Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flytogpassasjerer skal prioriteres foran pendlere, anbefaling fra Urbanet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 15:26   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytogpassasjerer skal prioriteres foran pendlere, anbefaling fra Urbanet

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvor mye hadde det hjulpet for pendlerne om Flytoget ikke var blitt prioriert og at de hadde tatt med andre passasjerer? Jeg er totalt kunnskapsløs om dette altså, men ser for meg at det ikke hadde gjort så veldig stor forskjell for pendlerne uansett?

Selvsagt er det en forskjell for pendlere med lokal- og regionaltog dersom alle nye ruter som settes opp er Flytog, og ikke kommer dem til gode? Pendlere med lokal- og regionaltog opplever sprengt kapasitet og ståplasser på de aller fleste avganger, da virker det meningsløst å bruke opp den kommende økte kapasiteten i Oslo-tunnelen på halvfulle Flytog som man ikke har økonomi til å ta.

Det er selvsagt mulig for pendlere Oslo-Lillestrøm å ta Flytoget den dag i dag, men det koster minst dobbelt så mye. Om de togene var beregnet for pendlere også, ville det bedret hverdagen betraktelig for mange mennesker. Ikke minst ville det ta kortere tid å komme seg til jobb, og man ville få nesten doblet antallet avganger man kunne velge mellom.

Flytoget går ikke til min stasjon, men det kunne det gjort. Da hadde jeg fått halvert reisetiden min til jobb.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.