Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tok du lappen som "godt voksen"? Hvor mange kjøretimer trengte du?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-10, 21:43   #21
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tok du lappen som "godt voksen"? Hvor mange kjøretimer trengte du?

Maaaaasse. Har fortrengt hvor mange. Var innom fire kjørelærere (to i Danmark, to i Norge). Det ble til flere lengre pauser. Tok til sist lappen da jeg var 33, og stod med en gang både teori og praktikk så "sparede" litt der...

Det som reddet meg var muligheten for privat øvelseskjøring. Jeg kjørte en hel del med mannen, veninnen, søsteren min. Nå kjører jeg alt og overalt !

Gammel 19-01-10, 21:44   #22
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tok lappen da jeg var 28, og brukte rundt 20 000. Da hadde jeg vel og merke hatt kjøretimer før, nesten 4 år tidligere.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 21:59   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjørte opp i sommer(28år). Tror jeg hadde forholdsvis mange timer. I snitt en dobbelttime i uka fra September til Januar og så litt mer sporadisk etter det.
Aner ikke hvor mange timer det dreier seg men det ble ganske dyrt til slutt ja Jeg hadde kjørt litt før, men det var så lenge siden at jeg var som nybegynner å regne.

Det eneste som er sikkert og visst er at det var, og er, verdt hvert øre! Å ta lappen er det lureste jeg har gjort etter barn og mann- jeg elsker å kjøre bil og verden blir veldig lettvint når man har bilen tilgjengelig

Sist redigert av Vianne Rocher : 19-01-10 kl 22:15.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 21:59   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil tro at mye kommer tilbake når du setter deg bak rattet. Mange av tingene når det gjelder kjøring er som å sykle. Du kan det, selv om det er lenge siden sist.

Gammel 19-01-10, 22:02   #25
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var vel 31 da jeg tok den, og hvis jeg ikke husker feil så hadde jeg det antallet timer man måtte ha før jeg kjørte opp.

Gammel 19-01-10, 22:04   #26
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok den da jeg var 27, og hadde det obligatoriske pluss en 8 kjøretimer eller noe. Ca. Kjørte opp i Oslo.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 22:05   #27
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Tok lappen for snart 3 år siden, var 35 år og hadde ikke kjørt før. Brukte i underkant av 4 mnd, husker ikke hvor mange timer jeg hadde, men det var rundt 30. Kjørte opp i Oslo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 22:55   #28
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det tok lang tid,mye penger og maaaaaange kjøretimer + bytte av kjøreskole og gir. Jammen klarte jeg det tilslutt, da var jeg 30 år og 3 uker.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 22:58   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er snart 36 og har foreløpig hatt 8-9 kjøretimer, og det går veldig bra. Jeg tror nok jeg skal klare meg under 36, altså, men man skal aldri si aldri. Mei sier mye klokt om hvor dødelig man blir som voksen og mor. Jeg er en ganske forsiktig sjåfør, men jeg har kjørt en del før og holder stort sett bare på med "plukk". Jeg blir bedre hele tiden og skal snart ta teorien, tror jeg.

Gammel 20-01-10, 15:03   #30
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tok forresten teorien først, stakk impulsivt innom biltilsynet og stod med 3 feil.
Da hadde jeg fått det unna før jeg ringte kjøreskolen.

Gammel 20-01-10, 15:04   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg tok forresten teorien først, stakk impulsivt innom biltilsynet og stod med 3 feil.
Da hadde jeg fått det unna før jeg ringte kjøreskolen.

Det tror jeg ikke man kan gjøre lenger, for man må ha kjøretillatelse før man tar teoriprøven.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:06   #32
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Åja, jeg tok førstehjelpskurs først, stemmer det.
Jeg hadde mopedlappen fra før så jeg trengte ikke noe annet.

Gammel 20-01-10, 15:06   #33
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg turde ikke å telle etter, men det var nok flere enn 30. Men jeg hadde ikke anledning til å øvelseskjøre noe som helst utenom kjøretimene, og det bidro jo til å øke timetallet og prisen nokså kraftig.
Men jeg klarte det på 3 måneder, da
- og med minstemann i baksetet..

Gammel 20-01-10, 15:15   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Åja, jeg tok førstehjelpskurs først, stemmer det.
Jeg hadde mopedlappen fra før så jeg trengte ikke noe annet.

Er det lenge siden? Nå så trenger man vel mørkekjøringsdemonstrasjon, langkjøring, glattkjøring og the lot uansett, gjør man ikke?

Gammel 20-01-10, 15:26   #35
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Mørkekjøringen tok jeg et halvt år etter at jeg tok lappen.
Langkjøring og glattkjøring tok jeg på en uke mens jeg ventet på oppkjøringen.
Må ikke ha dette før teorien.

Gammel 20-01-10, 15:34   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, jeg vet man ikke må ha det før teorien, men slik du skrev så forsto jeg det som at du kun trengte to kjøretimer, og ingenting av det obligatoriske siden du hadde mopedlappen.

Gammel 20-01-10, 15:59   #37
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg vet man ikke må ha det før teorien, men slik du skrev så forsto jeg det som at du kun trengte to kjøretimer, og ingenting av det obligatoriske siden du hadde mopedlappen.

Ånei, mitt første svar gjaldt kun kjøretimer, de hadde jeg bare to av.
Vet ikke helt hvor misforståelsen oppstod, men det spiller jo ingen rolle heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.