Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

VW Touran - erfaringer?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 10:59   #21
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: VW Touran - erfaringer?

Ford S - Max var ganske tøff til kassebil å være, men inni er jo den veldig lik Touran?
Ser for meg at det må være utrolig deilig med så mye plass! :drømme:

Får se hva mannen sier. Han er ikke noen bilmann, så har spør sin kamerat og mentor når det gjelder bil, he he...

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 12:14   #22
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skal sies at er det noe de fleste bør styre unna på Touran, så er det å velge den med sportsunderstell og 17" eller større felger. Det er nok en god del biler som har blitt solgt med dette, fordi kundes synes det ser penere ut og høres litt kult ut med sportsunderstell, uten helt å forstå hva det innebærer i henhold til komforten. Dette er for så vidt ikke bare noe som gjelder Touran, men en haug andre biler også...

Touran er i utgangspunktet en ganske "stiv" bil - dette fremmer kjøreegenskapene på en del områder, mens noen synes at "mykere biler føles bedre". Her blir det en balansegang. Jeg liker å føle hva som skjer - jeg vil ha respons fra underlaget og merke hvis det begynner å slippe. i en del "myke biler" føler jeg at man ikke får slike tilbakemeldinger, og det kan ta langre tid før man merker at noe er på tur til å skje. Spesielt med litt vanskelige kjøreforhold synes jeg dette blir viktig.

Myke oppsett kan også gi en del krenging. Jeg glemmer ikke en test av en av Citroens andre flerbruskbiler (tror det var C4 Picasso) - tror det var hos DinSide - journalisten ba folk sjekke hvordan det var med ungene man hadde på litt svingete veier, for bilsyken kunne komme lett med hvordan chassiset oppførte seg når det ble svingete...

Men med sportsunderstell og store felger blir det for stivt, og for mye "informasjon" forplater seg videre i bilen slik at det går for mye ut over komforten. Videre kan det også være andre argumenter for å ikke gå for 17" eller større - spesielt på vinteren, ettersom man med 17" også går opp i bredden på dekket.

Uansett, jeg er vant med biler i helt andre ende av skalaen (som ikke er i nærheten av kassebil), og er likevel fornøyd med komfort og kjøreegenskapene i Touranen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 16:44   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Nødseter var en god beskrivelse av setene bakerst i Touranen. Jeg tror ikke bare det er mine barn som synes det er ubehagelig å sitte bakerst i bilen. Lange mennesker sitter nærmest med beina opp under ørene.

5+2-seter kan vel også være en passelig beskrivelse. Men det sier litt seg selv at når bilene skal holdes såpass kompakte blir dette begrenset. At det holdes lett blir jo viktig ikke bare for selve produksjonen av bilen, men også avgiftene - mer vekt gir høyere avgift og mer vekt gir høyere forbruk, som gir høyere avgift. Touran har vel samme vekten som f.eks. Passat.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 18:21   #24
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Vi bytter mest sansynlig vår A4 mot en Touran så snart vi finner er brukt som vi liker, hos en forhandler som vil gi ok innbytte på a4'en. Bytter av den grunn at vi trenger mer plass, vil ha en praktisk og fornuftig bil, og muligheten for 7 seter en gang i blant. Tester, folks erfaringer, osv. gjør at vi føler oss trygge på at vi blir fornøyde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.