Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 10:07   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 40 minusgrader like kaldt i hele landet?

Jeg hører også alle si at når lufta er tørr er det ikke så kaldt, men det er bullshit uavhengig av hvor du er i landet! Minus 25-35 (som er temperaturerer jeg har opplevd) var vondt. Jeg trodde ærlig talt jeg skulle dø!

Gammel 06-01-10, 10:24   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hører også alle si at når lufta er tørr er det ikke så kaldt, men det er bullshit uavhengig av hvor du er i landet! Minus 25-35 (som er temperaturerer jeg har opplevd) var vondt. Jeg trodde ærlig talt jeg skulle dø!

Ikke enig, men vet du egentlig hva luftfuktigheten var når du opplevde denne kulden? Eller vindstyrke for den del.

Jeg har opplevd 30 minus på godt og vondt, stor forskjell og samme sted i landet. Den ene dagen var vi ute på skitur (-30, vindstille), noen dager etter kunne vi ikke gå ut (-20, stiv kuling).

Gammel 06-01-10, 10:29   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ikke enig, men vet du egentlig hva luftfuktigheten var når du opplevde denne kulden? Eller vindstyrke for den del.

Jeg har opplevd 30 minus på godt og vondt, stor forskjell og samme sted i landet. Den ene dagen var vi ute på skitur (-30, vindstille), noen dager etter kunne vi ikke gå ut (-20, stiv kuling).

Jeg vet bare at jeg fryser ræva av meg uansett når det er så kaldt, og hodet mitt er ikke i stand til å tenke på luftfuktighet og hva_har_du utover det å registrere at jeg er ute.

Gammel 06-01-10, 10:36   #4
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Luftfuktighet har veldig mye å si. Jeg har aldri frøset så mye som på Mallorca vinterstid. 5 grader der oppleves som mye kaldere enn minus 15 her i Bergen. Det hjelper ikke uansett hvor mye man kler seg. Heldivis var vi heldige med været denne vinteren og temperaturen var aldri under 15 grader.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.