Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken skuespiller ser du for deg i rollen som Harry Hole?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 00:59   #41
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skuespiller ser du for deg i rollen som Harry Hole?

Dennis Storhøi ville være perfekt, på stylter.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:00   #42
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Mestad, da? Han er 1.88. Litt for Tittentei for meg, men...

Harry Hole - sjokkedorisei? Tru'kke det.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:00   #43
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Dennis har alt for godslige kjaker.

Rune Temte ser ikke helt feil ut, synes jeg.

Sist redigert av Kaija : 28-12-09 kl 01:11.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:15   #44
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Rune, ja. Han kjenner jeg jo. Veel...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 01:18   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Rune, ja. Han kjenner jeg jo. Veel...

Jeg kjenner ham ikke. Men han så litt Harry ut.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 02:06   #46
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh herlighet. Her var det mange menn som jeg ikke ANER hvem er.

Skjønner jeg ser mindre på TV (norsk TV i hvert fall) enn folk flest...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 03:06   #47
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kanskje Gard Eidsvold faktisk.

Det beste forslaget hittil, bortsett fra Seim, selvsagt, men han måtte tøffes opp litt. Han er litt for veik i de rollene jeg har sett han i.

Gammel 28-12-09, 06:57   #48
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I hodet mitt ligner han på Nils Ole Oftebro.
http://interaktiv.vg.no/filmextra/bi...le_oftebro.jpg

Gammel 28-12-09, 08:05   #49
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mestad spilte da Harry Hole i forbindelse med en eller annen boklansering på Schrøder i Oslo? Jeg trodde han var tiltenkt rollen når det evt skal filmes. I mitt hode er det også Nesbø selv som er HH når jeg leser.

Gammel 28-12-09, 08:09   #50
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

I mitt hode passer også Trond Espen Seim. Men skulle jeg valgt noen andre, kanskje Sven Nordin?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 08:13   #51
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Gard Eidsvold blir litt for tegneserieaktig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 09:19   #52
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Dette er et viktig spørsmål som jeg har tenkt mye på.

Jeg har alltid sett for meg Jo Nesbø når jeg har lest bøkene, men det kan sikkert bli litt rart.

Hva med Biggen?

Ellers synes jeg Kristopher Schau er det beste forslaget til nå, sånn utseendemessig.

Kristoffer Joner er fæl og har bare et irriterende pinefullt ansiktsuttrykk.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 09:26   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dragen sier det jeg mener.

Seim eller Schou. Etternavn på S må det rett og slett være. Og han MÅ snakke østlandsk og være laaaang.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 09:46   #54
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Seim!!! (Nekter uansett å se Varg Veum filmene med ham, for han er HELT feil i mott hode som Varg. Varg er mørk, ikke fullt så pen som Seim, og snakker selvsagt Bergensk)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 09:49   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dennis Storhøi? Henrik Mestad? Kan faktisk ikke tenke meg noen jeg syns passer dårligere enn disse to. Elendige skuespillere er de også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:15   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Seim!!! (Nekter uansett å se Varg Veum filmene med ham, for han er HELT feil i mott hode som Varg. Varg er mørk, ikke fullt så pen som Seim, og snakker selvsagt Bergensk)

Enig! Det ble så feil for meg å se dette at jeg etter en stund bare måtte skru av. Hvis det er noen som er erke-BERGENSER så er det Veum.

Jeg ser for meg Hole som eldre og tøffere enn de fleste av de unge og litt eldre fløtepusene som er vist fram her.

Jeg har jo null peil på hva norske skuespillere heter så det er vanskelig å finne fram en som passer i mitt hode.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:35   #57
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Seim hadde så absolutt vært å foretrekke, men siden han alt er Veum er det utelukket.

Andre? Hm. Hadde de røffa opp Kåre noe veldig, fått litt blodskutte øyne, litt lengde på håret og tredagers som har stått i minst tre uker kunne faktisk han vært et alternativ.

Lengde på håret? Er ikke Harry skallet da?

Han må i hvert fall være høy og skallet syns jeg. Har ingen forsalg...

Gammel 28-12-09, 10:37   #58
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Helge Jordal.

Som Harry Hole? Jordal kunne splt faren hans.

Jeg klarer ikke se for meg noen andre enn Trond Espen Seim som Hole, og Seim kan aldri bli noen bra Varg Veum. Varg Veum er en antihelt fra Bergen, og jeg fatter ikke at ikke Bjarte Hjelmeland fikk rollen som Veum. Da kunne de spart Seim () til Harry Hole-rollen. ()

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:39   #59
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jo Nesbø kunne jo selvsagt spilt rollen selv. Hvis jeg fikk bestemme, og han var skuespiller.

I mitt hode ligner han veldig på Jo Nesbø. Han er jo sanger og forfatter, så hvorfor ikke skuespiller!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:40   #60
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har alltid sett for meg Jo Nesbø når jeg har lest bøkene, men det kan sikkert bli litt rart.

Hva med Biggen?

Ellers synes jeg Kristopher Schau er det beste forslaget til nå, sånn utseendemessig.

Kristoffer Joner er fæl og har bare et irriterende pinefullt ansiktsuttrykk.

Jeg er enig rajraj i alt hun skriver her.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.