|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Har bakt brune pinner, havreflarn, kokosmakroner, berlinerkranser, Sarah Bernard og en drøss med marsipankonfekt (som er oppspist....). Akkurat nå står Nennes rundstykker i ovnen, og jeg har skoldet mandler og har ambisjoner om å lage en kransekake i løpet av kvelden eller morgendagen. Alt er lagd i ro og mak og uten stress så jeg er godt fornøyd med årets julebakst.
|
|
|
#62 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Det blir vel ikke 7 slag, men flere av de "samme" slagene med og uten melk. Kaker med egg må vi droppe pga egg-allergien til lillebror. Det er litt kjipt fordi det er så mange gode småkaker vi har pleid å ha til jul før i tiden
|
|
|
|
#63 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Jeg har et halvt kg hjemmelaget marsipan i kjøleskapet nå, snadder. Skulle lage bla. Mozartkuler men ingen butikker hadde nougat. :skrik: Får se i morgen.
|
|
|
#64 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Jeg har pepperkaker, skårne pepperkaker, kolakaker (nam!), to typer kokosmakroner og havremakroner. Og franske brostein, sjokoladekofekt (eller var det iskonfekt det het?) og bountykuler. Det begynner å greie seg nå, tror jeg...
|
|
|
#65 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Jeg pleier bare å bake et par sorter, men bytter litt med mamma og kjøper et par, så det blir gjerne 5-7 slag likevel. I år blir det ingen, siden jeg ikke er i form og prioriterer å få gjort jobben min. Kjipt, men det blir vel jul likevel. Får fikse noen kjøpekaker fra bakeren. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Her har vi laget pepperkaker, kakemenn og risboller
|
|
|
#67 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Vi har bakt pepperkaker og laget pepperkakehus. I tillegg har vi bakt kolakaker, men de har vi allerede spist opp. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Jeg har biscotti i ovnen nå. Hvis de blir spiselige så blir det biscotti og kolakaker i år. Håper kanskje svigermor har bakt noe. Men jeg tar ikke fem øre for å kjøpe noen kaker heller jeg altså. I alle fall krumkaker må vi ha. Men det har jeg aldri prøvd før, dessuten har jeg ikke krumkakejern.
|
|
|
#69 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Da ble det |
|
|