Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nytt beltestakkspørsmål til dere som har det

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 16:02   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt beltestakkspørsmål til dere som har det

Er beltestakkene deres sydd etter gamle tradisjoner? Har dere tenkt noe på det? Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal velge. Tradisjonelt så har jo beltestakklivet vært veldig smalt, noe som ikke passer til mine fordeler. Jeg er usikker på om jeg synes det er "juks" å få større vest for å få plass til puppene. Kanskje jeg heller skal gå for Øst-Telemarksbunaden. Der er det jo ikke så mange varianter å velge mellom. Eller det er jo ikke helt sant, for det er utallige typer broderier. Men selve fasongen på bunaden er jo den samme.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 17:28   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt beltestakkspørsmål til dere som har det

Jeg hadde glatt valgt større vest for å få plass til puppestellet nå, men den er sydd til meg da jeg var 15, så da trengte jeg ikke det...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 18:58   #3
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Jeg hadde også valgt større vest. Det viktigste er at du får en bunad du blir fornøyd med.

Mine pupper får plass stort sett overalt, det er værre med resten av kroppen.

Gammel 30-12-09, 19:18   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men greia er jo at de egentlig ikke skal ha større vester. Blir det ikke en litt sånn "wannabe" beltestakk da?

Gammel 30-12-09, 19:20   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns tradisjonelt er best når det kommer til bunader.

Gammel 30-12-09, 19:31   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns tradisjonelt er best når det kommer til bunader.

Ja jeg synes egentlig det jeg og. Jeg har lest meg opp litt om beltestakker og det var mye jeg ikke visste for å si det sånn. Selv om jeg synes at beltestakken er griselekker så vil jeg liksom ikke at den skal tilpasses kroppen min og dermed gå helt vekk fra det som var opprinnelig.

Gammel 30-12-09, 20:25   #7
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men greia er jo at de egentlig ikke skal ha større vester. Blir det ikke en litt sånn "wannabe" beltestakk da?

Men det er vel snakk om enkel tilpasning. Jeg har to venninner som har gjort det og man legger ikke merke til at det er forskjell på min og deres. Puppene skal jo være litt skvisa.

Gammel 30-12-09, 20:26   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har store pupper, og tradisjonelt liv. Tror jeg da, jeg har i hvert fall ikke hørt noe om noen spesialtilpasning. For meg er det ikke noe problem, men jeg passer på å ha en god BH under.

Gammel 30-12-09, 20:26   #9
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Puppene skal jo være litt skvisa.

Nettopp!

Gammel 30-12-09, 20:29   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Har dere jakker til? Sånne som går opp bak?

Gammel 30-12-09, 20:32   #11
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Standard

Jeg har ikke jakke til. Tror jeg vil ønske meg sjal bare. Men er usikker.

Gammel 30-12-09, 20:35   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Men det er vel snakk om enkel tilpasning. Jeg har to venninner som har gjort det og man legger ikke merke til at det er forskjell på min og deres. Puppene skal jo være litt skvisa.

Enig!

Nei, men jeg ønsker meg!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 20:23   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

I dag har jeg vært å sett på beltestakker og jeg har bestemt meg nå. Jeg vil ha ca denne under. Det er med skjorte som tilhører Øst-Telemarksbnaden. Jeg synes den er finere. Den skal gå i rødt, og jeg fant vel det beltet jeg vil har også tror jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.