Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 21:23   #341
Nekina
Fersking

Nekina sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Trondheim
Nekina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Nin: Så utrolig bra laga. Kjempe imponert

Nekina er ikke aktiv  
Gammel 07-01-10, 21:25   #342
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nikki_, her.

Nin: Så utrolig bra laga. Kjempe imponert

Takk, takk.

Gammel 08-01-10, 20:40   #343
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Tar av meg hatten for deg Nin!!

Grøten er ikke aktiv  
Gammel 15-01-10, 22:15   #344
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Denne gangen vil jeg at bursdagskaka mi skal se ut som ei dame på maskeball!"

Gammel 15-01-10, 22:16   #345
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

å wow! WOW!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 22-01-10, 23:11   #346
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Bursdagskake til seksåringen

myr er ikke aktiv  
Gammel 23-01-10, 16:45   #347
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den var kjempekul, myr!

Gammel 23-01-10, 18:07   #348
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Wow Acsa, den var flott.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-01-10, 19:26   #349
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå følte jeg meg bare sånn passe tilstrekkelig som mor. Er det noen som kan komme med en "oppskrift" på en prinsesseborg. Snuppa har bursdag neste søndag.

Hun var egentlig strålende fornøyd med prinsessekaka i fjor som var helt vanlig gulrotkake med bittelitt rød konditorfarge i kremen (slik at den ble rosa). Jeg hadde tenkte å lage tårn også, men det klarte jeg ikke.

Gammel 23-01-10, 19:27   #350
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå følte jeg meg bare sånn passe tilstrekkelig som mor. Er det noen som kan komme med en "oppskrift" på en prinsesseborg. Snuppa har bursdag neste søndag.

Hun var egentlig strålende fornøyd med prinsessekaka i fjor som var helt vanlig gulrotkake med bittelitt rød konditorfarge i kremen (slik at den ble rosa). Jeg hadde tenkte å lage tårn også, men det klarte jeg ikke.

Jeg brukte oppskrift fra Freia, finnes på hjemmesiden, ikke særlig vanskelig, men litt klinete.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 23-01-10, 20:53   #351
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er noen kaker jeg bakte til et selskap nylig
for prinsesseborg anbefaler jeg en ovn som baker jevnt! ( )
...
Det synes ikke så godt på bildet, men jeg har brukt lysrosa melis og "glitrete sukkerstrø" på tårnene på "borgen". Skulle være prinsessefigurer på den men det fant jeg ikke. Også fikk jeg litt for lite rosa krem, men men. Det er en liten rosa "dært" inni hver av de lilla pynterosettene, jeg fant en kjempefin boks med pynt på meny, hvor det var små rosa "kuler", rosa glitresukker, de hvite rosettgreiene du ser foran på kakene, og etpar til.
Og bilbanekaka ble litt for "perfekt", jeg satt plutselig og lagde verdens mest symmetriske kake istedetfor bilbanekake, uten å legge merke til det

Sist redigert av m^2 : 24-01-10 kl 20:08.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 23-01-10, 21:22   #352
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

...
for prinsesseborg anbefaler jeg en ovn som baker jevnt! ( )
...

Jeg også.

Her er min prinsesseborg-kake før prinsessene ble satt på.

Det er ikke ofte jeg skammer meg over kaker, men jeg er glad det ikke var noen andre voksne i nærheten enn meg og mannen akkurat der og da. Nå klarer jeg endelig å le av den.

Gammel 23-01-10, 21:29   #353
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Vi har nettopp feiret 6-årsdag. Og der det er guttebursdag må det være ekle kaker. Vi endte opp med dette, til både begeistring og vemmelse for gjestene. :kengg:

Gele med krokodiller og slanger. Slangene ble passe slimete og beveget seg rundt i gelen. Fascinerende ekkelt. :urk:

Sjokoladekake med edderkopp og spindelvev

Mr. Eddy himself!

..og sjokolademuffins med glasur og krokofanter

Gammel 23-01-10, 22:26   #354
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sansen for det 'ekle', jeg, så jeg digget stæsjet ditt, Gwen!

På halloweenfeiring i barnehagen fikk ungene yoghurt med gummislanger i.

Gammel 24-01-10, 11:00   #355
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Kjempekule muffins Gwen Neste gang jeg lager muffins skal jeg pynte med krokodiller og ... ehem... seigmenn/sure skrikerunger

Gammel 26-01-10, 13:33   #356
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Imponert over kakene

Fint å få inspirasjon til senere

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 28-01-10, 11:36   #357
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg brukte oppskrift fra Freia, finnes på hjemmesiden, ikke særlig vanskelig, men litt klinete.

Oppskriften er grei nok på hvordan den skal settes sammen, men mengden glasur holdt overhodet ikke for meg. (jeg laget med møllerens sjokoladekake og to rullekaker som tårn)

Gammel 28-01-10, 11:55   #358
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kule kaker!
Likte spesielt godt edderkoppen, Gwen. :noterer:

Apple er ikke aktiv  
Gammel 29-01-10, 21:41   #359
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kule kaker!
Likte spesielt godt edderkoppen, Gwen. :noterer:

Takk!

Den var overraskende enkel å lage.
Selv om mannen sukket og kommenterte "du kunne ikke laget en enkel kake for en gangs skyld?" når jeg holdt på med å pirke hull til beina.

Gammel 31-01-10, 23:12   #360
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kule kaker, Gwen. Nå fikk jeg noen tips til bursdagen neste helg. Tror det blir edderkoppkake da.

Jenna er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.