videre om sol og sommer, og lokke med stress-reduksjon som "babytilpasset leilighet med stellebord og potte" (ehh, er det ekkelt å bruke de pottene? Nei, de vasker dem vel skikkelig, det er vel ikke verre enn at vi bruker toalettet?) og "du kan sitte på terassen i behagelig temp etter leggetid og bare slappe av, det er mulig å få netttilgang også... og ellers fikk du jo noen bøker..."

Men først må vi avtale ferie med våre arbeidsgivere, og se om vi ender opp med noe fellesferie i det hele tatt, og sånne små detaljer. Vi jobber redusert nå, han 3 dager io uka, jeg 2, og det er vel ingen underdrivelse at våre arbeidsoppgaver og våre arbeidsgivere nok setter pris på at vi skal begynne 100% igjen. Bare at vi begynner med å skulle ha minst 4 uker ferie hver... i juli og begynnelsen av august.... Jadda....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.