|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehage i romjula?
Men er det egentlig noen som mener at de skal bestemme over andre? Jeg oppfatter det ikke slik. Alle har hver sin mening og det må de jo få lov til.
|
|
|
|
#203 |
|
flisespikker
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg hadde gjerne latt Poden, da han var barnehagebarn, gå en tur i barnehagen en eller to dager i løpet av juleferien hvis det hadde passet slik. Eller på SFO nå, om de hadde hatt åpent og vi ikke skulle reist bort. To og en halv uke er en lang ferie, det kan bli kjedelig å være sammen med bare voksne, og hadde han hatt lyst, og tilbudet hadde vært der, så gjerne for meg. Om han hadde vært to korte dager i barnehage eller på SFO, ville det fremdeles vært masse tid igjen til å være sammen med oss og ha fri.
|
|
|
#204 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehage i romjula?Nå jobber jeg i en femavdelings barnehage, så det er muligens en litt annen problemstilling enn i en enavdelings-, men i barnehagen min er det mange, spesielt av de yngre ansatte, som ønsker å jobbe i jula. Ikke har de avspasering nok til å ta fri, og ikke har de tjent opp nok ferie til å ta av den. Jula for et år siden, var det fler som ble temmelig grinete fordi de ble pålagt å ta fri - da det rett og slett ikke var noen barn som var meldt til på komme i barnehagen. (Og de tok ikke poenget mitt med at enten får dere ta fri uten lønn, eller dukke opp og rydde og vaske ting vi ikke har tid til å ta når barna er i barnehagen, gitt.
|
|
|
#205 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg kan ikke tenke meg at det er veldig mange barnehageansatte som føler at de ofrer seg ved å gå på jobb i romjula. Nå har jeg jobbet ganske mange år i barnehage, og jeg har til dags dato aldri opplevd at det er et problem å få folk til å jobbe. Det å jobbe i barnehage er en jobb på lik linje med alle andre jobber, og ingen forventer at foreldrene skal ta spesielt hensyn til oss som jobber der. Har man behov for å bruke barnehageplassen sin så gjør man selvsagt det uten noe mer tanke rundt det.
|
|
|
|
#206 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke bestemme over, men det høres jo ut som en del Tenker Sitt om foreldre som sender barna i bhg i romjula selvom de ikke må, og da er det jo ikke så rart om det gir litt dårlig samvittighet. Jeg, f.eks, er nettopp flyttet til et nytt sted, og har ikke så lyst til at andre foreldre og barnehageansatte skal Tenke Sitt om meg før jeg har fått sjansen til å bli kjent med de. Derfor spør jeg her, når jeg fikk en anelse om at slik det har blitt gjort på det gamle stedet muligvis ikke er normen over hele landet.
|
|
|
#207 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Mulig dette er kommentert på en av de senere sidene, men jeg lurer på om dette hensynet til arbeidstageres behov for julefri med barna også reflekteres på andre områder? Lar noen være å benytte ulike serviceinstitusjoner i julen fordi man da er med på å gi de som jobber der mulighet for fri/avspassering? Det er i såfall: WOW
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 22-12-09 kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Nei guri, det hadde da vært helt greit!
|
|
|
#209 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Barnehagen er åpen men ungene skal være hjemme.
|
|
|
#210 |
|
Pauset
|
Sv: Barnehage i romjula?1) Jeg jobber i barnehage. 2) Jeg har tre barn under syv år hjemme. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Barnehage i romjula?Teo: Hadde du gjort det samme dersom du hadde 11-12 uker fri i løpet av arbeidsåret? |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehage i romjula?Det kommer jo barna til gode at så mange som mulig får avsspasere i romjulen. De fleste barnehageansatte har ganske mye avspassering til gode som må avvikles uten at man får inn vikar. Jeg har jobbet i 2mnd i den barnehagen jeg er i nå og har nok avsspasering til å ta fri hele romjulen. Jeg får ikke fri siden jeg er nyanssatt. Til neste år er det min tur, gleder meg allerede. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg tror få unger har det grusomt i barnehagen i jula. Men det er personlige forskjeller her og. Noen barn synes det er helt greit å være alene, eller en av to. Mens andre synes det er trist å leit når det ikke er noen av vennene der, og jeg har opplevd en del snørr og tårer pga det. Men sånn er det nå bare? Uansett så tror jeg at de som jobber der gjør sitt ytterste for å få til koselige dager.
|
|
|
#214 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Vi fikk mail fra leder om å oppgi levering og henting så de kan tilpasse antall ansatte, lille julaften samt de tre dagene i romjula. Syns det er veldig geit å gjøre det på den måten.
|
|
|
|
#215 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Tidligere har vi alltid vært bortreist, så det har ikke vært noe alternativ. Men jeg forstår godt at noen kanskje er klar for litt barnehage etter mange dager hjemme. Spesielt dersom man ikke har søsken, eller naboer eller andre barn å leke med. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Hertuginne
|
Sv: Barnehage i romjula?Både barnehage og SFO er stengt i romjula, så vi har i utgangspunktet ikke noe valg. Men om vi hadde hatt det hadde vi nok uansett tatt ferie hele gjengen. Dette fordi vi er trøtte og slitne alle sammen, spesielt lillesøster og undertegnede, og vi trenger litt ro og fred og familietid.
|
|
|
#217 |
|
Pauset
|
Sv: Barnehage i romjula?Nei, jeg passer på at han får kompiser hit for å leke heller. Evt vi besøker familie med barn. Sist redigert av Joika : 22-12-09 kl 21:21. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Du skrev vel ikke akkurat bør, men ut fra hva du faktisk skrev:
sier du vel indirekte at det er hensynsløst å sende barna i barnehagen når de strengt tatt ikke trenger å være der. Jeg oppfatter iallfall det du skriver som et hint om hva som er det riktige å gjøre. Derav mitt "bør."
Ikke jeg heller. Når sant skal sies, kommer barnehageansatte et stykke ned på listen over grupper jeg prioriterer å vise medmenneskelighet i julen (og ellers i året) De gjør en super jobb altså, for all del, men det finnes mennesker jeg synes mer synd på enn folk som faktisk har en jobb å gå til og som får betalt for å gjøre den.
Jeg slenger meg med på den medmenneskelige prostitusjonsboikotten. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Barnehage i romjula?Mine tanker er at hvis barnehagen er åpen i julen så må jo noen barnehageansatte være på jobb. Å skulle holde barna hjemme for at de ansatte skal få avspasere eller ta ut ferie er virkelig helt fjern for meg. At de på forhånd ønsker å vite hvem som kommer de ulike dagene for å optimalisere bemanningen er jo en selvfølge, selvsagt.
|
|
|
#220 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Hei på dere! |
|
|
|