Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fråtser du i jula?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 11:08   #41
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fråtser du i jula?

Ja, det gjør jeg, men jeg spiser de vanlige måltidene også.

Gammel 29-12-09, 11:22   #42
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det blir mer ja, men ikke noe fråtsing.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:28   #43
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fråtser som bare det. Uten blygsel, som Hasselnøtt sier. Men jeg spiser vanlige måltider også.

Jeg blir litt sur av folk som er litt hysteriske på andres vegne i jula, som maner til måtehold osv. De kan være så måteholdne de bare vil for meg, men de trenger ikke dytte den filosofien over på andre. Der jeg bor, har de avfettingsrenn 2. juledag. Jeg synes de kunne kalt det noe annet. Til og med "ut på tur, aldri sur"-rennet hadde vært bedre. :digresjon:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:37   #44
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg fråtser ikke i jula. Jeg har gjort det tidligere, men har begynt å lære.

Ved fråtsing blir jeg skikkelig tung i kroppen, vannet hoper seg opp og migrenen trigges. Migrene er så lite hyggelig at jeg gjør det meste for å unngå det. Jeg liker heller ikke følelsen av å være overmett.

Jeg er absolutt vant til det med fråtsing i jula-. I familien min er det det mest vanlige og det har tatt lang tid for meg å venne meg av med det.

Litt ekstra blir det i forhold til ellers og vi er på ingen måte kjernesunne. Jeg avsluttet kvelden i går med en diger sjokoladepunsjebolle.. Nammi!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:42   #45
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Blir nok litt fråtsing med godsaker ja...men har vel i det hele tatt brukt godis som terapi hele høsten, så fra og med mandag er det stopp.

Gammel 29-12-09, 11:44   #46
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Fråtser i søte ting ja....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:44   #47
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, jeg spsiser det jeg har lyst på og det blir alt for mye godteri. Men jeg spiser knekkebrød til frokost og kvelds og nokså små porsjoner av middag siden appetitten er redusert pga økt godter inntak.

Gammel 29-12-09, 15:38   #48
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har høyst begrensede muligheter for søtsakfråtsing siden jeg ikke tåler hvete , melk og sukker og dermed må unngå kaker, is, riskrem og denslags, men jeg lager erstatninger som jeg spiser. Blir det for mye blir jeg dårlig, så det begrenser seg. Men det KAN nok tenkes at jeg har drukket litt mer vin og spist litt mer feit kjøttmat enn ellers. Fråtse vil jeg ikke kalle det, dog.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:39   #49
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jepp, absolutt. *spiser marsipangris til frokost*

Gammel 29-12-09, 19:34   #50
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler at jeg fråtser, men når jeg tenker meg om er det allikevel ikke så helt gale. Maten har i og for seg vært helt grei, det er snopet hver kveld som nok ødelegger.

Magen gjør skikkelig opprør, den liker ikke alt godteriet og sier kraftig ifra.
Luftsmerter er ikke godt, i natt har jeg hatt så vondt at det har forplantet seg helt bak i ryggen.

Har klart å holde meg unna godteskåla i hele dag, får se om jeg klarer hele kvelden og. Jeg har mine tvil.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:35   #51
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forrige uke fråtset jeg litt, denne uka har jeg kuttet karbene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:36   #52
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fråtser. Å jadda!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:45   #53
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ja, jeg spiser til den store gullmedalje og merker jo at magen er i helt ulage Er min egen feil, men jeg elsker julesnop. Skal sjerpe det inn igjen fra 3. januar.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:46   #54
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Gulrøtter og vann er DEILIG!

:Prøver å overbevise meg selv:

Gammel 29-12-09, 21:03   #55
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Gulrøtter og vann er DEILIG!

:Prøver å overbevise meg selv:

Smaksgulerøttene fra Gartner er faktisk veldig, veldig gode! :hjelper så godt jeg kan:

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 21:14   #56
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fråtser på ingen måte i mat, verken brødmat eller middagsmat, men jeg har spist godteri hver dag siden lille julaften. Helt fram til tidlig i høst en gang, og i maaange år, spiste jeg godteri hver dag, så det var en stor seier å klare å redusere godteinntaket til tre av ukas sju dager. Nå er jeg på en måte ute på galeien igjen, og jeg håper det ikke har skadet den nye, gode vanen min.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.