Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 21:31   #41
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Må man, så må man, vi har heldigvis kunnet kose oss sammen i jula, jeg har alltid hatt fri og mannen har enten fri eller jobber julehelgen eller nyttårshelgen.

Greia er vel helst at jeg ikke har måttet, men gjort det likevel, fordi snupsen har villet og jeg ikke har sett på det som et problem. De som må jobbe har jo ikke så mye valg, så det er ikke det jeg primært lurer på.

Gammel 21-12-09, 21:32   #42
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er helt på felgen etter en forferdelig hektisk førjulstid på jobb og klarer ikke å slappe av med tre vilte unger rundt meg konstant. De har fri fra lille julaften og fem dager fremover, og etter det er de rimelig brakkesyke. Så de får to korte dager på SFO/i barnehage i romjula, og de dagene skal jeg ha for meg selv.

Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:35   #43
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Skoleungene mine har fri fram til 4.januar, og vesla har kun en dag (i morgen) igjen i barnehgen før fri for henne også.

Gammel 21-12-09, 21:36   #44
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er barnehagen stengt, så barna har fri. I år er storesøster skolejente, og da er lillebror i barnehagen alle dager hun er på skolen.

Vi voksne har vanligvis vært på jobb en dag eller to i romjula, og da har vi brukt familie som barnevakt. Vi er heldige og har besteforeldre i nærheten, og gjerne tante og onkel i tillegg hjemme på julebesøk hos dem, dermed er vi dekket. Og barnehagebehovet lite, barna har det gøy sammen med mange ulike voksne, spesielt de som vil være med ut i akebakken og ut på ski. Jeg tror barna mine har veldig godt av denne annerledes ferien, vi er mye hjemme og samles mye med slekt og venner. Hadde vi ikke hatt slekt rundt oss kan det være vi hadde brukt barnehagen et par dager i romjula for å få det til å gå opp.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:39   #45
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Det er da ingen som har sagt at man skal ha dårlig samvittighet for det ene eller det andre. Jeg synes det er hyggelig å ha barna hjemme sammen med meg når jeg har fri og opplever ikke at de verken kjeder seg eller at jeg får lite tid for meg selv. Derfor velger jeg å ha de hjemme.

Jeg jobber også i barnehage og skal på jobb på onsdag. Da skal mine barn være hjemme sammen med mannen. Det er ett helt annet tempo i barnehagen i romjula og vi koser oss masse. Jeg får også mer tid til de barna som er der. Og det finnes også noen som synes dagene blir litt lange når bestevennen har ferie.

Gammel 21-12-09, 21:40   #46
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min har alltid fri hele romjula så da sender vi ikke lillebror i bhg nei. Resten av avdelingen skulle også ha fri.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:47   #47
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, Lillebror skal i barnehagen mand-onsd til uka.

Jeg er sykmeldt og skal ikke jobbe, men med kun ett ben å stå på i tillegg til 2 krykker, er det uaktulelt å ha han alene hjemme med meg 3 dager i strekk. Jeg kan nemlig ikke gå ut akkurat, og jeg synes det er helt bånn at Lillebror dermed ikke kan leke ute store deler av dagen. Å bare sose inne i dagesvis uten mulighet for frisk luft, får jeg helt neller av, og blir skikkelig misfornøyd på Lillebrors vegne. I barnehagen har han plenty av voksne og små venner som koser seg både ute og inne. Så har vi heller intens familiekos tors-søn begge uker. Tenker det går greit jeg...

Lillebror har astma og er av dem som måtte være hjemme en uke i forbindelse med svineinfluensaen (vi prioriterte å få til det, sånn at vaksinen begynte å virke før han kom tilbake), så at barn med romjulsfri har mye mere pusterom enn andre, er ikke sikkert er helt tilfelle all den tid det ikke står skrevet noe sted at det kun er romjuls- og påskefri som er egnet til å senke skuldrene og kose seg sammen.

Jeg leser også mellom linjene at det nærmest er grusomt at barna skal i barnehagen mellom jul og nyttår, og at det er viktig å ta dem ut for at de skal få slappe av. Vel, tror det kan være nyttig å åpne for at det er individuelle forskjeller, og satt på spissen, så er vel en lat, innedørs (stor)familieromjul, kanskje ikke akkurat alltid drømmen det heller.

Sist redigert av Billa : 21-12-09 kl 21:52.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:49   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har de fri hele mellomjula (romjula).
Det er nok mest fordi det er en forholdsvis liten barnehage, og få (om ingen) som skal dit. Og da orker jeg ikke sende H og P heller. Dessuten har både jeg og Frank fri, og da synes jeg det kan være godt for barna å ha fri også. Det skjer jo som regel noe i romjula uansett, så dagene går nok.

Men de er i barnehagen til og med onsdag (lille julaften) denne uka.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:49   #49
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har fri 3 uker i strekk, har ikke dårlig samvittighet for å ville ha noen av dagene for meg selv.

