Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 23:29   #141
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor i alle dager skal ting være innrettet slik at menneskers sjel resirkuleres?

En ting er på påstå at man reinkarneres, en annen ting er å forstå hvorfor.... Kan man fortelle meg hvorfor dette makes sence, på noen som helst måte, så kanskje jeg kan være med på tankegangen.

Jeg har lest det men jeg orker ikke å skrive ned hva det står om det.
Les boka så får du svar på det. Men kort kan jeg si vi skal lære.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:29   #142
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Er jeg på tynn is nå, eller er mange budhister vegetarianere fordi de tror på reinkarnasjon, og at de potensielt kan ende opp med å spise bestefar om de spiser et dyr?

Halvveis flåsete, men seriøst spørsmål.

Helt sikkert.
Det er i allefall, etter det den stakkars lille hjernen min forstår etter å ha sett en eller annen dokumentar på DR2 for evigheter siden, grunnen til hvorfor slaktere er nederst på rangstigen.
Dødt kjøtt er dødt kjøtt, og siden sjelen (eller hva-det-nå-enn-er buddhister mener det er som går videre) ikke sitter i dødt kjøtt så spiser du jo ikke bestefar. (Hvorvidt dette betyr at det rent teknisk er helt ok å spise det døde kjøttet han etterlot seg når han sluttet å være bestefar til å begynne med vet jeg ei.)
Slakteren derimot tok jo kverken på'n. Slem slakter.

Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:31   #143
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Helt sikkert.
Det er i allefall, etter det den stakkars lille hjernen min forstår etter å ha set en eller annen dokumentar på DR2 for evigheter siden, grunnen til hvorfor slaktere er nederst på rangstigen.
Dødt kjøtt er dødt kjøtt, og siden sjelen (eller hva-det-nå-enn-er buddhister mener det er som går videre) ikke sitter i dødt kjøtt så spiser du jo ikke bestefar. (Hvorvidt dette betyr at det rent teknisk er helt ok å spise det døde kjøttet han etterlot seg når han sluttet å være bestefar til å begynne med vet jeg ei.)

Fnis. Bra introinnlegg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:32   #144
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Jeg har lest det men jeg orker ikke å skrive ned hva det står om det.
Les boka så får du svar på det. Men kort kan jeg si vi skal lære.

Lære hva da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:34   #145
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

:skuler mot tittelen til Siw:

ja den tittelen min ja men det er noe annet Det er i grunn barna mine sier det,jeg spiller nemlig veldig høy musikk i bilen når jeg er alene (digger høy musikk) I følge dem er det visst ingen andre mødre som gjør det samme.
Så de to eldste syns det er flaut når de treffer på meg når jeg kjører av og til

Gammel 12-01-10, 23:35   #146
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Lære hva da?

om livet om forskjellige ting hvordan vi lever,hva vi gjør, valg vi tar ol.

Gammel 12-01-10, 23:36   #147
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ja den tittelen min ja men det er noe annet Det er i grunn barna mine sier det,jeg spiller nemlig veldig høy musikk i bilen når jeg er alene (digger høy musikk)
Så de to eldste syns det er flaut når de treffer på meg når jeg kjører av og til

Det var en spøk, men det skjønte du sikkert.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:36   #148
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei for all del jeg vet ikke svaret på alt,et hvert menneske for selv avgjøre hva som de ser på som sannhet. Jeg har sitert litt av boka jeg har, men en må lese hele for å forstå helheten i det som er skrevet. Jeg respekterer andres meninger og vil ikke prakke på noe noe som helst av mine meninger om sånne ting folk må få lov til å mene det de vil for meg.
Jeg er en helt normal jente med sunn fornuft,tro det eller ei så er jeg ikke gal og har hull i hodet

Jo, men når du sier at sånn er det og ferdig med det - så ser det jo ut som du ikke tar med i betraktningen at dette bare er i din oppfatning. Og manglende respekt for ulik oppfatning var vel utgangspunktet for denne tråden.

Helt sikkert.
Det er i allefall, etter det den stakkars lille hjernen min forstår etter å ha sett en eller annen dokumentar på DR2 for evigheter siden, grunnen til hvorfor slaktere er nederst på rangstigen.

DETTE var inngangen sin på fp det!

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:36   #149
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

om livet om forskjellige ting hvordan vi lever,hva vi gjør, valg vi tar ol.

Men hva er poenget med det? Om du har levd ti liv før, og jeg femten... hva sier det om oss?

Gammel 12-01-10, 23:37   #150
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men hva er poenget med det? Om du har levd ti liv før, og jeg femten... hva sier det om oss?

Enten at du er nærmere nirvana, eller at du lærer saktere.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:40   #151
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Enten at du er nærmere nirvana, eller at du lærer saktere.

Jeg er en slow learner..

Gammel 12-01-10, 23:41   #152
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er en slow learner..

Nja - men det kan jo være du bare er rett før perfeksjon også da.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:42   #153
Joika
Pauset

Standard

Nja - men det kan jo være du bare er rett før perfeksjon også da.

Og hva er så poenget med å bli perfekt? Å skape en perfekt verden....? Teorien slår sprekker...*haisommer-theme*

Gammel 12-01-10, 23:43   #154
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt sikkert.

Velkommen! Man kan ikke la være å like noen med så kult nck og et slikt åpningsinnlegg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:43   #155
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil veldig gjerne nærmere Kurt Cobain, come to think of it. :vurderer å konvertere:

Gammel 12-01-10, 23:44   #156
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og hva er så poenget med å bli perfekt? Å skape en perfekt verden....? Teorien slår sprekker...*haisommer-theme*

Det må du lese i en bok så skjønner du det. :har ikke lest bok:

Det er noe med at da kan du stryke flagget for godt. Da slipper du å reinkarnere mere. Ergo er det vel en straff å leve. Hm.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:46   #157
Joika
Pauset

Standard

Det må du lese i en bok så skjønner du det. :har ikke lest bok:

Det er noe med at da kan du stryke flagget for godt. Da slipper du å reinkarnere mere. Ergo er det vel en straff å leve. Hm.

Men vi mennesker oppfører jo oss bare dummere og dummere. Ødelegger moder jord gjør vi også. Jeg syntes ikke vi lærer. :dropper bok:

Gammel 12-01-10, 23:50   #158
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

:kjenner på kjærleika:

Rent forøvrig så er kvinner det verste man kan bli gjenfødt som, så jeg håper dere alle vet at hvis dere sitter her og er kvinner så har dere gjort noe forferdelig galt. Fysj!

alfaCharlie: Jeg har spader hvis du vet hvor han er gravd ned, hvis vi jobber natta igjennom så burde det ikke ta så lang tid før du er så nære fyren du kommer. :hjelpsom:

Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:53   #159
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Kjenner jeg deg, Kitty? :nysgjerrig:

Men hey, jeg er med på gravrobbing anyday. Dog, hvis reinkarnasjonen har noe for seg, er det vel vanskelig å oppspore ham.

:titter litt ekstra på bikkja:

Gammel 13-01-10, 00:00   #160
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommen skal du være!

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.