Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 22:47   #521
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har begynt på denne genseren til storesøster:

Macky er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 22:50   #522
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Juleferien har vært super.
Dette har jeg produsert

Gjett hva denne lille vesken er?

Taddaa! Lommetøfler.

Imma er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 23:02   #523
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Denne hjalp meg gjennom min første engelske oppskrift: http://www.garnstudio.com/lang/no/or...ndenl&order=en

Genialt.

Jeg har engstet meg litt for å oversette islandsk oppskrift for svigermor, men nå blir det lett som en plett.

Gammel 05-01-10, 23:03   #524
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på å lære meg dobbeltstrikking (baksiden blir et negativ av forsiden), og prøver meg på denne:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 23:38   #525
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbeltstrikking har jeg gjort for lenge, lenge siden. Det er gøy!

Gammel 05-01-10, 23:44   #526
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker forresten veske som jeg fikk i gave av min hemlige gavevenn

.

Vesken min er lys brun/beige(skal passe til min nye kåpe) og ligger i vaskemaskinen for toving.
Jeg har en fin gammel skinnveske som må ofre hanken sin og vesken skal fores sånn at jeg kan ha litt lommer og sånt inni.

Gammel 06-01-10, 12:02   #527
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så langt har jeg kommet i dobbeltstrikkingen:

Og så er jeg ferdig med et par vanter til sjalet mitt, men foreløbig er det for kaldt til vanter.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-01-10, 18:15   #528
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allium, er annenhver maske til hver side?

Pelen er aktiv nå  
Gammel 06-01-10, 18:19   #529
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Allium, er annenhver maske til hver side?

Ja, og så strikker jeg baksidemaskene vrangt, siden jeg strikker fra forsiden.

allium er ikke aktiv  
Gammel 06-01-10, 18:21   #530
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Wow! Dere imponerer alle sammen! Jeg har enda sperre, men nå tror jeg at jeg er klar til å ta frem pinnene igjen. Dere er jo en stor motivasjon da.

Gammel 06-01-10, 18:47   #531
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, og så strikker jeg baksidemaskene vrangt, siden jeg strikker fra forsiden.

Morsomt! Det må jeg prøve en gang!

Pelen er aktiv nå  
Gammel 06-01-10, 19:04   #532
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok av de ALLER tregeste, og holder FORTSATT på med ei lita blå babylue og det berømmeolige babyteppet.

Strikket en liten rosa kjole flr jul da, pakket inn og sendte (uten å vaske og dampe...) som julegave uten å huske å ta bilde engang. Juleferie er strikkepause, jeg tok ikke med meg strikketøyene mine på juleferie, sånn at mottakerene kunne se dem, dessuten hadde jeg det da altså sosialt sett travelt til å strikke....

Gammel 06-01-10, 21:08   #533
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det er da når man er sosial at man strikker! Da, også når man ser på TV. Ja, også kjedelige forelesninger, da.

Gammel 06-01-10, 21:21   #534
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, det passer seg ikke å strikke når jeg er sosial med familien min. Det funker når man ser tv, men jeg så vel nesten ikke noe tv i jula i det hele tatt. Og jeg er ikke sååå flink å strikke at jeg kan gjøre det, og samtidig være sosial med familien, særlig ikke siden det enten involverte å reise på besøk til allverdens slektninger, eller senere på kvelden gjerne spille spill. Å spille kort mens man strikker funker dårlig... (Og ja, det er slikt vi gjør på i juleferien i min familie.)

Gammel 06-01-10, 22:02   #535
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

ferdig i går, pytt, pytt, kan brukes neste jul

Gammel 06-01-10, 22:07   #536
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

ja... og så kom jeg etterpå at tråden heter hva strikker du nå....

Gammel 06-01-10, 22:08   #537
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Til samme type hund, men med annet garn og annen farge. Har et garn som er flerfarget og har varierende tykkelse på tråden - flere lillatoner og gammelrosa. Tror det blir helt supert til nusket - som nekter å gå ut for tiden.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 06-01-10, 22:09   #538
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

ja... og så kom jeg etterpå at tråden heter hva strikker du nå....

allium - jeg tar av meg hatten ( eller kanskje vantene ) for deg. Det er utrolig hva du greier å produsere.

Det er utrolig mye flott i denne tråden og jeg skulle ønske jeg hadde noen flere sett med armer og et hav av tid til å strikke. Det er jo så mye jeg har lyst å lage.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 07-01-10, 00:40   #539
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Til samme type hund, men med annet garn og annen farge. Har et garn som er flerfarget og har varierende tykkelse på tråden - flere lillatoner og gammelrosa. Tror det blir helt supert til nusket - som nekter å gå ut for tiden.

Stilig Oppskrift ? Vofsen min nekter også å gå ut nå....

gnuri er aktiv nå  
Gammel 07-01-10, 01:00   #540
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Stilig Oppskrift ? Vofsen min nekter også å gå ut nå....

Denne oppskriften var bare på dansk og svensk - syntes selv den danske var lettest å forstå. Hvis du går inn på www.drops.no finner flere oppskrifter på forskjellige gensere.
http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=81&lang=dk

Libra er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.