Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 19:52   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg skjønner den, men var det det Rine mente? Jeg oppfattet henne mer i retning av at noen er korker i Livets Elv, eller noe sånt.

Jeg tenkte på eksempler som Teofelia og Smilefjes nevnte, ja.
Korker i livets elv? Den var ny.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 20:02   #2
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med korker i livets elv?
Jeg tenkte på ting som at man faktisk ikke kan velge å møte "Den Rette", "den eneste som man vil ha barn med", slik du beskrev din mann, og at denne skal være klar til å starte et liv med deg og vil ha barn med deg, osv.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 20:19   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med korker i livets elv?
Jeg tenkte på ting som at man faktisk ikke kan velge å møte "Den Rette", "den eneste som man vil ha barn med", slik du beskrev din mann, og at denne skal være klar til å starte et liv med deg og vil ha barn med deg, osv.

Jeg mener man kan velge å la Skjæbnen styre = kork i Livets Elv og ikke ta ansvar for noe, men bare la ting skje, og skylde på andre eller skjebnen eller manglende flaks. Eller man kan sørge for å lete aktivt etter en OK og velge bort de teite mennene. Man kan sjekke på DNT-tur eller danskebåten, liksom. Eller på bingo eller ball. Og, neida, Skvetten, det er ingenting galt med danskebåter.

Min søster er en klassisk kork og selv om hun ønsker seg barn og en hyggelig fyr unngår hun aktivt å møte hyggelige fyrer som er interessert i barn. Den typen selv-sabotasje er veldig interessant, og fryktelig trist.

Gammel 02-01-10, 20:26   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sterk tilhenger av å ta ansvar selv, altså, men når det gjelder nårhvemhvahvordanoghvorfor man får barn og bosetter seg, ser jeg at det kan oppstå skjær i sjøen (siden vi nå er i gang med vannmetaforer her), slik at ting ikke går akkurat slik man hadde tenkt. Noen lar seg nok drive med og tar ting som de kommer, men det er jo slett ikke tilfelle for alle. Smilefjes og Teofelia kom jo med gode eksempler på tilfeller der man ikke har muligheten til å velge den "ultimate" retning på livet sitt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.