Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Blande gull og sølv på juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 13:24   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blande gull og sølv på juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

er det virkelig noen som tenker på matchende farger og kuler og dill og dall på juletreet :lurer:

Ja, hvorfor ikke? Jeg er veldig interessert i interiør og liker å ha det pent rundt meg, og jeg har alltid syntes det var stas å pynte et skikkelig fancy tre. Men nå er det jo barnas premisser som står i fokus mens de bor hjemme, så da blir det ikke så fancy, men mer koselig.

Gammel 23-12-09, 13:26   #22
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Men det var veldig trist med alt pynten som knuste. Jeg har en tradisjon på at ungene skal få hver sin juletrepynt hvert år som er deres. Jeg har pyntet 3 esker som jeg skal samle dem i, og når de flytter hjemmefra skal de få med seg hver sin eske med sin pynt i. Men de tre nydelige glasskulene jeg hadde kjøpt i år knuste. Mannen har kjøpt tre nye kuler, men han kjøpte bare tre vanlige røde, for det var så utsolgt der han var. Jaja, det kommer andre år...

Og etter jul er det faktisk halv pris på den flotte pynten

Vårt juletre er full! Av alt!

Jeg husker så godt juletreet hjemme hos mormor og bestefar; stripete nisser - mer som gnomer - stripete orange og hvite, og stripete turkis og hvite, og noen små kuler i gull. Sikkert hengt opp med linjal. Jeg fikk aldri spurt mor om hvorfor og mamma vet ikke.

Som den matchefreeken jeg egentlig er burde jo noe sånt tiltale meg, men til jul er det alt, og mest rødt.

Gammel 23-12-09, 13:28   #23
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er juletrenazi. Opp på mitt tre kommer bare nøye utvalgt pynt, kjøpt av meg, til meg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 13:54   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

men er det virkelig noen som tenker på matchende farger og kuler og dill og dall på juletreet :lurer:

Jeg stusser også over det. Juletrepynt er uansett kitch og glorete, det blir ikke vakrere av at det går i en farge, det blir bare krampe i mine øyne. Jeg har vokst opp med flagg også jeg, og synes det er koselig.

Eclectisme gjelder også på juletreet. Hver en ting har en historikk og et minne. Ingen pakker med koordinert pynt her i huset.

Jeg hadde blitt knust om alt hadde blitt ødelagt, nettopp fordi det er så mye minner og selvlaget pynt. Ikke minst er det snakk om verdier når en kjøper enkeltvise ornamenter og blander med antikviteter.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 13:56   #25
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Såå kjedelig med ødelagt julepynt

Her pyntet mannen og de to minste treet i går, så treet vårt har røde, blåe og gull kuler, sølv glitter og gull perlelenke og stjerne. Samt masse bhg laget pynt

Så du kan helt klart blande sølv og gull

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 14:14   #26
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Heldigvis er vi ikke kommet så langt at det er knyttet så mange minner til tingene. Men noe var kjøpt på reiser, noe minnet om storebrors 1. jul osv.

Og selv om vi har pleid å ha treet i rødt og gull, så har vi jo mye forskjellig på det. Men når en begynner "på bunn" og skal kjøpe pynt, hvorfor ikke kjøpe pynten i same stil? (har bare hatt juletre i 3 år)

Og selvsagt skal barnas pynt få henge på treet når den tid kommer!

Gammel 23-12-09, 14:17   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg stusser også over det. Juletrepynt er uansett kitch og glorete, det blir ikke vakrere av at det går i en farge, det blir bare krampe i mine øyne. Jeg har vokst opp med flagg også jeg, og synes det er koselig.

Jeg skjønner ikke at det er noe å stusse over i det hele tatt? Folk har jo forskjellig smak? Jeg er glad i minimalisme (til en viss grad), men stusser da ikke over at andre liker furupanel og fullt av nips? Smak og behag.

Gammel 23-12-09, 14:20   #28
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man pynter da treet med det man har.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Her er det gutta som bestemmer pynten, de plukker det de liker. De synes det er fint og der er det som betyr noe.

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ja absolutt! Skal jeg si min ærlige mening, så synes jeg ikke juletre skal matche. Tre skal være glorete og skinne i alle farger.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Juletreet skal pyntes i alle farger. Til og med rosa er ok. :titter på barneprodusert pynt i diverse pastellfarger:

Jeg kan helhjertet signere de over meg her.

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg er juletrenazi. Opp på mitt tre kommer bare nøye utvalgt pynt, kjøpt av meg, til meg.

