Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 22:54   #201
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ambulansearbeider er en beskyttet tittel.

Jeg trodde det het ambulansefagarbeider? Man har fagbrev, ja?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:55   #202
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ambulansearbeider er en beskyttet tittel.

Er alle som jobber på ambulansen ambulansearbeidere? Noen er vel sykepleiere av utdanning, mens andre har gått ambulansefagskolen? Mener du at bare sistnevnte skal kalles ambulansearbeider?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:57   #203
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine, da. Du jobber jo i den videregående skolen - har du ikke hørt om ambulanselinjen på Os?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:57   #204
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Mener du at den gjengse apotekkunde vet hva som ligger under disse ulike titlene? Ikke jeg i hvert fall. :sjelden på apoteket:

Tja Ikke sjelden noen ber om å få snakke med en farmasøyt, en provisor eller apotekeren...
De som bruker apotek mye kan hende er opptatt av det hvis de har spørsmål (reseptpliktig legemiddel, interaksjoner, birvikninger osv) som man kanskje bør ha en viss kompetanse for å kunne svare på?

Gammel 27-12-09, 23:01   #205
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jo, akkurat den distinksjonen ser jeg også. Men jeg tenkte mer på de ulike variantene av farmasøyter.

I praksis er disse likestilte i apoteket, og fyller oppgavene like godt. Det er et fagforeningsspørsmål at titlene er slik de er (i noen sammenhenger _kan_ det også være relevant at man har enten et 3-årig høyskolestudium eller en 5,5-årig universitetsutdannelse).

Gammel 27-12-09, 23:05   #206
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er alle som jobber på ambulansen ambulansearbeidere? Noen er vel sykepleiere av utdanning, mens andre har gått ambulansefagskolen? Mener du at bare sistnevnte skal kalles ambulansearbeider?

Det er bare de som er autoriserte ambulansearbeidere som kan bruke den tittelen. I forskriften heter det at minimum én på bilen skal være ambulansearbeider, mens person nr. 2 kan være en annen helsearbeider (f.eks. sykepleier) med ambulansefaglig og redningsteknisk tilleggsutdanning.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:07   #207
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

rine, da. Du jobber jo i den videregående skolen - har du ikke hørt om ambulanselinjen på Os?

Joda, vet at linjen heter ambulansefag, men er altså usikker på hva folkene i ambulansen skal kalles. :vil unngå å tråkke i salaten hvis jeg en gang har behov for å komme meg fort til Haukeland :

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:17   #208
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg minnes at jeg kalte han for "sykebil-mannen" da jeg skulle si noe om ambulansearbeideren til datra mi som var 2 år på det øyeblikket vi kjørte sykebil. Han ble sikkert litt fornærmet på meg.

Gammel 27-12-09, 23:19   #209
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne på julaften underholde svigerfamilien i København med forskjellen på en norsk pedagog (alle de som underviser/oppdrar og er utdannet til det) og en dansk pedagog (utdannet førskolelærer), og de mange gange hvor jeg har set danske artikler feiltolket av nordmenn på akkurat dette punktet.

Det er relevant for meg å vite hvem som er pedleder i en barnehagegruppe siden det er dem som har den planleggings- og koordinasjonsansvar, og jeg ville betegne vedkommende som "pedlederen" eller noe lignende, medmindre jeg bruker vedkommendes fornavn. Aldri i livet hadde jeg kalt dem "tante", synes det ville være nedlatende, ja.

Gammel 27-12-09, 23:28   #210
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

I praksis er disse likestilte i apoteket, og fyller oppgavene like godt. Det er et fagforeningsspørsmål at titlene er slik de er (i noen sammenhenger _kan_ det også være relevant at man har enten et 3-årig høyskolestudium eller en 5,5-årig universitetsutdannelse).

Og i mine øyne er det ganske håpløst at reseptarene og provisorene begge kaller seg farmasøyter og er organisert i samme forening ...

