Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 22:09   #41
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?

Aldri i livet om jeg ville merke tøyet på utsiden med merketusj.

Jeg ville ha lagt tøyet i poser og bare hatt 1 skift tilgjengelig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:09   #42
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Også lettere for barna å sjekke at de har riktig på. Feks Reimatec-vottene, der halve barnehagen har like, er effektivt å merke på denne måten: godt synlig oppå hånda over reima merket.

Også et veldig godt poeng!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:11   #43
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Aldri i livet om jeg ville merke tøyet på utsiden med merketusj.

Jeg ville ha lagt tøyet i poser og bare hatt 1 skift tilgjengelig.

Man trenger ikke merketusj. Jeg merker en del klær på utsiden, sånn som votter, støvler hvor det går, luer, halser o.l Jeg bruker taggit og tøylapper. Lett å sette på, lett å fjerne.

Gammel 07-01-10, 22:19   #44
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Jeg er paranoid på det punktet. Barn blir mye lettere med en som vet hva de heter. Ser at det er jeg som har et problem, sjansen er jo minimal, men jeg merker bare innsiden av den grunn

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:24   #45
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg merker også alle klær, men noe forsvinner, dessverre. Det verste synes jeg var da jeg endelig fant en virkelig fin genser til mini som hadde vært forsvunnet en stund. Mannen som hadde sendt den med han, jeg hadde aldri gjort det. Vel, genseren var merket, men barnehagen hadde skrevet BHG med sprittusj på merkelappen i nakken! Jeg følte meg nesten som en tyv som stjal tilbake genseren, men ærlig talt da!? Det går da an å sjekke for navn før de skriver over at den tilhører barnehagen???

Gammel 07-01-10, 22:31   #46
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er også noen foreldre som er veldig sløve når det gjelder klær og merking, og de vet ikke hva ungene har.
Et av barna våre kom i barnehagen med en dongeribukse hvor det tvers over hele rumpen sto: " ... avdeling". Den hadde de hatt hjemme, brukt mye og var helt sikre på at var deres. Inni linningen sto det navnet til min sønn.

I løpet av de to siste ukene har husbonden klart å ta med andre unger sine sko hjem to ganger. Begge parene var merket. Jeg fatter ikke at han klarer det. De fikk dem selvsagt tilbake dagen etter (jeg så det ikke før barnehagen var stengt), men det må ha vært kjempefrustrerende for de foreldrene. Spørs om vi må begynne å merke våre egne klær utenpå med store svarte bokstaver, slik at husbonden klarer å skille mellom våre og andres ting. Han ser rett og slett ikke forskjell.

Gammel 07-01-10, 22:34   #47
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Om han er den som leverer dem tilbake, husker han kanskje på å se inni neste gang?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:36   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor havner alle disse klærne da? Går de opp i røyk?? Om alle mister like mye, så må de jo ha et overskuddslager noe sted?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:53   #49
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vasket og hang opp alt gjenglemt tøy på snorer på fellesrommet, alle måtte bøye seg for å komme gjennom rommet. Vi lagde store plakater, vi satt lapper på hver hylle, vi spurte alle foreldre, allikevel var det ingen som eide 90% av klærne.
Det de kjente lettest igjen var bomullsokker og hårspenner! Hjemmestrikket ulltøy og dyre Hestra og Reimavotter var "ingens", dynejakker og dongeribukser hadde ingen eiere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.