Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

aC gjør charter igjen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 10:35   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: aC gjør charter igjen

Turisttilpassede beduiner.

Ikke snakk om mat. :urk:

Tja, vi får se da, vettu. Om det er igjen noen plasser når jeg kan bestille.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:15   #62
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Charter i skoleferiene er dyrt. Ville funnet flybilletter til et varmere sted og leid leilighet eventuelt funnet hotell selv. Sembo har leiligheter i hele Europa inkludert Kanariøyene. Vi brukte de da vi leide leilighet i Italia i fjor sommer.

Hvis dere kunne reise litt lengere så er Florida et godt alternativ. Flybilletter er relativt rimelig og med overnatting blir det ofte billigere enn charter i vinterferien.

Gammel 28-01-10, 15:23   #63
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal dra på kulere charter så er Goa i India tingen. Tror jeg. Det ser i hvert fall sånn ut på bildene. Apollo har visst noe der.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:54   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egypt er bedre enn Gran Canaria. Indeed.

No way! Been there done that! Egypt har svære hotellanlegg, luksuriøse sådane, og det er billig å reise dit, DERFOR synes mange det er bra, fordi de får mye "hotell-anlegg" for pengene sammenlignet med f.eks. Kanariøyene.
Forøvrig er det ingenting å se, ingenting å gjøre heller hverken i Hurghada/Sharm El Sheikh og lignende steder. Det er ørken så langt øyet kan se, og stygt, stygt stygt. Egypt er faktisk flottest under vann - Det skal dem ha! Dykkingen er fantastisk der.

Takke meg til Canarias!

Gammel 28-01-10, 20:56   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra at Egypt selvfølgelig høres mye kulere ut enn Kanariøyene. D'oh.

Gammel 28-01-10, 20:58   #66
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du ikke liker charter i utgangspunktet, ville jeg aldri i verden dra til et all inclusive bamseklubb-sted. Det må være helvete på jord for charterhatere. I Egypt kan man i allefall få med seg litt kultur om man vil.

Feil, feil, feil. Ikke noe problem å oppleve kultur selv om man velger et familieanlegg. Man MÅ ikke oppholde seg på hotellet og bamseklubben hele tiden. Masse kultur å oppleve flere steder.
Kultur-adspredelsen i Egypt ligger laaaaangt unna de tradisjonelle feriestedene som Sharm el Sheikh og Hurghada osv. I disse feriebyene dreier alt seg om hotellet og stranden og intet annet.

Gammel 28-01-10, 21:01   #67
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og maten, mor. Den nydelige, deilige maten!

For ikke å snakke om den fantastiske magesyken, ingen slår Egypt der.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:02   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hysj.

Gammel 28-01-10, 21:02   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er klar over det, Elin. Jeg vil heller dø enn å reise til et bamseklubbsted allikevel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:03   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, og det Glitter sa.

Gammel 28-01-10, 21:05   #71
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor aldri på charterhotell jeg, men skulle jeg gjøre det så ville jeg nok sette pris på en bamseklubb - det gir nemlig et par fritimer til mor hvor hun kan ligge og lese bok i stedet for å gjete unger.

Gammel 28-01-10, 21:05   #72
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi er i Florida den perioden du nevner aC. Du kan leie leilighet der på samme feriesenter som vi og annen barnefamilie skal bo på. Det koster ikke mer enn sydentur.

Gammel 28-01-10, 21:08   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi er i Florida den perioden du nevner aC. Du kan leie leilighet der på samme feriesenter som vi og annen barnefamilie skal bo på. Det koster ikke mer enn sydentur.

Kan ikke jeg få litt info om det her egentlig?

Jeg skal ikke nå altså, men jeg ønsker meg så veldig en usa-tur snart. Til neste vinter eller noe.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:09   #74
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bortsett fra at Egypt selvfølgelig høres mye kulere ut enn Kanariøyene. D'oh.

Absolutt ikke. I hvert fall ikke i de kretser jeg ferdes. Dvs. kretsen av globetrottende, svært reisevante individer som KUN reiser til Egypt for å få nye stempler i dykker-loggbøkene sine.

Gammel 28-01-10, 21:10   #75
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer veldig på hva dere egentlig tror bamseklubber er? Det er bare litt organisert lek for barn en time eller to midt på dagen, ikke no' skummelt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:10   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Absolutt ikke. I hvert fall ikke i de kretser jeg ferdes. Dvs. kretsen av globetrottende, svært reisevante individer som KUN reiser til Egypt for å få nye stempler i dykker-loggbøkene sine.

Does it look like I care?

Mine kretser ler rått av kanariøyene.

Gammel 28-01-10, 21:12   #77
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

For ikke å snakke om den fantastiske magesyken, ingen slår Egypt der.

Nemlig! Prøver man å spise noe annet enn den maten som serveres på luksus-hotellene så er man sikret magetrøbbel helt til man skal hjem og mer til.... Kan godt holde et foredrag om hvorfor man blir magesyk når man er i Egypt, men lar det være.... de aller fleste reiseledere i Egypt ynder å fortelle hvorfor man ikke skal ta i egyptiske sedler uten å vaske seg godt på hendene etterpå.... say no more!

Gammel 28-01-10, 21:13   #78
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Smilefjes:
Info er bare kjekt å gi ut!
Vi har leid via en fagforening mannen i den andre fam vi reiser med er medlem i. Men huset vi har leid er identisk med de største her:
www.windsorhills.com Ligger mange til leie på finn derfra. Leiligheter og.
Vi snakket tilfeldigvis med noen som har bodd der i ferier før, og de leier alltid på det senteret. Det er som et nabolag sa de, og veldig fint visstnok. Det syntes vi var kjekt å høre. Vi leide i mai.
Flybill bestilte vi via SAS i mars/april. Altså nesten ett år før. Så siden juni har vi egentlig bare spart opp lommepenger.
Vi skal ha huset som base, men vi skal kjøre rundt en del og. Er der nesten en mnd.
Skal bla innom Miami og Key West, Nasa osv.
Vi bestilte SAS fordi vi bor 8 t kjøring fra Oslo, og da er det greiest å ha samme flyselskap fra hjembyen vår og helt frem.
For flybilletter Molde-Oslo-Orlando for 2 voksne og 3 barn betalte vi nesten 31 000,- mener jeg å huske.

Gammel 28-01-10, 21:13   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Feil, feil, feil. Ikke noe problem å oppleve kultur selv om man velger et familieanlegg. Man MÅ ikke oppholde seg på hotellet og bamseklubben hele tiden. Masse kultur å oppleve flere steder.
Kultur-adspredelsen i Egypt ligger laaaaangt unna de tradisjonelle feriestedene som Sharm el Sheikh og Hurghada osv. I disse feriebyene dreier alt seg om hotellet og stranden og intet annet.

Øh. Jeg har vært der. Har du?
Jeg har opptil flere ganger i denne tråden nevnt tur både med ubåt og med jeep som var veldig ålreit. Jo - det er et godt stykke til pyramidene. Ikke uoverkommelig langt - jeg var der jeg - men det er et godt stykke ja.

Men det er altså en nydelig måte å la ungene bade og seg selv nyte livet noen dager. Jeg har ikke vært på kanariøyene så jeg kan ikke uttale meg om dem. Men de hotellanleggene i Egypt som man stort sett ender på er helt utrolige. De er så langt fra et sydenhotell som ser ut som Stovner som du kommer innenfor charterkonseptet.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:13   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå er jeg ikke spesielt redd for å være alene med barna, altså. Sånn at jeg trenger virkelig ingen bamseklubb for å få fred. Men takk for tilbudet, tinkadott!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.