Sist redigert av Koma : 28-12-09 kl 02:45.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:38   #211
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg gikk på høyskolen var det mye snakk om yrkesidentitet og yrkesstolthet... enten man da skulle jobbe som førskolelærer, lærer eller pedgogisk leder. Og det er da vel ikke så dumt. Skal man få rekruttert nye til dette yrket så tviler jeg det hjelper med tante tittelen og 250000 i årslønn.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 23:58   #212
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg kunne på julaften underholde svigerfamilien i København med forskjellen på en norsk pedagog (alle de som underviser/oppdrar og er utdannet til det)

Mener du det, eller er du litt flåsete nå?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:10   #213
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er relevant for meg å vite hvem som er pedleder i en barnehagegruppe siden det er dem som har den planleggings- og koordinasjonsansvar, og jeg ville betegne vedkommende som "pedlederen" eller noe lignende, medmindre jeg bruker vedkommendes fornavn. Aldri i livet hadde jeg kalt dem "tante", synes det ville være nedlatende, ja.

Ja så klart. Helt enig med dette. En som ikke er førskolelærer kan også fungere som ped.leder. Man kan ha flere førskolelærere på en avdeling, men bare en som er ped.leder. De andre får tittelen pedagog 2. Styrer er som regel også førskolelærer. Pedagogisk medarbeidere er tittelen på "assistenter" hos oss. Generelt kaller vi dem vel "de ansatte", eller "de voksne i barnehagen" når vi snakker med ungene. Men skal man snakke om noe spesifikt forholder vi oss til ped.leder i første omgang. Disse skal ha et annet ansvar og en mer utfyllende kompetanse enn medarbeiderne. Man kan mene hva man vil om det, og at mye kommer gjennom erfaring, men er det noe spesielt så skal vi gå tjenestemannsvei.

Å bruke tittelen sin i situasjoner der det er avklarende for rollen man har og hvorfor man uttaler seg på en bestemt måte, mener jeg er helt legitimt.

Å henge seg opp i dette på den noe nedlatende måten som det blir gjort innledningsvis (har ikke lest alt), vitner derimot mer om kollisjoner med personalet, og antagelig ikke en så god samarbeidstone mellom hovedinnlegger og enkelte i barnehagen. Da går man gjerne til angrep på nivået: "Hvem tror du du er liksom?". Den jobben man har, tittelen og hva det konkret går ut på, er viktig for selvfølelse og yrkesstolthet. At andre bagatelliserer dette eller ikke kjenner fagfeltet godt nok, betyr ikke at de kan si hva de vil uten å bli rettet på. Noen ganger så er ting viktig og riktig selv om ikke alle vet det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:22   #214
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mener du det, eller er du litt flåsete nå?

Flåsete ? Er ikke en skole/institusjons pedagogiske personale her i landet alle de som har undervisningsfunksjon (i tilfelle skole, høyskole, universitet) eller er utdannet til å ta seg av førskolebarns fysiske/psykiske utvikling (barnehager) ? Til forskjell for f.eks. administrativ personale, vaktmestre, IT-folk og renholdere som også jobber et slikt sted ?

I Danmark er en "pædagog" en førskolelærer, og en "pædagogmedhjælper" er en barnehageassistent. Jeg ville uten å nøle betegne meg selv som pedagog i Norge, men ikke i Danmark. Der er jeg "gymnasielærer".

Gammel 28-12-09, 00:25   #215
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da skjønner jeg hva du mener. Jeg misforsto deg. Men jeg trodde man måtte ha pedagogikk for å kalle seg pedagog? Jeg husker at kun en av lærerne våre på videregående hadde pedagogikk, og det var noe vi elevene var klar over. Hun ble kalt for lærer og pedagog i alle mulige sammenhenger.

Jeg er på veldig tynn is når det kommer til betegnelser og slikt innen læreryrket, jeg vet veldig lite om utdannelsesløpet.

Sist redigert av Tallulah : 28-12-09 kl 00:34.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:27   #216
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er vel sjelden man har bruk for å nevne tittelen sin, tenker jeg. Om jeg er lærer, adjunkt eller lektor er for de fleste revnende likegyldig, det er nå helst slik at de fleste som jobber på VGS er "lærer".

Når det gjelder barnehage så vet jeg hvem som har vært assistenter og hvem som har vært ansvarlig pedagog for mitt barn.

Ellers går de under betegnelsen voksne eller ansatte i barnehagen. De kjente naturligvis med navn.

