Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 14:13   #201
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes bare hele denne tråden er latterlig i den grad at andre skal bestemme når barna blir sendt i barnehagen. Barn er forskjellige, familier er forskjellige, det er det vel greit å ta høyde for? Jeg tilbringer så lite tid med barna mine nå som jeg jobber at jeg ikke ville sendt dem i barnehage når jeg selv var hjemme, men jeg har da overhodet ingen problemer med at andre gjør det. På tross av at dette betyr at de ansatte i barnehagen må jobbe i romjula. Er det virkelig verdens straff å jobbe mellom jul og nyttår?

Men er det egentlig noen som mener at de skal bestemme over andre? Jeg oppfatter det ikke slik. Alle har hver sin mening og det må de jo få lov til.
Jeg sitter ikke på jobb og akker og stønner meg over at det er noen foreldre som sender barna sine i barnehagen i romjula, det er da helt greit.

Gammel 22-12-09, 14:26   #202
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ikke å glemme at det i mange jobber er plent umulig å avspasere i romjula.

Gammel 22-12-09, 14:29   #203
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gjerne latt Poden, da han var barnehagebarn, gå en tur i barnehagen en eller to dager i løpet av juleferien hvis det hadde passet slik. Eller på SFO nå, om de hadde hatt åpent og vi ikke skulle reist bort. To og en halv uke er en lang ferie, det kan bli kjedelig å være sammen med bare voksne, og hadde han hatt lyst, og tilbudet hadde vært der, så gjerne for meg. Om han hadde vært to korte dager i barnehage eller på SFO, ville det fremdeles vært masse tid igjen til å være sammen med oss og ha fri.

Gammel 22-12-09, 14:30   #204
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå jobber jeg i en femavdelings barnehage, så det er muligens en litt annen problemstilling enn i en enavdelings-, men i barnehagen min er det mange, spesielt av de yngre ansatte, som ønsker å jobbe i jula. Ikke har de avspasering nok til å ta fri, og ikke har de tjent opp nok ferie til å ta av den. Jula for et år siden, var det fler som ble temmelig grinete fordi de ble pålagt å ta fri - da det rett og slett ikke var noen barn som var meldt til på komme i barnehagen. (Og de tok ikke poenget mitt med at enten får dere ta fri uten lønn, eller dukke opp og rydde og vaske ting vi ikke har tid til å ta når barna er i barnehagen, gitt. )

Er barnehagen åpen i romjula, er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for å sende barnet dit - hallo, vi er jo på jobb.

Gammel 22-12-09, 14:33   #205
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I utgangspunktet synes jeg ikke det, men jeg liker ikke å bli sittende med følelsen av at barnehageansatte ofrer seg fordi jeg må jobbe og at det går ut over bemanningen ellers i året fordi vi bruker disse dagene som barnehageansatte helst hadde likt å være hjemme.

Jeg må si at etter slike tråder og ellers holdninger i forhold til bruk av barnehage slike dager så føles det ikke godt å "måtte" jobbe.

Det er en hyggelig ting å gjøre å ta hensyn slik at folk får ta avspasering akkurat når de synes det er best å gjøre det, men jeg synes ikke det er mitt ansvar å strekke meg kjempelangt for at barnehageansatte skal få fri akkurat da. Jeg synes selv det er hyggelig å avspasere lørdager om sommeren, men jeg kan ikke forvente at folk legger opp sitt program ut i fra det.

Jeg kan ikke tenke meg at det er veldig mange barnehageansatte som føler at de ofrer seg ved å gå på jobb i romjula. Nå har jeg jobbet ganske mange år i barnehage, og jeg har til dags dato aldri opplevd at det er et problem å få folk til å jobbe. Det å jobbe i barnehage er en jobb på lik linje med alle andre jobber, og ingen forventer at foreldrene skal ta spesielt hensyn til oss som jobber der. Har man behov for å bruke barnehageplassen sin så gjør man selvsagt det uten noe mer tanke rundt det.

Gammel 22-12-09, 15:33   #206
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men er det egentlig noen som mener at de skal bestemme over andre? Jeg oppfatter det ikke slik. Alle har hver sin mening og det må de jo få lov til.
Jeg sitter ikke på jobb og akker og stønner meg over at det er noen foreldre som sender barna sine i barnehagen i romjula, det er da helt greit.

