Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 20:40   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken grøt skal jeg velge, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Det var sikkert denne testen daffy hadde fått med seg.
http://www.klikk.no/foreldre/baby/article416541.ece

I kommentarene under er det endel innspill, bl.a. fra Nestle.

(Selv er jeg lite happy for Nestle, og har mer tro på et variert kosthold uten sukker og palmeolje)

Ja, det var det! Det var spesielt dette sitatet jeg bet meg merke i;

"Det er imidlertid verken vrangvilje eller uvitenhet som ligger bak fraværet av tilsatt jern i de økologiske grøtene.
– Det er rett og slett ikke lov til å tilsette jern i økologisk mat i henhold til europeisk lovgivning. Dette tilsier at vi ville mistet vår økologiske/biodynamiske status hvis grøten ble tilsatt annet enn det som er spesifisert i gjeldende regelverk, forteller Anne Marthe Strange, produktsjef i Holle."

Er Nestles grøter tilsatt sukker fremdeles altså? Jeg husker de var det da jeg hadde førstemann for fire år siden, men mener å huske at det skjedde mye i sukkerfri retning bare på de to årene frem til det var aktuelt for lillesøster?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.