Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 10:31   #161
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?

huff så bra respons Skvetten men det tragiske er vel at de mer en ofte slipper unna med denne type oppførsel. De står der, de jævla grønnkledde fjortissene og sier slikt til damer som går forbi

Jeg kjenner jeg blir mindre og mindre komfortabel med å være Elixia medlem. Har vurdert alternativene jeg har men de er jo helt suverene på barnepass og det veier tungt for meg siden jeg er helt avhengi av det for å kunne trene i det hele tatt, kjipt ...

Gammel 10-01-10, 10:57   #162
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

huff så bra respons Skvetten men det tragiske er vel at de mer en ofte slipper unna med denne type oppførsel. De står der, de jævla grønnkledde fjortissene og sier slikt til damer som går forbi

Jeg blir så sinnsykt provosert. En ting er jeg som ikke har for mye på kroppen, en annen ting er når de stopper noen som har litt mer på kroppen og blir rakket ned på av Elisias selgere. Nei, Elixia har holdninger som jeg mener totalt bryter med de etiske normene for hvordan man skal fremstå når man driver i den bransjen de gjør.

Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 10:59   #163
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg reagerer på reklamen og den ville bare gitt meg mer motstand mot Elixia. Jeg synes det er trist at treningssentre fokuserer på utseende i markedsføring. Jeg liker ikke det ensidige fokuset på det å trene fordi man skal bli slank. Trening og det å være i form er positivt og det bør fremheves, ikke hvor fantastisk man skal se ut i bikini eller ei. Jeg tror jeg hadde fått sperrer mot å trene på Elixia etter en slik kampanje for noen år siden da selvtilliten ikke var stor i forhold til det å bevege seg inn på et treningssenter.

Kan bare signere fnatten jeg. Helt enig.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:39   #164
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, jeg så også denne kampanjen. Men de står da vitterlig "jenter og de tøffeste guttene". Jeg merket meg det fordi jeg tenkte at de aldri i livet hadde tord å skrive det motsatte. Det er i alle fall de plakatene de har i Sandvika. Jeg tenkte også på om det var støtende å skrive "jenter og de tøffeste guttene", men jeg vet ikke helt. De prøvde sikkert bare å være morsomme. Haha, liksom.

Oj, nå så jeg bildet Lisa hadde linket til. Vel, da må de ha to utgaver av kampanjen. Så snodig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 10-01-10 kl 11:45.
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:49   #165
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På min Elixia står det kun gutta og de tøffeste jentene. Jeg har lagt merke til plakaten for å si det sånn. Tror jeg skal ta det opp med PT neste gang jeg er der.

Gammel 10-01-10, 11:53   #166
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg må jo fortelle den gangen jeg ble stoppet av sånne grønnkledde:
Den grønnkledde: Jeg må bare fortelle deg om dette fantastiske tilbudet.....blablabla
Skvetten: Jaså
Den grønnkledde: Så har vi et slankeprogram......blablabla
Skvetten: Du synes jeg trenger det (mens jeg åpner jakken)?
Den grønnkledde: Ehh, nei altså
Skvetten: Du mener at jeg ser litt kvapsete ut?
Den grønnkledde: (Nå rød som en tomat) Ehhh, ehhhh, ehhh
Skvetten: Det var det jeg tenkte, navn og selgernummer takk, dette blir det mail om
Den grønnkledde: Det var ikke meningen å være frekk altså (ror som faen)
Skvetten: Du var smakløs og forvent at sjefen din får referat, ha en fin dag

Jeg gikk derfra og bokstavelig talt gned meg i hendene. Det ble mail til Elixia og beklagelse på selgerens opptreden (jeg sendte med bilde av fedmen min også ). Elixia må være en av de mest useriøse kjedene altså.

Høres ut som du var på krigsstien, synes jeg. Bla bla bla, og et slankeprogram, høres ut som han ramset opp tilbudene deres, ikke at han foreslo at du skulle slanke deg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:55   #167
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Også jeg som nettopp har meldt meg inn ...

