Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Klatremøbel for tunge katter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 00:19   #21
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klatremøbel for tunge katter?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Kommer aldri til å klare meg uten en maine coon mer...det er noe med den mjauingen ja. De prater.

Det gjør min Ocicat også!

Gammel 15-01-10, 01:08   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er herlig å ha to. De er søsken, og verdens beste venner. Jeg er veldig spent på hvor stor hannen vår blir. Jeg tror uansett de har godt av å være to. De er så utrolig selskapssyke.

Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:09   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Har hatt to cooner og det går så bra så.
Desverre har de begge vandret,pga sykdom.
Skulle gjerne hatt ny coon,men vet ikke helt om jeg tør.
Savner den herlige mjauingen deres.

Var det hjertet?

Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:26   #24
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Det gjør min Ocicat også!

Og min burmeser! Skal aldri mer ha "pratsom" katt (les: masete!)

Gammel 15-01-10, 09:54   #25
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Var det hjertet?

Den første ble akutt syk,men det hadde nok pågått over lengre tid.
Han ble tungpustete og fikk feber. var hos dyrlegen,tok rgt bilde og da var brysthulen full av væske,lungene var helt klemt inni der. Det var ikke noe de kunne gjøre, da det var kommet for langt.
Den andre døde på operasjonsbordet,skulle kastereres og når de hadde gitt halve narkosen iforhold til vekten hennes så fikk hun hjertestopp,de klarte ikke redde henne. De mistenkte at det kunne vært en hjertefeil der som de ikke høre med stetoskopet,og det kan nok være. Mamman henns fikk påvist HCM så det lå jo i genene.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 10:04   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Den første ble akutt syk,men det hadde nok pågått over lengre tid.
Han ble tungpustete og fikk feber. var hos dyrlegen,tok rgt bilde og da var brysthulen full av væske,lungene var helt klemt inni der. Det var ikke noe de kunne gjøre, da det var kommet for langt.
Den andre døde på operasjonsbordet,skulle kastereres og når de hadde gitt halve narkosen iforhold til vekten hennes så fikk hun hjertestopp,de klarte ikke redde henne. De mistenkte at det kunne vært en hjertefeil der som de ikke høre med stetoskopet,og det kan nok være. Mamman henns fikk påvist HCM så det lå jo i genene.

Huff, så tragisk.
Vi håper vi skal unngå noe slikt. Kattene våre er undersøkt for HCM, men det er helt klart en risiko. Det er jo ikke alltid det oppdages.

Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:55   #27
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva er HCM?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:09   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva er HCM?

Det er en medfødt hjertesykdom. Genetisk betinget, og dessverre ganske vanlig blant en del katteraser.

Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 13:30   #29
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff, får tro min katt ikke har det. I de veterinærpapirene som fulgte med henne står det ingen ting om noe sånt. Jeg fikk henne som omplasseringskatt fordi hun ikke trivdes med mange. Hun var da chippet og sterilisert, og virkelig hatt det godt hos sine eiere. Har flere ganger vært med på utstilling, og høyt premiert, så jeg var veldig heldig som fikk henne. Og hun blir godt tatt vare på.

Gammel 16-01-10, 14:37   #30
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Her må jeg følge med. Vi har jo en Ragdoll og han er allerede 4 kg. Er litt over 7 måneder. Når han er ferdig vokst når han er 3 år kan han jo bli opptil 8-9 kg.

Vanligvis er han helt lydløs men opp og ned trappa hører du ham skikkelig ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 14:46   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Her må jeg følge med. Vi har jo en Ragdoll og han er allerede 4 kg. Er litt over 7 måneder. Når han er ferdig vokst når han er 3 år kan han jo bli opptil 8-9 kg.

Vanligvis er han helt lydløs men opp og ned trappa hører du ham skikkelig ja.

Av og til tror vi det er en av ungene når hankatten går i trappa.

Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:38   #32
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Ja, bare vent til disse 8 kilos kattene freser over cd samlingen, bak alle blomsterkrukkene osv... Min søte lille på fire kilo tror antagelig hun er en kattunge på 500 gram.. Veldig elegant som oftest når hun raser over stua, men av og til går ting litt skeis og blomsterkrukker og lysestaker hagler rundt henne.

De er bare helt herlige, så den dagen jeg har fått litt mer plass blir det kanskje en til.

Gammel 16-01-10, 20:49   #33
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, bare vent til disse 8 kilos kattene freser over cd samlingen, bak alle blomsterkrukkene osv... Min søte lille på fire kilo tror antagelig hun er en kattunge på 500 gram.. Veldig elegant som oftest når hun raser over stua, men av og til går ting litt skeis og blomsterkrukker og lysestaker hagler rundt henne.

De er bare helt herlige, så den dagen jeg har fått litt mer plass blir det kanskje en til.

Katta vår lar heldigvis gardinene være i fred. Han har vel skjønt at han er for tung. Men det er skikkelig festlig å se når han spinner bortover gulvet når han leker med Christian.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.