Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er du og partneren din enige om hva dere skal gjøre i ferien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 23:28   #21
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du og partneren din enige om hva dere skal gjøre i ferien?

Sex i bilen er gøy, det blir bare litt komplisert med barn og masse bagasje.

Vi har forresten testet ut hotell med barn og det gjør vi ikke igjen. Da liker vi oss mye bedre i telt.

Gammel 03-01-10, 23:29   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi er enige om hvor vi skal og at vi skal reise.
Verre når vi først er framme.....DA er vi ikke like rørende enige

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:29   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sex i bilen er gøy, det blir bare litt komplisert med barn og masse bagasje.

Vi har forresten testet ut hotell med barn og det gjør vi ikke igjen. Da liker vi oss mye bedre i telt.

Hotell med barn er pyton. Telting driver jeg ikke med. Så vi velger TO hotellrom som har dør mellom hvis vi går for den varianten.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:30   #24
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja der er vi ganske så enige. Vi har små nyanseforskjeller i drømmereisemål, men du verden så raskt vi enes når det gjelder reiseplanlegging.

Vi vil helst ha en ferietur å planlegge til enhver tid.
Nå langtidsplanlegger vi og sparer penger.

Ungene er vant til å reise og liker det like foreløpig like godt som oss.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:30   #25
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, ferieplanlegging har sjelden vært noe stort problem. Han sier kanskje nei til 90% av mine forslag, men så ender det opp med å bli ganske bra. Han planlegger sjelden/aldri, bare godkjenner eller forkaster forslagene mine.

I år derimot tipper jeg vi kun kommer til å feriere på hytta, så da er det ikke så innmari mye å diskutere.

Gammel 03-01-10, 23:33   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja, vi er i grunn ganske enige. Det er dog visse ting vi ikke vil kunne bli enige om, så de reiseforslagene blir ikke engang luftet. Jeg kunne tenke meg å ta med sønnen vår til Danmark for å spise røde pølser og sånt som jeg gjorde som barn, og han kunne tenke seg å reise til Alaska for å se på kjedelig natur og slemme dyr. Vi har sluttet å snakke om sånt.

Kan ikke du ta med Glittermannen til Danmark også kan jeg stikke til Alaska med mannen din?

Glittermannen og jeg er rimelig enige. Jeg er den med de store planene, og han er som regel game. Jeg er nok den som har størst behov for å reise langt og eksotisk, men heldigvis er vi veldig enige når det kommer til de store og dyre feriene til USA og Tokyo og slikt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:48   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte som glitter. Alaska høres jo helt fantastisk ut, Danmark er kjeeeeedelig.

Gammel 03-01-10, 23:56   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser veldig mye på ferie. Mannen er enda mer ferieglad enn meg. Han planlegger og jeg setter på bremsene. Det er arbeidsfordelingen hos oss. Noen ganger synes jeg at han er overoptimisitsk i forhold til hva som lar seg gjøre med to små barn, og noen ganger må jeg konkludere med at han hadde helt rett.

Akkurat nå reiser vi ikke langt og eksotisk, men om noen få år håper vi å være i gang med det igjen. Og så er vi i Danmark en gang i året eller så. Det er faktisk mulig å gjøre begge deler.

Gammel 04-01-10, 00:00   #29
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ordner, mannen blir med. Vi er veldig enige.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:33   #30
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han vil være på hytten. Jeg vil mye annet. Hittil har vi funnet kompromisser - litt hit og litt dit.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:38   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heldigvis alltid enig. Heldigvis fordi vi bruker mye penger på ferie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:43   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig på bølgelengde. Det eneste ferieproblemet er for lite tid og for lite penger. Prøver å få til noen voksen-storbyturer og denslags innimellom, og så er vi innstilt på å få med Poden på litt mer (men ikke altfor) barnevennlige utenlandsturer i tillegg til de obligatoriske "besøke familien"-turene i feriene.

Gammel 04-01-10, 00:44   #33
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Veldig enig. Jeg bestemmer og planlegger, han blir med. Han er aldri negativ, og åpner lommeboka.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 03:48   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tydeligvis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 06:26   #35
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hotell med barn er pyton. Telting driver jeg ikke med. Så vi velger TO hotellrom som har dør mellom hvis vi går for den varianten.

Eller enda bedre - en leilighet .

Et stk hotellrom med to voksne og to barn utgår med skyhøye kneløft. Telt er sjarmerende i små doser.

Ellers er vi stort sett rørende enige om ferier, men har, som Monsoon, et par alternativer hver som bare utgår per def . Røde pølser i Danmark er dog prøvd ut, tror begge hadde litt (vel) gode barndomsminner knyttet til akkurat det .

Ferie for oss er sol og strand, men ikke syden, eller storby uten shopping.

Gammel 04-01-10, 09:13   #36
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg planlegger, Temmern nikker. Går så bra, så.

Sånn er det her i huset også.

Gammel 04-01-10, 09:15   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid vært enige ja, vi liker heldigvis det samme (varmt, opplevelser, kjekt for ungene, basseng osv). Eller, jeg foreslår, han nikker og så planlegger vi sammen.

Gammel 04-01-10, 09:43   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Er dere samstemte med tanke på hvor dere vil reise og hva dere vil gjøre?

Vi er ikke helt på linje så langt. Jeg er ikke så keen på enda en ferie i Norge med 15 grader og regn, mens mannen virker interressert i å reise noe som helst sted.

Vi er nok ikke samstemte i starten
Vi har alltid reist sydover, men i fjor bestemte vi oss for å være i Norge,
foruten en liten uke i Danmark og Legoland som kostet omtrent som en sydenreise.
Da vi hadde møkkavær nesten hele ferien sa jeg klart og tydelig fra at
neste år blir det 14 dager i syden, da var han faktisk enig.
For når vi først reiser så er han veldi entusiastisk og med!
Det er nok jeg som er pådriveren for spesielt sydenturene, han skal helst ikke
bruke så mye penger, ikke på sånt iallefall(tekniske ting derimot).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:11   #39
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det er nok jeg som er pådriveren for spesielt sydenturene, han skal helst ikke
bruke så mye penger, ikke på sånt iallefall(tekniske ting derimot).

Sånn er det her også. Og vi har ikke spesielt dårlig råd heller, så jeg kutter gjerne ut noen gadgets for å få en skikkelig ferie.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:12   #40
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi er ganske uenige, så det blir som regel en mellomting.
Men nå har vi kjøpt hytte så da har mannen kjøpt seg fri fra alle andre ferie reiser mener han, så om jeg vil på sydenferie må jeg sikkert reise alene med barna ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.