Jeg har ikke sett noen av de plakatene dere skriver om men skal trene i morgen så da skal jeg titte etter dem.
Jeg har nemlig fremdeles angrefrist på abonnementet mitt, kan jo prøve å legge litt press på dem ...
Jeg er jo ikke aleine om det ...

Gammel 10-01-10, 11:56   #168
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Høres ut som du var på krigsstien, synes jeg. Bla bla bla, og et slankeprogram, høres ut som han ramset opp tilbudene deres, ikke at han foreslo at du skulle slanke deg.

Enig, dette synes jeg ble litt overdrevet egentlig. Det hørtes jo ikke ut som om selgeren mente du var overvektig, Skvetten, bare at han ramset opp tilbud. Man trenger ikke å ta alt i verste mening selv om man misliker en kjede.

Gammel 10-01-10, 11:57   #169
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper ikke. De burde ikke ta det opp likevel. Det er et touchy tema, og det er ikke det de burde fokusere på når de oppsøker tilfelidge forbipasserende. Egentlig synes jeg de på stand ikke skulle være oppsøkende i det hele tatt.

Gammel 10-01-10, 11:57   #170
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Elixia der jeg går. Suverent mange og bra gruppetimer, hyggelige mennesker som jobber der, bra barnepass osv. Det har de har noen idioter på markedsføringskontoret gjør ikke at jeg boikotter Elixia, da sier jeg heller fra om jeg blir provosert nok.

Gammel 10-01-10, 11:58   #171
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Elixia har uten tvil, enormt fokus på vekt og kropp. De har ikke trening for trenings eller trivesels skyld men trening med formål for å gå ned i vekt og se bra ut. Jeg synes Elixia skiller seg ganske mye ut fra de andre kjedene, dette er helt klart og tydlig i mye av "budskapet" og pakken de selger.

Tror dere forresten de snakker om slanking med menn de stopper? Jeg tviler ...

Gammel 10-01-10, 11:59   #172
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selgere må få lov til å selge, og at de pusher trening ser jeg ikke problemet med, trening er pr. def. sunt. Slankeprogrammer bør man nok dog la være å nevne i den settingen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:00   #173
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere sier noe der, jeg er enig i den med slanking.

Gammel 10-01-10, 12:00   #174
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Elixia har uten tvil, enormt fokus på vekt og kropp. De har ikke trening for trenings eller trivesels skyld men trening med formål for å gå ned i vekt og se bra ut. Jeg synes Elixia skiller seg ganske mye ut fra de andre kjedene, dette er helt klart og tydlig i mye av "budskapet" og pakken de selger.

Ja, og markedsføringen er det jo idiotene sentralt som driver med. Jeg er ganske overvektig og har aldri opplevd noe fokus på det eller kommentarer fra noen av de ansatte (og jeg slår støtt og stadig av en prat med de).

Gammel 10-01-10, 12:03   #175
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg er (som alle vet) VELDIG touchy når det gjelder vekt og utseende, men Elixia er faktisk det senteret jeg har trivdes best på. Kampanjene er teite og dumme, og de ansatte jeg har snakket med noen ganger ang. disse plakatene, har ikke prøvde å forsvare Elixia på en flekk, men vært enig med meg og vært veldig ivrig etter å videreformidle kritikken.

Jeg vil i alle fall ikke gjøre meg selv noen tjenester med å melde meg ut.

Det senteret som er nærmest der jeg bor, har blitt et Sprek&Lett-senter, og der skal jeg I ALLE FALL ikke begynne å trene.

Gammel 10-01-10, 12:08   #176
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Ja, og markedsføringen er det jo idiotene sentralt som driver med. Jeg er ganske overvektig og har aldri opplevd noe fokus på det eller kommentarer fra noen av de ansatte (og jeg slår støtt og stadig av en prat med de).

