Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF 11 5,53%
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF 97 48,74%
Synd på noen av dem 75 37,69%
Dustepoll/har ikke sett programmet 20 10,05%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 20:04   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

For min del handler det ikke om å skape en konkurranse, men det å kaste stein i glasshus.

Gammel 30-12-09, 20:15   #142
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset: Det skjønte jeg ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 20:37   #143
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billa, jeg blir overrasket når jeg leser de siste innleggene dine i tråden. Har jeg virkelig lagt opp til en konkurranse om hvem det er mest synd på av bulemikere og gjeldsofre? Da må jeg ha uttrykt meg særdeles klønete. Da jeg dro inn alkoholisme, spiseforstyrrelser og selvskading gjorde jeg det ikke for å diskutere hvem av disse menneskene man bør synes mest eller minst synd på, eller hvem av dem som har det mest vondt på inidivuduelt eller generelt grunnlag. Jeg tok fatt i generaliseringer samt kommentarer om at de som bedriver sykelig gjeldsopparbeidelse har valgt å gjøre disse tingene selv, og at det av den grunn og på generelt grunnlag ikke er synd på dem. Jeg lar meg overraske over at flere ikke ser at det kan ligge samme mekanismer bak det å sette seg i evigvarende og bunnløs gjeld gjentatte ganger, som annen type problematisk og selvskadende adferd.

For øvrig lar jeg meg overraske av at definisjoner som nepeskrell, brødhuer, idioter automatisk virker å være kriterier for ikke å kunne hente fram sympati.

Gammel 30-12-09, 20:37   #144
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

For min del handler det ikke om å skape en konkurranse, men det å kaste stein i glasshus.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener...

Du tenker at det er vanskelig å rette en pekefinger mot andres "avhengighet" all den tid du selv overspiser og har et ukontrollert forhold til mat (for sånn jeg har skjønt det er det de fysiske begrensningene som gjør at man går ned i vekt etter slankeoperasjoner). Min tese forutsetter jo at du likestiller overspising med et fullstendig overforbruk av luksusvarer selvsagt.

Kanskje ikke fullt så

Gammel 30-12-09, 20:52   #145
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Billa, jeg blir overrasket når jeg leser de siste innleggene dine i tråden. Har jeg virkelig lagt opp til en konkurranse om hvem det er mest synd på av bulemikere og gjeldsofre? Da må jeg ha uttrykt meg særdeles klønete. Da jeg dro inn alkoholisme, spiseforstyrrelser og selvskading gjorde jeg det ikke for å diskutere hvem av disse menneskene man bør synes mest eller minst synd på, eller hvem av dem som har det mest vondt på inidivuduelt eller generelt grunnlag. Jeg tok fatt i generaliseringer og kommentarer om at de som bedriver sykelig gjeldsopparbeidelse har valgt å gjøre disse tingene selv, og at det av den grunn ikke er synd på dem. Sånn på generelt grunnlag. Jeg lar meg overraske over at flere ikke ser at det kan ligge samme mekanismer bak det å sette seg i evigvarende og bunnløs gjeld gjentatte ganger, som annen type problematisk og selvskadende adferd.

For øvrig lar jeg meg overraske av at definisjoner som nepeskrell, brødhuer, idioter automatisk virker å være kriterier for ikke å kunne hente fram sympati.

Til det siste: Jeg har ikke for vane å bruke nedsettende utrykk om noen i mine innlegg, og har ikke gjort det her heller. Jeg snakker om handling og _ikke_ person.

Jeg har ikke påstått at det er en konkurranse mellom nevnte diagnoser. Jeg sa at det synes som om det er om å gjøre å konkurrere om å fortest mulig finne en diagnose å sette på alt mulig. Det være seg idiotiske avgjørelser eller dumme valg. I slike sammenhenger blir gjerne de diagnostiske uttrykkene og sykdomsbildene kastet ukritisk rundt, og det var DET jeg reagerte på når en gjennom tråden kunne få inntrykk av at bla bulimi var en form for virkelighetsflukt. Jeg reagerte også påstanden om at enkelte nevnte diagnoser kan man _aldri_ skjerpe seg fra, og jeg reagerte på at mennesker med et problem som består i at man har pådratt seg til en for stor gjeld nærmest ukritisk sammenliknes med mennesker som påfører seg seg store skader eller har et rusproblem. Jeg har hele tiden tatt utgangspunkt i programmet LUKSUSFELLEN.

