|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?
Åh, det minner meg om det fæle papirtørk-brette-trikset vi brukte på barneskolen (og ungdomsskolen?) for å lage "kopp" til å ha vann i. Æsj så ekkelt det var å drikke vann fra søkkvått tørkepapir :urk: |
|
|
|
|
|
#62 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?De får med utvannet appelsin- eller eplejus. Jusmengden tilsvarer et lite glass (1,5 dl) og er det de får av jus pr dag. Noen ganger vil Frøkna ha vann i stedet, da får hun selvsagt det.
|
|
|
#63 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Nå er mine barnehagebarn, men de har vannflaske der og får vanligvis ikke med seg noe annet. Men siden Alle Andre åpenbart får med kakao eller varm saft hver turdag (altså hver eneste onsdag året rundt), har styrer spurt om ikke eldstemann også bør få. Jeg må innrømme at det irriterer meg litt. Det er ikke som om de er ute i mangfoldige timer, og jeg synes ærlig talt kakao hver uke er litt unødvendig. Det er så mange unntak fra kun-lørdag-regelen som det er, at jeg egentlig ikke ønsker meg flere faste sukkerposter.
|
|
|
#64 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Her er det vannflaske og så får han skolemelk.
|
|
|
#65 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Vann.
|
|
|
|
#66 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Gnuri får med vannflaske. Nå drikker jo ikke hun melk, og saft vil jeg ikke gi pga tennene. Hun er forøvrig fornøyd med vann, så det er ikke noe tema at hun vil ha med noe annet. Når det er turdag lager vi melkefri kakao og sender med. (evnt sukkerfri saft når det er sommer) |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva sender dere med barna å drikke i skolesekken?Saft eller vann. |
|