Men denne markedsføringsenheten er jo de som selger hele konseptet, da bryr det meg fint lite at de som jobber på senteren er "hyggelige". Jeg synes også de er hyggelige nok men jeg er ikke akkurat imponert over kunnskapen deres eller evenen til å spare på spørsmål om blandt annet disse plakatene. De ser ikke ut til å ha nok "innhold" der oppe til å forstå poenget engang når man nevner det.

Men det er godt mulig Elixia ønsker å profilere seg mot et yngre og mer trendy publikum en det jeg er, og det er jo helt ok det også. Det er oss forbrukere som velger og man kan fint bytte kjede til f.eks Sats som har en helt annen profil en det Elixia har lagt seg på.

Jeg blir også mer og mer irritert over å bli kontaktet mens jeg trener av disse personlige trenerne som hele tiden spør om man skal "sette opp en time" .... Jeg vil ha meg frabedt å bli pådyttet flere "produkter" mens jeg trener og har klaget på dette flere ganger men problemet blir ikke noe bedre.

Gammel 10-01-10, 12:14   #177
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Kontakter de deg mens du trener? Virkelig? Det var det frekkeste. Det har jeg aldri opplevd. De kunne jo bare prøve ...

Jeg synes for øvrig ikke at mitt Elixia-senter er så innmari ungt og trendy. Jeg hørte av ei som trente på Carl Berner at der var det mange ungdommer som var der bare for å "hang out". De satt i vinduskarmene og pratet, og det var mange jenter som ikke trente selv men som var med og hjalp kjæresten med å skifte vekter og sånn.

Jeg ble veldig forundra av å høre det, for det har jeg aldri sett der jeg trener. Det er masse unge folk der også, særlig nå som de har et tilbud om at alle som er født i 2010 kan starte å trene allerede nå, selv om de ikke har fylt 16 ennå, men det er også veldig mange godt voksne mennesker. Jeg er 40, og føler meg overhodet ikke gammel på Elixia.

Gammel 10-01-10, 12:18   #178
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Mitt senter er heller ikke spesielt ungt og trendy, der trener alle aldersgrupper. Men jeg har trent en gang på Colosseum og der følte jeg meg urgammel og likte meg overhodet ikke.

Gammel 10-01-10, 12:35   #179
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Elixia der jeg går. Suverent mange og bra gruppetimer, hyggelige mennesker som jobber der, bra barnepass osv. Det har de har noen idioter på markedsføringskontoret gjør ikke at jeg boikotter Elixia, da sier jeg heller fra om jeg blir provosert nok.

Var også veldig fornøyd, men så flyttet vi til et sted med gangavstand til
et annet lokalt senter så da ble det det.
Savner virkelig alt tilbudet til Elixia, men da må jeg betale kort på bussen
og da blir det veldig dyrt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:40   #180
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hørte av ei som trente på Carl Berner at der var det mange ungdommer som var der bare for å "hang out". De satt i vinduskarmene og pratet, og det var mange jenter som ikke trente selv men som var med og hjalp kjæresten med å skifte vekter og sånn.

Jeg trener på Carl Berner, og jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen. Nå er det selvsagt mulig at jeg ikke følger så nøye med mens jeg trener, altså. Men jeg har i alle fall også hørt at det er stor forskjell på sentrene; PT-en jeg brukte tidligere nevnte f.eks. at Majorstua er mye mer "se og bli sett" enn CB, uten at jeg vet noe om det. (Han var ellers også alltid veldig OK og hyggelig i forhold til det med trening og vekt, han nevnte aldri overvekten min - som var på 30-40 kg på det tidspunktet - uten at jeg nevnte den selv, og fokuserte konsekvent på form og styrke, ikke på vekt og utseende. Vekttap-tips kom han bare, veldig forsiktig, med etter at jeg selv begynte å snakke om det. Men det er klart sånt er veldig personavhengig.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.