Gammel 30-12-09, 20:54   #146
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener...

Du tenker at det er vanskelig å rette en pekefinger mot andres "avhengighet" all den tid du selv overspiser og har et ukontrollert forhold til mat (for sånn jeg har skjønt det er det de fysiske begrensningene som gjør at man går ned i vekt etter slankeoperasjoner). Min tese forutsetter jo at du likestiller overspising med et fullstendig overforbruk av luksusvarer selvsagt.

Kanskje ikke fullt så

Jeg snakker ikke så mye om meg selv siden jeg ikke er der jeg var lenger, men jeg har jo vært oppi det og synes det er litt rart når man (for å ta et eksempel helt ut av løse lufta) kan sitte som veldig overvektig og disse andre for å ta dårlige valg i livet, ha lite selvkontroll osv. DET blir å kaste stein i glasshus, synes jeg. Ikke det at kun "perfekte" mennesker skal ha "lov" til å dømme, jeg burde egentlig ikke uttale meg i det hele tatt siden jeg jo dømmer andre jeg også. Jeg er jo feks. altfor dømmende overfor røykere og burde vite bedre. Alle dømmer. Det er bare disse "for noen nek som har satt seg i denne situasjonen, de må være dumme som ikke har bedre selvkontroll enn det"-uttalelsene jeg reagerer på. Det er jo det samme med programmer som Slankekrigen, Du er hva du spiser og lignende, folk sitter og akker seg over disse dumme overvektige som ikke skjønner at hamburgere er fetende.

Forøvrig signerer jeg alt Irma sier over her.

Gammel 30-12-09, 20:55   #147
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig det, men jeg kan bare ikke se at de kan likestilles. Og siden bulimi også ble nevnt i samme settingen i et tidligere innlegg. Hvordan ble å kaste opp mat en flukt fra virkeligheten?

Jeg synes ærlig talt det ofte i slike debatter blir en konkurranse om å finne en eller annen (legitim) medisinsk årsak til at noen har dummet seg ut eller gjort dårlige, egoistiske valg. Jeg synes jevnt over ikke LUKSUSFELLE-deltagernes overforbruk eller behov for luksusgjenstander skal eller bør sammenliknes med selvskading.

Billa, jeg kommenterte eksemplene du trakk frem og sammenlignet - kutting og et behov for å leve et liv med eksotiske reisemål og liksusmiddager. Mangel på evne til økonomisk styring kan veldig gjerne komme av omsorgssvikt, slik som selvskading også kan gjøre. Selv om det selvsagt finnes næpskræll som bare ikke gidder å ta tak.

Gammel 30-12-09, 20:57   #148
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev ikke direkte til deg Billa i det siste avsnittet. Når diagnosene settes opp i mot hverandre synes jeg man kan snakke om konkurranse om hvem det er mest synd på. Jeg siktet ikke til det du skrev om konkurranse i ditt forrige innlegg.

Jeg har i en del jobbet med problemstillinger som rus, avhengighet, selvskading, gjeldsproblematikk og ønsket ikke å ukritisk sammenligne disse diagnosene. Så hvis jeg gjorde det, så er det beklagelig.

Er det meg du sikter til når du snakker om påstanden om at man aldri kan skjerpe seg fra enkelte diagnoser? Jeg skrev jo tvert i mot at jeg ikke liker rent sykdomsperspektiv f.eks på alkoholavhengighet, nettopp fordi jeg ikke liker signalet om at man fratas ansvar?

Gammel 30-12-09, 20:59   #149
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lorien: du er veldig krass i omtalene dine av navngitte folk fra Narvik.

De burde vel strengt tatt la være å eksponere seg og sin familie på riksdekkende tv, om de ikke ønsker å bli omtalt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 21:02   #150
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Er det meg du sikter til når du snakker om påstanden om at man aldri kan skjerpe seg fra enkelte diagnoser? Jeg skrev jo tvert i mot at jeg ikke liker rent sykdomsperspektiv f.eks på alkoholavhengighet, nettopp fordi jeg ikke liker signalet om at man fratas ansvar?