Her kjenner jeg meg ikke igjen, nei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 15:18   #29
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Man pynter med det man har. Her er det alskens muligrart på treet. Ungene er med og bestemmer over hvor ting blir hengt. Jula er for de små her i huset.

Gammel 23-12-09, 15:20   #30
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok litt matchefreak og tenker på det, men gull og sølv synes jeg bare er stilig sammen - og i en slik situasjon, og etter smak og behag, tager man hva man haver!

Kjedelig mye pynt gikk til spille, men jeg håper dere kan finne noen nye fine kuler til ungene!

Gammel 23-12-09, 17:48   #31
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner ikke at det er noe å stusse over i det hele tatt? Folk har jo forskjellig smak? Jeg er glad i minimalisme (til en viss grad), men stusser da ikke over at andre liker furupanel og fullt av nips? Smak og behag.

Fordi det er en slags syntax error mellom minimalisme og kitch. Det aller meste julepynt er kitchete eller i det minste glorete. Snakker en om en stram stil, så er det sjelden plastic fantstic og glitrete. ( Jeg er ikke helt smakløs, og ikke helt uten designkunnskap).

Selvsagt kan folk ha akkurat det de vil, men for meg er det to selvmotsigende ting.

Gammel 23-12-09, 20:13   #32
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bland i vei.

Kjedelig med det som knuste.
Her klarte poden å knuse glasskulen han fikk som han får ny av hvert år, men vi fikk heldigvis tak i ny. Godt er det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:26   #33
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Så leit med at julepynten ble ødelagt. Selvsagt kan man blande gull og sølv.
Vi pynter med det vi har og det er kuler i sølv, rødt og hvitt og noen engler. Pynten har vi hatt i mange år. Det eneste nye er at jeg lager sløyfer av silkebånd. Hadde jeg hatt kurver barna hadde laget så hadde de kommet på men av en eller annen grunn har jeg ikke slik pynt.
En får pynte slik en vil hovedsaken er at barna og de voksne liker det slik og for oss betyr det mye å pynte sammen..

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:26   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi det er en slags syntax error mellom minimalisme og kitch. Det aller meste julepynt er kitchete eller i det minste glorete. Snakker en om en stram stil, så er det sjelden plastic fantstic og glitrete. ( Jeg er ikke helt smakløs, og ikke helt uten designkunnskap).

Selvsagt kan folk ha akkurat det de vil, men for meg er det to selvmotsigende ting.

Man kan fint ha et kitchy tre, og fortsatt ha en faktisk "stil".

:titter bort på lilla boafjær, rosa kuler og gullpaljetthjerter:

Tradpynt er out of question.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:52   #35
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Man kan fint ha et kitchy tre, og fortsatt ha en faktisk "stil".

:titter bort på lilla boafjær, rosa kuler og gullpaljetthjerter:

Tradpynt er out of question.

Jeg har ikke sagt at en ikke kan ha stil. Spesielt om en tar kitchy helt ut høres det kult ut. Minimalistisk blir det jo ikke, om det var det en ømsket.

Høres ut som et tre Mazungen hadde elsket.

Gammel 23-12-09, 21:01   #36
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Da var treet pyntet igjen. Stakkars storebror var så lei seg i morges når det hadde falt, men han syntes det var stas å få pynte det en gang til i kveld.

Det ble så fint atte, med rødt, sølv, gull og hvitt. Og selv om jeg holder meg til noen farger, så har pynten mange former, så det ser ikke "planlagt" ut allikevel. Og jeg er langt i fra minimalistisk i interiørveien, men heller vel mer mot landstil/shabby chick. Så mye gammeldags på mitt tre. Og så gleder jeg meg til etterhvert å henge ungenes pynt på, til vi får et emosjonelt forhold til juletrepynten, for det husker jeg godt fra da jeg selv var liten.

Gammel 23-12-09, 23:00   #37
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Ja det er helt flott det

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 01:29   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nja. Jeg skjønner hva du mener, men det jeg prøver å få frem er at noen bryr seg om å ha et litt stylet tre, mens andre driter i det og henger på det de har. Smak og behag. Jeg synes feks. sånne kommunehus-trær med stoe mellomrom mellom greinene, norske flagg og sølvglitter hengende ned fra toppen er utrolig harry og ikke noe som noensinne kommer inn i mitt hus, mens andre elsker nettopp sånne trær. Nå har jeg jo jekket endel på kravene mine pga. ungene da, jeg tar jo mest hensyn til deres premisser, men jeg prøver å fremdeles få til et noenlunde fancy tre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.