Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 14:24   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du snakker til damen som foretrekker å sette bort dekkskifte, selv om jeg strengt tatt klarer det selv. Kanskje noen har lyst til å komme og gjøre det for meg?

Ikke jeg - jeg setter det bort jeg og.
Jeg kan ikke fordra å bli møkkete på hendene. Men jeg kan godt lære bort til andre.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:29   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Da setter jeg det bort med verdens beste samvittighet. Bilmekking i ørtåfjøri minus er noe jeg rett og slett ikke gidde. Har batteriet overlevd de -24 vi har hatt her nå, så lever det nok gjennom de neste ukene, har jeg skjønt. :zen:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:39   #23
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Mekking overlater jeg til andre, så kan jeg heller spare penger på andre måter. Jeg hadde veldig lyst på motorvarmer til min gamle rotte, men slo det ifra meg når det kostet ca 5000 :shock: og jeg regner ikke med å ha den mer enn ca 2 år til.

Neste bil blir med både motorvarmer og kupevarmer.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:39   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Enig. Det er en audi uansett. De skal stelles av folk med kjeledress med audilogo, hvite hansker og blid stemme.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:25   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Som lopper deg for alle de pengene du både har og ikke har.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:33   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den kverner litt mer i kulden. Dvs. at jeg må holde tenningsnøkkelen inne litt lenger før motoren tenner. Men det er ingen lang kvern. Mannens bil uten diselvarmer på sliter betraktlig mer. Og når jeg har kjørt den et stykke så starter den uten kvern i det hele tatt, men det er kanskje fordi motoren da er varm?

Dieselvarmer heter det fordi den brenner diesel (trolig en Webasto, eller Eber for noen merker). Den varmer ikke opp motor i noen stor grad, men mer for å varme opp kupe. Sirkulasjonsvann varmes riktignok da også opp, siden varmen fra dette gjerne er utgangspunkt for varmeapperatet.

BAtteri kan være greit å skifte før det plutselig bestemmer seg for å ikke fungere lengre. Levetiden for et batteri er gjene 5-7 år - eldre enn dette og det bør byttes.

Bruk av motorvarmer vil gi raskere varme i kupe, og det koster lite ekstra å få kupevifte med det samme som virkelig vil gi varm kupe - og da gjerne også isfri bil hvis den står ute og det ikke har kommet for mye snø, men bare vært frost.

Blir det mye småturer på vinteren blir det også høyere slitasje, og slitasjen kan reduseres med motorvarmer. Nå vet jeg ikke hvilken Audi du har og hvilket serviceintervall dere kjører, men vil kanskje ha anbefalt å skifte olje litt oftere enn det serviceintervall på 30K/2år sier hvis man kjører Longlife-service -- spesielt hvis det er motor med turbo.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:43   #27
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Apropo batteri varme etc. vi kjører gammel 245 på langturer, på hytta i jula var det 31minus og etter bilen sto etpar dager i kulda var det lite liv- hva gjorde min kjære og bilmekaniker mann(som nå snart begynner å kalle seg bilpsykolog fordi det meste handler om å snakke med kjerra på pc) han dro frem snabben og tisset på batteriet og det funka så varme har litt å si.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:45   #28
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Du lurer ikke meg til å tisse på bilbatteriet, altså, jeg vet hva som skjer når jeg treffer begge polene. :klynk:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:19   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Jeg kjører en A6 1,8T som er temmelig nøyaktig fem år gammel. Vi kjører 15 000 km serviceintervaller.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 17:13   #30
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

@Torsk, I will get you! (Det er muuuulig trykking på en viss m2 knapp kan få avledet min oppmersomhet fra skadeverk, muuuulig......)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:32   #31
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Kan jo montere motorvarmer med batterilader.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:56   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forklar meg om bilbatterier og hvordan motorvarmere virker

Jeg byttet batteri i jula.

Hadde jeg hatt noen uker foran meg hvor det var krise uten bil ville jeg heller gjort det før enn etter.

Jeg skal definitivt ikke pisse på batteriet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no