Den var sikkert til meg, jeg skrev nemlig at en bulimiker ikke bare kan skjerpe seg ut av sykdommen. Men da mener jeg jo ikke at INGEN kan det, selvsagt finnes det de som kan kjempe seg utav det helt på egenhånd. Min mor gjorde det, hun kjempet seg ut av både anoreksi og bulimi etter 7 jævlige år (hun kjempet seg frisk da hun ble gravid med meg), helt alene. Men hun ble alkoholiker i stedet da, så hun byttet vel egentlig bare en avhengighet med en annen.

Gammel 30-12-09, 21:04   #151
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh... jeg blir litt SATT UT av unyanserte meninger her, jeg altså.

Det MÅ ikke være en diagnose bak overforbruk, Billa - men det KAN være det. Vet du ikke det? Skjønner du ikke det? Anerkjenner du ikke det?

Ikke meningen å gå deg på klingen, men siden du selv trekker fram egen tidligere bulimi som eksempel - mener du innerst inne at en spiseforstyrrelse er en mer høyverdig form for diagnose enn handlegalskap?

For det er ikke det, altså. Og det er ingen konkurranse, og sikkert ikke direkte sammenlignbart. Men det er viktig for meg å poengtere at merkelig, bisarr, negativ og destruktiv atferd kan skjule vond og vanskelig problematikk.

Og det er godt mulig det er vanskelig å synes synd på, eller ha sympati med en som har skapet fullt av Guccivesker hun ikke trenger. Men det kan likevel være at det er på plass med litt empati likevel - for muligheten er stor for at det er litt åndelig nød og en god posjon tomhet tilstede i livet hennes.

Og for the record sånn rent generelt - hvorfor er det så mange som mener at når man har forståelse/empati for noens livssituasjon så betyr det automatisk mangel på ansvarliggjøring av personen? Alle eier sitt eget liv og må stå for sine valg. det er ikke noe motsetningsforhold mellom å mene det og samtidig synes det er leit når noen har rotet seg inn i destruktive mønstre.

Gammel 30-12-09, 21:05   #152
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg snakker ikke så mye om meg selv siden jeg ikke er der jeg var lenger, men jeg har jo vært oppi det og synes det er litt rart når man (for å ta et eksempel helt ut av løse lufta) kan sitte som veldig overvektig og disse andre for å ta dårlige valg i livet, ha lite selvkontroll osv. DET blir å kaste stein i glasshus, synes jeg. Ikke det at kun "perfekte" mennesker skal ha "lov" til å dømme, jeg burde egentlig ikke uttale meg i det hele tatt siden jeg jo dømmer andre jeg også. Jeg er jo feks. altfor dømmende overfor røykere og burde vite bedre. Alle dømmer. Det er bare disse "for noen nek som har satt seg i denne situasjonen, de må være dumme som ikke har bedre selvkontroll enn det"-uttalelsene jeg reagerer på. Det er jo det samme med programmer som Slankekrigen, Du er hva du spiser og lignende, folk sitter og akker seg over disse dumme overvektige som ikke skjønner at hamburgere er fetende.

Forøvrig signerer jeg alt Irma sier over her.

Jeg må få understreke at siden du skrev "for min del" trodde jeg du tenkte på vektproblematikken du har vært/er igjennom. Ikke meningen å nevne deg spesielt ellers, sorry

Jeg ser poenget, og Irmas også. Virkelig. Men jeg lurer litt på NÅR skal folk ta litt eget ansvar for situasjonen de er oppe i da? Er det ingen av deltagerene i disse programmene som har litt eget ansvar en gang? Det være seg røykeslutt, overvekt eller gjeld?

Og, DET er poenget mitt. At nei, jeg tror ikke på at alle i Luksusfellen har en eller annen klinisk diagnose, og ergo klarer jeg ikke tenke annet enn "fint at du ordner opp i eget rot" for akkurat disse deltagerene.

Gammel 30-12-09, 21:07   #153
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Neida, det var ikke det

Gammel 30-12-09, 21:07   #154
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg tror heller ikke at alle som deltar i Luksusfellen har en klinisk diagnose, langt der i fra. Men at mange av dem har hatt en destruktiv og selvskadende adferd, det er jeg ikke så veldig i tvil om.

