|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#162 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Joda, det er trist for de det gjelder, det har jeg ingen problemer med å forstå. Likevel må jeg innrømme at jeg blir mer
Manisk depressive mennesker kan jo gå amok med kredittkortet, (burde de ha kredittkort?) det vet jeg, men jeg kan ikke tenke meg at TV3 har brukt mennesker som faktisk har en psykisk lidelse i programmet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
© All rights reserved
|
Ja, det burde de. Langt fra alle manisk-depressive går amok med kridittkort og jeg vil tro at listen over "gjeldsslaver" her i landet ikke er overrepresentert av mennesker med en manisk-depressiv diagnose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Halloen!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg kjenner/vet om bare to, og begge har en helt vanvittig pengebruk i maniske perioder. (Pengebruken er bare en av mange ting som tar "helt av" når de er maniske.) To er jo likevel ikke mange , så du har sikkert rett. Spørsmålet er vel heller personer som handler over evne når de er maniske burde hatt kredittkort i disse periodene? Ikke så lett for andre å gripe inn heller kanskje, de må iallfall ønske det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
frakoblet
|
Det er jeg temmelig sikker på at de har få skrupler med å gjøre. Jeg kan aldri tenke meg at de undersøker grundig rundt slike ting.
![]() |
#166 |
Passiv
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg vil tro dette er kriteriene de har valgt ut folk til serien etter sånn ca: |
![]() |
![]() |
#167 |
Halloen!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Ut fra det jeg har sett; Du er nok inne på noe der, SF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg mener overforbruk og et urealistisk forhold til pengebruk ofte er et klassespørsmål. En ser det samme i U-land, hvor mennesker i stor fattigdom bruker det lille de har på statussymboler, som gull og mobiltelefoner. Så selvfølgelig synes jeg i mange tilfeller/ generelt synd på dem som prioriterer helt feil.
![]() |
#169 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg syns ikke videre synd på dem som er med i luksusfellen nei. De programmene jeg har sett handler hovedsaklig om mennesker som ønsker å fremstå med en livsstil de ikke har råd til, det har ikke vært skikkelig fattige mennesker som kjører seg opp i uføre fordi det ikke finnes noen annen utvei. Det handler om fine biler, flatskjermer, klær, sko, interiør, Pepsi Max og dyre ferier.
Hvis det er slik at det er sosialdemokratiets feil så hadde det jo ikke vært gjeldsofre i USA. I luksusfellens tilfelle heller jeg heller mot curlingforeldreteorien, samt AprilRyans klassespørsmål.
![]() |
#170 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?I hovedsak: Nei. Dette fordi ethvert oppegående menneske burde skjønne at man får problemer om man bruker over evne. At noen har ødslet og levd i sus og dus for så å kjenne smellen etterpå og angre bittert er nok helt sikkert ikke en god opplevelse, men man har da stelt seg slik selv, og de har nok hatt det kjekt så lenge det varte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Glamorøs
|
![]() |
#173 |
Halloen!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Man blir avhengig av Pepsi Max, ja, :datapunkt: men det spørs om man klarer å gå personlig konkurs pga av det? Jeg er iallfall ikke helt der - ennå ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Glamorøs
|
Neida, det var litt flåsete. Men man går ikke personlig konkurs av en flatskjerm heller, det er helheten av alt det unødvendige. Og Pepsi Max er virkelig unødvendig, mer unødvendig enn flatskjermer til og med.
![]() |
#175 |
Halloen!
Nei, nei, nei, nå tuller du her...Jeg kunne klart meg i ukesvis uten flatskjermen, (man har da PC |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Glamorøs
|
Har du noensinne sett noen bøtte innpå like store mengder Sprite Zero som Pepsi Max? I think not.
![]() |
#177 |
Halloen!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Cola, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Hvis du kikker diskret i handlevogna til dem som virkelig storhandler brus, så er det nesten alltid Pepsi max det går i.
![]() |
|
|