|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
"De"
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng»
Man blit hissig/sint/støtt av å bli kalt en "hønemor".
![]() |
#2 |
flisespikker
|
Jeg har ikke sett at noen ble støtt av å bli kalt hønemor? Men en del blir irritert over at reklamen fremstiller det som om det bare er mødrene som bryr seg om tilbudet til barna (mens det bare er fedrene som bryr seg om Internettilgang, noe som både kan sees som om de er mer selvopptatte og at de er mer teknisk interesserte). Det skjønner jeg godt; det er en veldig antikvert tankegang, og den var ikke en gang humoristisk/selvironisk presentert.
![]() |
#3 |
"De"
|
Men hva er problemet? Nei, det var ikke en særlig god reklame. Ikke morsom og ikke treffende.. Men jeg ser ikke helt at noen kan plages av den heller.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
Skjønner du ikke at noen kan irritere seg over mentaliteten som en reklame uttrykker, eller mener du bare at du ikke lar deg irritere selv? (Jeg synes ikke det er noe stort problem, akkurat, med reklamer som jeg synes uttrykker et forkastelig/problematisk grunnsyn, men jeg kan godt irritere meg over dem likevel når jeg ser dem.)
![]() |
#5 |
"De"
|
![]() |
#6 |
flisespikker
|
Neste gang du skal prøve på å sette deg inn i hvordan noen andre tenker, kan du jo prøve å ikke begynne samtalen med å le av dem og gjøre narr av det de sier. Mulig det blir enklere da.
![]() |
#7 |
"De"
|
Jeg lo av en rød prikk jeg fikk. Ikke av andres meninger.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Reklamen er jo et bevis for holdninger som finnes eller antas å finnes i stor grad i samfunnet. De prøver jo å treffe noen med dette og gjør det helt sikkert også. Når en attpåtil serveres haugevis av andre reklamer og holdninger i samfunnet som sier ting i samme retning, som at mor er omsorgsperson mens pappa er mest opptatt av å dyrke seg selv og sitt (en av barneflokken) så ender det opp med å bli ganske provoserende.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Ja, den pappa'n (eller mamma'n for å tilfredsstille Ottar...) som velger å sitte på internett istedenfor å nyte bassengområdet her, han..... kan få surfe sin egen sjø....
![]() |
#11 |
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Æss. hver sin lyst vil jeg si. Kast en syden ferie etter meg og jeg donerer den til første og beste som vil ha den. Ja kanskje StarTour og Ving og alle de andre tror at det er å treffe midt på spikeren med en sånn reklame. Kanskje de er dritt lei januar i Norge, og alt det medførere. Men gudbedre meg de glemmer oss damer litt i regnestykket sitt altså. Det er mange av oss som finner gode tilbud på nettet før de trenger reklamere. Og den der fra Ving med at dea lokker pappaer til syden, og bla bla blir for dum for meg.''
![]() |
#12 |
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Det er en overmåtes rævva reklame som spiller på noens lyst til å reise sydover og får andre til å kaste opp.
![]() |
|
|