Sv: Barn alene i bassenget
Har du noen formening om hvor mange voksne det er/hvor mange barn?
Lillegutt går på svømmekurs, hvor man som foreldre kan velge om man vil være tilstede eller ikke - barnet forventes uansett levert/oppmøtt ferdig skiftet og dusjet på bassengkanten, og det er ingen hjelp i garderoben. Det fungerer utmerket det altså! Det er vel barn fra 5-7 sånn ca tror jeg. (var det hvalknappen de tok i høst tro?)
Men så er det også, tja... vanligvis 10 unger kanskje? Og 3-4 voksne. Og de er kun på grunna der ungene kan stå (enn så lenge)
Jeg har gått og satt meg i garderoben hver eneste gang. Lillegutt kan bli veldig opphengt i at jeg er der og svømmer uansett som en dupp og er supertrygg i vannet, og med så mange voksne og det strikte opplegget som følges har jeg ingen problemer med å forlate han. Det er ingen barn som får lov til å gå fra før kurset er slutt, men de får lov å gå å sette seg på en benk langsmed veggen. Men det virker som de voksne har full kontroll - det er forøvrig alltid en voksen "på land".
Jeg var forøvrig med som eneste forelder på et ukeslangt svømmekurs i regi av Norsk Svømmeforbund i sommer, det gikk på masse SFO-er over hele landet, for 1. og 2. klasse. Der var det vel 10-15 barn og 3 voksne i vannet og det gikk helt greit for seg. (jeg var med fordi det krevdes assistent for ham som skolen ikke kunne stille med, så da stilte jeg istedet. Men jeg satt stort sett og prøvde å gjøre meg usynlig langsmed veggen. var der bare i tilfelle det skulle være noe ekstra)
Sist redigert av m^2 : 21-01-10 kl 14:25.
|