Gammel 30-12-09, 21:16   #155
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Eh... jeg blir litt SATT UT av unyanserte meninger her, jeg altså.

Det MÅ ikke være en diagnose bak overforbruk, Billa - men det KAN være det. Vet du ikke det? Skjønner du ikke det? Anerkjenner du ikke det?

Ikke meningen å gå deg på klingen, men siden du selv trekker fram egen tidligere bulimi som eksempel - mener du innerst inne at en spiseforstyrrelse er en mer høyverdig form for diagnose enn handlegalskap?

For det er ikke det, altså. Og det er ingen konkurranse, og sikkert ikke direkte sammenlignbart. Men det er viktig for meg å poengtere at merkelig, bisarr, negativ og destruktiv atferd kan skjule vond og vanskelig problematikk.

Og det er godt mulig det er vanskelig å synes synd på, eller ha sympati med en som har skapet fullt av Guccivesker hun ikke trenger. Men det kan likevel være at det er på plass med litt empati likevel - for mulighetemn er stor for at det er litt åndelig nød og en god posjon tomhet tilstede i livet hennes.

Jeg skjønner at det kan være en diagnose. Jeg mener bare at det i dagens "handlefest"samfunn (kanskje ofte) ikke er det.

Vedr egen bakgrunn: Nei, jeg mener ikke at NOEN etablert diagnose er mer høyverdig enn andre, selvsagt ikke, herregud! At jeg velger å alltid være helt åpen rundt hva jeg har slitt med, betyr på ingen måte at jeg synes det er en "staselig" diagnose å dra frem. Det var heller ikke bakgrunnen min for å skrive det i innleggene mine (og håper ikke DET var det som ble lest ut av det :angre: ) Det var ment som en nyansering til det jeg oppfattet som sammenblanding og misforståelse av en hel rekke diagnoser som ble kastet ut i tråden.

Gammel 30-12-09, 21:20   #156
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vedr egen bakgrunn: Nei, jeg mener ikke at NOEN etablert diagnose er mer høyverdig enn andre, selvsagt ikke, herregud! At jeg velger å alltid være helt åpen rundt hva jeg har slitt med, betyr på ingen måte at jeg synes det er en "staselig" diagnose å dra frem. Det var heller ikke bakgrunnen min for å skrive det i innleggene mine (og håper ikke DET var det som ble lest ut av det :angre: ) Det var ment som en nyansering til det jeg oppfattet som sammenblanding og misforståelse av en hel rekke diagnoser som ble kastet ut i tråden.

Beklager hvis du synes jeg var krass - jeg syntes bare du var så veldig avisende til at handlemani kunne være en diagnose.

Klart man ikke skal slenge rundt seg med diagnoser.

Man kan også streve veldig i eget liv selv om man ikke har en diagnose på problemstillingen.

Gammel 30-12-09, 21:29   #157
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

De burde vel strengt tatt la være å eksponere seg og sin familie på riksdekkende tv, om de ikke ønsker å bli omtalt.

Her er det vel egentlig mer snakk om å ikke ønske å høre på denslags slarv/uthenging. Dessuten snakket vel ikke du om hva som kom frem på TV, men om hva du vet om dem fordi du kjenner (til) dem? Jeg synes ikke det at noen har gjort eller sagt noe teit på TV gjør at det er fritt frem for at alle kan si offentlig alt mulig annet stygt om dem.

Gammel 30-12-09, 22:06   #158
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Det er mange måter å omtale folk på, og jeg er enig med alle som sier at du gikk over streken.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 22:06   #159
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes virkelig ikke jeg trenger å vite mer om folk fra Narvik enn høyst nødvendig og som vist på TV. :gretten:

Gammel 30-12-09, 23:01   #160
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring med gjeld pga. sykdom har som oftest vært i forhold til manisk-depressive pasienter. Så jeg vet jo at det kan ligge mye rart bak.

Men jeg tror det er mange som ikke faller innenfor diagnosekriterier som allikevel har et såpass selvsaboterende mønster i livet sitt at de kan trenge hjelp på et dypere plan. For noen er det usunn livsstil, for andre er det kanskje usunn økonomi. De færreste har det godt med konsekvensene av atferden sin. Allikevel er det en del som ikke klarer å stoppe helt uten videre. Da tenker jeg at man må se litt på mekanismene bak.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.