Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Jeg har i alle år hatt svært lav selvtillit og selvbilde. Jeg har ikke mye tro på meg selv. Jeg ble mobbet da jeg gikk på skolen, de kalte feit og stygg. Det gjorde noe med meg å få høre dette så og si hver dag. Jeg ble jo heller ikke satt pris på hjemme, så alt dette har satt spor.
Jeg prøver å skåne barna. Jeg er ikke flink til å skryte av meg selv ovenfor barna. Men jeg sier ikke noe negativt om meg selv når barna hører på. Jeg lar heller være å si noe.
Jeg prater heller ikke negativt om andre når barna hører på. Jeg ønsker veldig sterkt at barna skal få et bedre syn på kropp og utseendet enn det jeg noen gang har hatt.
Jeg takler dårlig å få komplimenter nå i voksen alder, jeg blir utilpass rett og slett. Jeg har jobbet mye med meg selv å lære meg å si takk når noen sier noe positivt om meg. Men dumme tanker sniker seg alltid inn, at de sier det bare for å være snill osv, de mener det nok ikke innerst inne.
Barna, spesielt de eldste, merker nok litt hvordan jeg har det. Men jeg prøver som sagt å skåne dem, så godt jeg kan. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn så godt jeg kan. Men jeg innser i alle fall at jeg har problemer og jeg innså for lenge siden at jeg måtte ha hjelp til å takle det. Det tror jeg er positivt ovenfor barna.