Ikke bestemme over, men det høres jo ut som en del Tenker Sitt om foreldre som sender barna i bhg i romjula selvom de ikke må, og da er det jo ikke så rart om det gir litt dårlig samvittighet. Jeg, f.eks, er nettopp flyttet til et nytt sted, og har ikke så lyst til at andre foreldre og barnehageansatte skal Tenke Sitt om meg før jeg har fått sjansen til å bli kjent med de. Derfor spør jeg her, når jeg fikk en anelse om at slik det har blitt gjort på det gamle stedet muligvis ikke er normen over hele landet.

Gammel 22-12-09, 15:56   #207
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det er da ikke merkelig? Alle i arbeid må da kunne avspassere når det er mulighet for det? De i barnehage har kanskje også familier og ønsker å være hjemme med barna sine? eller kanskje reise vekk?
Om det kommer ett eller to barn i romjulen er det da ikke vits i med 4 voksne? Jeg syns det er høyst merkelig at det ikke er mulig å ta hensyn til andre mennesker i vårt eget samfunn. Spesielt nå i juletider. Barna er jo 100% velkommen i barnehagen om foreldrene ønsker det, men det må jo være mulig å få avklart hvem som skal komme og hvor mange barn de blir på forhånd så de kan legge opp planer om aktiviteter og avspassering.

Mulig dette er kommentert på en av de senere sidene, men jeg lurer på om dette hensynet til arbeidstageres behov for julefri med barna også reflekteres på andre områder? Lar noen være å benytte ulike serviceinstitusjoner i julen fordi man da er med på å gi de som jobber der mulighet for fri/avspassering? Det er i såfall: WOW

:jobber i apotek og merker ingenting til at noen tar hensyn til ovennevnte i romjula:

Sist redigert av Billa : 22-12-09 kl 16:07.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 16:01   #208
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I dag var jeg den første som leverte av avdelingen til både snuppa og knerten, og jeg leverte kl 08.20.

I morgen skal det ikke være så mange barn der (ungene mine blir der et par timer). De har det bedre i barnehagen enn å være med meg på butikken. Jeg ga beskjed om at jeg ikke kom til å levere før 08 - 08.30 og at de ikke behøvde å åpne kl 06.45 for min del. Jeg sa også at jeg ikke tror noen tok det fornærmende opp OM de spurte omtrentlig når ungene skulle leveres. Men det turte ikke ped.leder på minstens avdeling. Ville du reagert om du ble spurt om oppmøtetidspunkt på lille julaften?

Nei guri, det hadde da vært helt greit!

Gammel 22-12-09, 16:17   #209
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Barnehagen er åpen men ungene skal være hjemme.
Jeg skal jobbe mens mannen har fri.
Var i tvil om eldste skulle få ta seg en tur i bhg i romjulen men falt på å ta fri. I fjor så vi at hun kunne ha godt av å ta seg en tur i barnehagen for å leke.

Ellers tar jeg ikke mer hensyn til bhg ansatte enn andre. I romjulen er det tre hverdager + en halv dag nyttårsaften som er helt vanlige arbeidsdager for alle i utganspunktet. At det er vanlig å ta ferie/avspassering endrer ikke på det. Jeg selv skal jobbe fordi jeg ikke har opparbeidet meg ferie og ellers villet bli trukket i lønn. Regner med at det kan gjelde en del bhg-ansatte også. I tillegg til at at alll ferie er brukt opp.

Gammel 22-12-09, 16:18   #210
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1) Jeg jobber i barnehage. 2) Jeg har tre barn under syv år hjemme.

I fjor jobbet jeg både lille julaften, og i romjula. Og jeg syns faktisk det var de tre koseligste dagene på jobb i løpet av hele fjoråret. Når det er få barn pr. voksen, får man en unik mulighet til å overøse de barna med oppmerksomhet. Snakke med dem og leke med dem, i stedet for å løpe mellom ørten rutineting slik man dessverre alt for ofte må til hverdags.

Når det gjelder å sende mine egne unger i barnehagen i romjula, så lar jeg det være så sant enten jeg eller mannen har fri. Det er rett og slett fordi jeg syns jeg ser så alt for lite til ungene mine i hverdagen, vi kommer halsende hjem fra jobb, SFO og barnehage klokka fire-halv fem og så er det middag og barne-TV og vips, så har de lagt seg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 17:03   #211
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo: Hadde du gjort det samme dersom du hadde 11-12 uker fri i løpet av arbeidsåret?

