Sv: Strenge matregler i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Førskolelæreren, her.
Hva tror du de gjør på skolen? Det er faktisk foreldrenes ansvar at barna har med nok mat.
Og det er barnehagens ansvar å passe på at barna har det bra, ergo: ikke går sultne fordi de har spist mer tidligere på dagen e.l.
Noen dager spiser jeg faktisk mer på formiddagen enn ettermiddagen, alt etter hva jeg gjør....Regner med at det samme gjelder våre barn også.
På skolen er barna litt eldre enn barnehagen og kan dermed mer gi beskjed om de trenger mer mat på skolen. Min 3 åring har ikke evne til å si:"Mamma, jeg trenger en brødskive til med i barnehagen" e.l. Det skjønner vel til og med du, selv om du ikke har barn selv.
Jeg kjenner at jeg aldri aldri kunne hatt barnet mitt i en barnehage der de ikke hadde måltider servert fra barnehagen.
Jeg ender opp med samme tanke uansett her: Det gjør meg vondt å tenke på at barn går sultne i barnehagen på grunn av gammeldagse matregler. Et barn skal slippe å gå sultent, samme om det går i barnehage i Oslo eller vandrer alene i Gambias gater. kan ikke forstå at foreldre forventer så lite fra en barnehage. Trodde helse og kosthold var en del av studiene til ped.ledere og førskolelærere...