|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Her må jeg svare et klart Vet ikke. :ikke særlig observant på handletur:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg synes også det virker som om Pepsi Max er mer "vanedannende" enn andre brussorter.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
By the Sea
|
Jeg storhandler brus, og det ER Pepsi Max det går i. :white trash:
![]() |
#184 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg har sluttet å drikke Pepsi Max ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Glamorøs
|
Vel, 4-6 liter Pepsi Max om dagen mener jeg ikke er bedre enn f.eks. en halv liter cola i måneden, eller i uka. De som drikker Pepsi Max drikker det stort sett hver dag, og i store mengder. Folk som drikker andre brusdrikker drikker det oftere som "snop", og derfor i mye mindre mengder.
![]() |
#186 |
Sær og kresen
Nei, tror du det?
![]() |
#187 |
Glamorøs
|
Dette sier Wikipedia om saken:
(men den engelske siden om acesulfame K bestrider at det ikke er godkjent i USA)
![]() |
#188 |
Ekvilist
|
Jeg var ikke opptatt av sukkerinnholdet da jeg kommenterte, men merket. Da jeg skrev at Pepsi max var bedre enn Cola, så mente jeg Cola light.
![]() |
#190 |
Ekvilist
|
Jeg prøvde å være morsom/ironisk med å si at Pepsi Max objektivt sett smaker bedre en Cola light. Noe jeg selvsagt ikke har belegg for å kunne si, og litt i tråd med tidligere diskusjoner hvor hva som er best av Pepsi og Cola er et hett tema. Når du svarer:
så virker det som om du har tolket meg dithen at jeg synes Pepsi Max er sunt, iallefall sunnere en Cola. Det var ikke det jeg mente.
![]() |
#191 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Aha! Først trodde jeg du mente det var sunnere, så trodde jeg du mente at det var bedre sånn business-wise. Jeg tenkte ikke på smak i det hele tatt.
![]() |
#192 |
weird
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Hæ?! Er ikke Pepsi Max helsedrikk, lixom?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Shake it out!
|
Kom hit i tråden, og signerer Kaisa.
![]() |
#195 |
Shake it out!
|
Jeg er ikke veldig inne på gjeldsordninger i USA, men det jeg vet er at man her har en ordning som gjør at man kan låne penger på hus, og så er man ikke personlig ansvarlig for lånet - det er det banken som er. Det vil si at man kan låne penger til hus, og om man ikke lengre klarer å betale lånet, så overtar banken huset, og man sitter igjen gjeldsfri (og husfri...). Men med en så dårlig kredittverdighet at man ikke får lån igjen med det første. Så ok, man starter på skratch igjen, men må bruke lang tid å på opparbeide seg kredittverdighet igjen
![]() |
#196 |
frakoblet
|
Si 7UP Free, og jeg har!
![]() |
#197 |
Shake it out!
|
Jeg synes at man bør forplikte seg til å betale tilbake gjeld så sant man kan, og jeg synes det er helt ok at kreditorene får tilgang til eventuelle penger man måtte få hånd om en stund etter at man har vært gjennom gjeldssanneringen. Enkelt og greit fordi det faktisk er folk som har tapt penger på at man var uansvarlig, og som faktisk taper på at man får gjeldsordning. Om man i ettertid kommer over penger som gjør at man kan gjøre opp for seg, så synes jeg at det er rett og rimelig at de tilfaller de som tapte penger på en, selv om man har vært gjennom en gjeldssanneringsordning.
Tja? Det spørs vel hvor man er i verden også. Leste for en stund siden ganske interessant bok om rike i USA, og det var skremmende å se hvor mye av rikes (over)forbruk som er lånefinansiert, fordi de hele tiden ikke synes de er rike nok
Er det noe jeg har lært her på FP er det at man ikke kikker i handlevogna til andre, ikke diskret en gang. I alle fall ikke om man har tenkt å Tenke Tanker ut fra det man ser.
![]() |
#198 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Pepsi Max er djevelens verk. Jeg drakk litt av det før men nå takler jeg ikke lukta, engang. Fatter ikke at folk tør eller vil hive i seg store mengder av det skvipet.
![]() |
#199 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Lurt, lurt.
![]() |
|
|