Jeg prøver bare å kartlegge litt hva andre foreldre ville gjort i vår situasjon. Jeg tror faktisk at samtlige av mine kolleger med barnehagebarn har de ganske mye i barnehagen i løpet av egen ferie. Mannen min og jeg er nok blant dem som holder barna mest hjemme. Men de går på veggen etter 6 uker sammen med oss om sommeren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 17:04   #212
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det kommer jo barna til gode at så mange som mulig får avsspasere i romjulen. De fleste barnehageansatte har ganske mye avspassering til gode som må avvikles uten at man får inn vikar. Jeg har jobbet i 2mnd i den barnehagen jeg er i nå og har nok avsspasering til å ta fri hele romjulen. Jeg får ikke fri siden jeg er nyanssatt. Til neste år er det min tur, gleder meg allerede.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 19:02   #213
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror få unger har det grusomt i barnehagen i jula. Men det er personlige forskjeller her og. Noen barn synes det er helt greit å være alene, eller en av to. Mens andre synes det er trist å leit når det ikke er noen av vennene der, og jeg har opplevd en del snørr og tårer pga det. Men sånn er det nå bare? Uansett så tror jeg at de som jobber der gjør sitt ytterste for å få til koselige dager.

Når det gjelder avspasering og ferie så er det jo noe som må tas ut, og som regel er det sånn at avspasering MÅ tas ut før året er omme. Hvis ikke kan den slettes. Og da er det jo greiest å ta det når det er redusert barnegruppe. Men det betyr ikke at barnehager som i utgangspunktet skal ha åpent i jula ikke skal ha et tilbud, det skal de jo! Men det ville vært veldig lite lønnsomt og gjettet seg til hvor mange barn som kommer.

Om det føles vanskelig å levere barn i barnehagen i jula, og om man føler et press når det leveres ut lapper synes jeg man skal ta opp dette med ledelsen. Barnehage er et servicetilbud man betaler for, og da har man lov å stille litt krav. Men jeg tror ofte at disse tankene er inne i vårt eget hode, ikke nødvendigvis i de ansattes.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 19:30   #214
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

(...) Ville du reagert om du ble spurt om oppmøtetidspunkt på lille julaften?

Vi fikk mail fra leder om å oppgi levering og henting så de kan tilpasse antall ansatte, lille julaften samt de tre dagene i romjula. Syns det er veldig geit å gjøre det på den måten.

Gammel 22-12-09, 19:49   #215
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Presisering: Jeg antyder ikke at folk som må jobbe i romjula ikke unner ungene sine juleferie, men det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.

Tidligere har vi alltid vært bortreist, så det har ikke vært noe alternativ. Men jeg forstår godt at noen kanskje er klar for litt barnehage etter mange dager hjemme. Spesielt dersom man ikke har søsken, eller naboer eller andre barn å leke med.

I år skal ikke minsten i barnehagen. Vi skal jobbe litt i romjula, men kan ha dem med på jobb hvis ikke de blir hos familie eller venner.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 20:05   #216
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både barnehage og SFO er stengt i romjula, så vi har i utgangspunktet ikke noe valg. Men om vi hadde hatt det hadde vi nok uansett tatt ferie hele gjengen. Dette fordi vi er trøtte og slitne alle sammen, spesielt lillesøster og undertegnede, og vi trenger litt ro og fred og familietid.

Dette kan vi gjøre fordi begge voksne har seks ukers ferie og mulighet til å ta ut noe av den mengden plusstimer vi har opparbeidet oss i løpet av året. Hadde arbeidssituasjonen vært annerledes hadde vi nok uten skrupler benyttet oss av en (hypotetisk) åpen barnehage. Min erfaring er at barnehagen vår er utrolig flink til å gjøre annerledes og morsomme ting når de vet at det er få barn der, og det er veldig kos for de barna som er der.

Gammel 22-12-09, 21:13   #217
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg passer på at han får kompiser hit for å leke heller. Evt vi besøker familie med barn.

