Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken skuespiller ser du for deg i rollen som Harry Hole?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 10:42   #61
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken skuespiller ser du for deg i rollen som Harry Hole?

Jeg håper forresten at det vil bli laget film av bøkene til Jo Nesbø.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:47   #62
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

I mitt hode ligner han veldig på Jo Nesbø. Han er jo sanger og forfatter, så hvorfor ikke skuespiller!

Kan ikke si meg mer enig!

Gammel 28-12-09, 11:01   #63
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

I hodet mitt ligner han på Nils Ole Oftebro.
http://interaktiv.vg.no/filmextra/bi...le_oftebro.jpg

Nei. Han er for gammel.

Sven Nordin kan gå an, hvis han slanker seg og klipper seg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 11:03   #64
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ellers synes jeg Kristopher Schau er det beste forslaget til nå, sånn utseendemessig.

Mener du at det er noen andre kriterier som bør ligge til grunn for valget?

Gammel 28-12-09, 11:08   #65
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lest i et eller annet sladreblad at Henrik Mestad skal spille rollen som Harry Hole. Jeg syns det er helt bak mål.
Jeg ser alltid for med Jo Nesbø når jeg tenker på Harry, så jeg mener han er den perfekte hovedrolleinnehaveren.
Kristopher er også et godt valg, selvsagt.

Gammel 28-12-09, 11:17   #66
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Mener du at det er noen andre kriterier som bør ligge til grunn for valget?

I utgangspunktet ikke, seff. Men det blir en mer tålelig film å se dersom vedkommende kan spille også.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 11:26   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Seim!!! (Nekter uansett å se Varg Veum filmene med ham, for han er HELT feil i mott hode som Varg. Varg er mørk, ikke fullt så pen som Seim, og snakker selvsagt Bergensk)

I mitt hode er det Harry Hole som er i Veumfilmene. Jeg bare bytter hovedrollepersonlighet jeg. Seim sin Veum er såpass Hole at det funker helt fint å erstatte alle steder de sier Veum med Hole.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 11:30   #68
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ja, jeg irriterer meg litt over at Seim spiller Varg Veum, for i mitt hode kan det rett og slett ikke være andre. Så jeg er blank.

Veldig enig Det kan ikke være andre enn han. Han har vært Harry i alle bøkene jeg har lest.

Gammel 28-12-09, 11:55   #69
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Han er for gammel.

Sven Nordin kan gå an, hvis han slanker seg og klipper seg.

I mitt hode ser Harry betydelig eldre ut enn sine noen og 40 år. Men Sven Nordin er ikke et dumt alternativ.

Gammel 28-12-09, 12:02   #70
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

I mitt hode holder Harry Hole seg forbausende godt.

Gammel 28-12-09, 12:20   #71
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

I mitt hode ser Harry ut som at han er noen og 40 - men av den slitne utgaven.

Tror Schau hadde passet veldig godt når jeg tenker meg om. Men jeg er glad for at det ikke blir noen filmatisering foreløpig. Jeg liker best å ha Harry her inne i hodet mitt.

Gammel 28-12-09, 12:23   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Harry er som hallodamene på nrk. Han eldes ikke.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:03   #73
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til hvem det nå var som foreslo Helge Jordal; Han kan ikke spille en rolle der han ikke skal være dritings.
Som Jeppe på Bjerget og Thenardier i Les Mis.

Gammel 28-12-09, 13:03   #74
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg liker best å ha Harry her inne i hodet mitt.

Nå er du barnslig, Dragen.

Gammel 28-12-09, 14:04   #75
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Ingen norsk produksjon uten Bjørn Sundquist, vel?

Nei - finn en ny og ukjent kjekkas. Jeg er så lei av de samme gamle fjesene Mestad, Nordin osv. De klarte jo å finne en del nye barskinger i kameratene til Max Manus, som jeg aldri har sett på film før. Men de er vel for unge...
Kristopher Schau er superforslag!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:55   #76
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant nok. Men hvor politiaktig er egentlig Schau?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og hvor politiaktig er Hole?

Mestad, da? Han er 1.88. Litt for Tittentei for meg, men...

Njææ ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I mitt hode er det Harry Hole som er i Veumfilmene. Jeg bare bytter hovedrollepersonlighet jeg. Seim sin Veum er såpass Hole at det funker helt fint å erstatte alle steder de sier Veum med Hole.

Trond Espen Seim er helt riktig som Harry, og helt feil som Varg!

Ellers må det bli Christoffer Schau.

Gammel 28-12-09, 17:00   #77
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tenkt og tenkt, og nei. Det må være Nesbø som Hole, ellers blir jeg ikke med.

Synd at de har brukt opp Seim, ja. Han kunne absolutt gått an.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:20   #78
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Aldermessing er jo disse gutta for unge. Harry er jo en sliten 50 åring.

Kanskje en litt sliten utgave av han er kunne fungert.

Gammel 28-12-09, 17:21   #79
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Henrik Mestad er forresten styremedlem i Harry Hole Stiftelsen. Mye rart som dukker opp når man googler. Men ingenting avgjort noe sted om hverken film eller påtenkt skuespiller fant jeg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:22   #80
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hva med Dennis Storhøi da? Om han sluttet å smile så mye, kan han være aktuell, han er jo blond.

Bingo.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.