Sv: Barnehage i romjula?
Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.
Jeg ble litt overrasket i dag i barnehagen, når avdelingslederen tok meg litt til side for å fortelle at snupsen var det eneste barnet fra avdelingen som var meldt på til dagene i romjula. Jeg syns det var litt pussig at ingen av de 18 barna vil en dag eller to i barnehagen i romjula, snupsen pleier å være råklar for litt barnehageadspredelse etter 4-5 dager hjemme. Så, pleier dere å sende barna i barnehagen i romjula, eller er de bare hjemme.
Var det ikke greit du fikk beskjed? Vi var bare 2 barn påmeldt i vår bhg og ped.leder ga beskjed til moren. Hun også ble overrasket. Vi ansatte blir bare glade, for da har vi mulighet til avspasering. Har unger og familie selv, så få fri i romjulen var veldig ønsket. Etter en hektisk høst både for ungene og ansatte, så er julen en god avkobling. I romjulen er ikke bhg slik den er ellers i året. Det kommer lite unger, kanskje ikke de de er vant med å leke med, personalet er på fri, noen leier inn vikarer, og avdelingene blir slått sammen. Har man muligheten og fri selv så ønsker vel egentlig barnehagene de aller fleste på fri.
Jeg har hatt fri siden 23. desember til 4. jan. Da er det planleggingsdag så bhg åpner ikke før den 5. Ellers har hele familien hatt langfri i jula og det er himmelsk.
|