Jeg syntes det er viktig å gi han avbrekk fra hverdagen og sysselsetter han heller på andre måter enn å sende han på "jobb". Selv om barnehage/SFO i hovedsak er lek, så er det fortsatt den grå hverdagen for han.

Sist redigert av Joika : 22-12-09 kl 21:21.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 22:43   #218
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du leser av det jeg skriver at barn "bør holdes hjemme i romjulen av hensyn til de ansatte" og at de ansattes mulighet for avspasering skal være opp til foreldrene å avgjøre, så har jeg enten uttrykt meg ualminnelig klossete, du har feillest det jeg skriver til de grader eller du er bare ute etter å vrenge på utsagnene mine.

Du skrev vel ikke akkurat bør, men ut fra hva du faktisk skrev:

Hvorfor er det så merkelig, synes du? Er det en veldig snodig ting å prøve å ta hensyn til andre, når man har mulighet for det?
Jeg synes det er merkelig at du synes det er merkelig å ta hensyn til andre.

sier du vel indirekte at det er hensynsløst å sende barna i barnehagen når de strengt tatt ikke trenger å være der. Jeg oppfatter iallfall det du skriver som et hint om hva som er det riktige å gjøre. Derav mitt "bør."

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Skulle det derimot være situasjoner hvor man er usikker på om man trenger plassen av ulike grunner så regner jeg til og med at det er OK å si fra om det. De fleste forstår sunn fornuft. Det er når folk som du Rine så tydelig signaliserer at de gir fullstendig faen i andre mennesker at jeg blir provosert.

Har du problemer med å følge diskusjonen her? Jeg skal prøve å fatte meg i korthet, i håp om at budskapet synker inn: Jeg sender ikke mine barn i barnehage i romjulen, men stiller meg undrende til at avspaseringmulighetene til de ansatte skal bestemme hvorvidt barna skal gå eller ikke. At du ut fra denne informasjonen konkluderer med at "rine gir fullstendig faen i andre mennesker" får meg faktisk til å lure på om du ikke er riktig vel bevart.

Sitat:

Medmenneskelighet måler jeg ikke i villighet/evne/ønske/mulighet til å ha barna hjemme i romjulen, forresten.

Ikke jeg heller. Når sant skal sies, kommer barnehageansatte et stykke ned på listen over grupper jeg prioriterer å vise medmenneskelighet i julen (og ellers i året) De gjør en super jobb altså, for all del, men det finnes mennesker jeg synes mer synd på enn folk som faktisk har en jobb å gå til og som får betalt for å gjøre den.

Sitat:

Jeg skal, sammen med Skremmeren og i beste juleånd, ikke kjøpe prostituerte i romjulen, så de også kan få julefri. :kumbaya:

Jeg slenger meg med på den medmenneskelige prostitusjonsboikotten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 23:30   #219
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Mine tanker er at hvis barnehagen er åpen i julen så må jo noen barnehageansatte være på jobb. Å skulle holde barna hjemme for at de ansatte skal få avspasere eller ta ut ferie er virkelig helt fjern for meg. At de på forhånd ønsker å vite hvem som kommer de ulike dagene for å optimalisere bemanningen er jo en selvfølge, selvsagt.
Vi holder 2-åringen hjemme fordi vi begge skal ha fri. Hadde vi vært på jobb hadde hun selvsagt vært i barnehagen. Hun elsker å være der.

Jeg bør vel presisere at jeg ikke har lest hele tråden.

Gammel 22-12-09, 23:42   #220
trudeluttan
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
trudeluttan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei på dere!
Jeg jobber selv i barnehage, og synes det er helt greit å være på jobb sammen med barna disse dagene. De fleste barna har fri fra barnehage, men det er alltid noen som har behov for barnehageplass. Og de barna som er i barnehagen har det kjempefint. Da koser vi oss mye med ro og fred, lek og kos. Vi er ute på tur, lager snømann og leker ute eller inne. Det er aldri så mange barn i barnehagen, for de fleste foreldrene klarer jo å ordne seg fri. Men det er utrolig viktig for de som har behov for barnehageplass å være sikre på at barna er velkommen, og har det fint de dagene de er der. Det skal være litt spesielt å være i barnehagen i romjula, og hos oss er det det. :-) Mi snuppa på to er i barnehagen de dagene jeg er på jobb. De andre dagene er hun hjemme sammen med meg og resten av familien.

trudeluttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.