Gammel 28-12-09, 00:31   #217
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Flåsete ? Er ikke en skole/institusjons pedagogiske personale her i landet alle de som har undervisningsfunksjon (i tilfelle skole, høyskole, universitet) eller er utdannet til å ta seg av førskolebarns fysiske/psykiske utvikling (barnehager) ? Til forskjell for f.eks. administrativ personale, vaktmestre, IT-folk og renholdere som også jobber et slikt sted ?

I Danmark er en "pædagog" en førskolelærer, og en "pædagogmedhjælper" er en barnehageassistent. Jeg ville uten å nøle betegne meg selv som pedagog i Norge, men ikke i Danmark. Der er jeg "gymnasielærer".

Du er pedagog om du har pedagogikk i fagporteføljen din. Mange av de du nevner vil jo ofte ha det. Vanligvis kreves det for å få fast ansettelse i undervisningsstillinger. Som sagt så heter assistenter pedagogisk medarbeider i vår barnehage, så det er nok den korrekte betegnelsen også her til lands. Man kalles vel "undervisningspersonell" i høyere utdanning, gjør man ikke? Og de er forelesere - ikke lærere.

Gammel 28-12-09, 00:33   #218
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

skremmern: jeg dikter ikke opp noe. Jeg har flere venner som arbeider i barnehage som assistenter. De er plaget av at det er et prestisje jag blandt de ansatte. Dette er noe jeg har hørt fra dem og ikke opplevd selv. Samme sier også at hvis det er noen som kaller dem noe annet enn det som er pk blir det snakket om blandt de ansatte. jeg har også vært på fest med folk som har denne tittelen og opplevd reaksjon når jeg har spurt om de er assistent sammen med x for eksempel. Jeg har ikke hatt barn i den barnehagen så jeg har ikke hatt et praktisk behov for å vite. Bare høflighets prat. Da synes jeg det er rart at man blir fornærmet over å . .Bare. .være assistent. Jeg synes at alle som arbeider i barnehage har en utrolig viktig jobb. De tar vare på det mest verdifulle vi har. Jeg får automatisk mer tiltro til de som kommer gjennom naturlig som dyktige enn noen som er opptatt av tittel. Akkurat som jeg får mer tiltro til en lege som kommer gjennom som som dyktig mer enn å presisere at hun er lege og ikke sykepleier. Beklager skrivemåter men skriver litt klønete fra mobil.

Altså: Om noen hadde spurt meg på fest eller sosialt lag hva jeg jobbet med, så hadde jeg sagt at jeg jobber som ped.leder i barnehage XX, eller som styrer i barnehage XX. Rett og slett fordi det er stor forskjell på arbeidsoppgavene til en assistent, en ped.leder og en styrer. Det handler ikke om tittel, men om hva jeg faktisk gjør. På samme måte som jeg hadde forventet at om jeg hadde spurt noen som hadde svart at de jobbet på sykehuset, at de faktisk presiserte hva de gjorde på sykehuset. Det fører liksom samtalen litt videre. Jeg strener ikke rundt med plakat om hva jeg er utdannet som, men om du hadde spurt meg om jeg jobbet som assistent, så hadde jeg faktisk presisert hva jeg jobber som.

Gammel 28-12-09, 00:36   #219
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Som sagt så heter assistenter pedagogisk medarbeider i vår barnehage, så det er nok den korrekte betegnelsen også her til lands.

Det der er vel en pågående diskusjon. Bl.a. på barnehage.no. På samme måte som de vurderer å endre yrkestittelen bort fra førskolelærer.

Gammel 28-12-09, 00:41   #220
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Akkurat som jeg får mer tiltro til en lege som kommer gjennom som som dyktig mer enn å presisere at hun er lege og ikke sykepleier.

Dette blir bare for dumt egentlig. Selv min mor med 25 års praksis og som særdeles dyktig foreleser på sykepleierutdanningen har mer tiltro til leger enn til seg selv når en spesiell type kompetanse behøves. Hun er suverent god på andre ting enn det leger holder på med. Det handler jo om at man har ulike behov i en bedrift, samme hva slags tjeneste man tilbyr. Noen ganger trengs det en bestemt type kompetanse og man er delegert ansvar bygd på dette. Det er der utdannelse kommer inn. Sånn er det bare.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.