Synes jeg ikke du skal ha heller

Gammel 21-12-09, 21:49   #50
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Det er da ingen som har sagt at man skal ha dårlig samvittighet for det ene eller det andre.

Ikke eksplisitt, men det lyser gjennom i ganske mange svar. Det står iallfall implisitt at alle som har mulighet til det burde ha ungene hjemme i romjula.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

men det å ha mulighet til å gi ungene fri i romjula, men å velge å sende dem i barnehagen for "adspredelse" virker veldig, veldig fjernt for meg.

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

(...)
De har godt av å ha fri disse små også, og jeg hadde aldri sendt henne dit for å "sosialisere" seg mens vi har fri.

Jeg har jobbet endel år i barnehage, og det er alltid de samme ungene som er der i ferier (snakk om 2-3 stk). Det er ikke veldig moro for ungene å være der når alle lekekameratene har ferie, så vi har gitt beskjed til foreldrene at de er de eneste som kommer, og da pleier de å finne en løsning likevel. (Og nei, det hjelper ikke å kjefte på deg ansatte pga det. ) :erfart:

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Fordi barn også blir sliten av å være i barnehagen å det er godt for de å ha fri også.

Poden her er enebarn, vi har lite slekt her men han får fri 14 dager til sammen uansett. Jeg ville som sagt aldri sendt han i barnehagen om jeg selv hadde fri.

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Selv om man kanskje ikke kjenner så mange barn så kan man jo finne på ganske mange aktiviteter og bruke tiden til å gjøre ting man kanskje ikke får gjort så mye av ellers.

Gammel 21-12-09, 21:50   #51
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Mine born skal vere heime. Når eg har fri, har dei fri. Uansett når på året, nesten. Dei er nok i barnehagen. Gledar meg til å feire jul saman med borna mine.
Jobbar sjølv i barnehage og der er det faktisk ein del born som skal vere der i romjula. Sjølv om foreldra har fri

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:52   #52
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Skulle gjerne hatt dem hjemme. Men akkurat i år blir det full bhg/sfo - både denne uka og romjul. Både mannen og jeg må jobbe, da vi har tatt ut ekstra ferie i fbm foreldrepermisjon.

I romjula blir det riktignok veldig korte dager, men jeg synes det er ganske kjipt å ikke gi dem i hvert fall en ukes ferie sammenhengende. Men som man reder, ligger man osv.

Akkurat nå skulle jeg gitt høyrearmen min for en dag fri uten barn for å få jula i havn. Sykefravær på jobb og totalt juleprosjektkaos i heimen. Men det blir jul. Det blir jul. :mantra:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:52   #53
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at barna blir slite av å være i barnehagen i romjula.
Men jeg tror at enkelte barn kan være sliten når vi kommer dit, altså, i slutten av året. Og at de på den måten kan ha godt av en uke fri liksom.
Men jeg tror ikke det er noe stort problem for de som er der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:53   #54
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg tror ikke at barna blir slite av å være i barnehagen i romjula.
Men jeg tror at enkelte barn kan være sliten når vi kommer dit, altså, i slutten av året. Og at de på den måten kan ha godt av en uke fri liksom.
Men jeg tror ikke det er noe stort problem for de som er der.

Ja det tror jeg også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:53   #55
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hun skal i barnehagen to eller tre dager selv om vi ikke jobber så mye da. Jeg må få unna rettearbeid, og jeg tror hun syns det er greit å møte vennene litt i romjula.

Gammel 21-12-09, 21:54   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage holder stengt i jula, påsken og fem uker om sommeren, så vi har ikke mye valg. Jeg har som regel fri hele jula, så jeg antar at barna vil være hjemme i juleferiene framover også - nå når vi får offentlige barnehageplasser.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:55   #57
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bruker det å være mange barn i romjula da?

jeg har jobbet 10 år i barnehage og de som har hatt åpent i romjulen der jeg har jobbet har kun hatt 1 barn.
Der jeg jobber nå er det uansett stengt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:55   #58
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg har ikke barnehagebarn akkurat nå, men ingen av mine var i barnehagen i romjula den gangen de gikk der. Det er da så deilig å ha mange dager fri og bare være sammen!

Kunne ikke vært mer enig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:56   #59
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så de er ekstra slitne i romjulen?

*host* Ja, selvsagt. Barnehagen er ekstra slitsom i romjula.

Ungene her skal være hjemme i romjula. Men jeg vurderer å introdusere dem til barnepassen på treningssenteret akkurat da.

Gammel 21-12-09, 21:58   #60
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde egentlig satt opp ungene, for planen min var å jobbe. Men pga forskjellige omstendigheter ba jeg om fri, men ble sykemeldt, så da skal ungene også ha fri. Sålenge jeg har fri kommer også ungene til å ha fri. Nå før jul er de i barnehagen rett og slett fordi jeg skal få gjort noe. Jeg har så lite energi at jeg trenger lang tid på å få gjort det jeg skal gjøre så da er det like greit at de er der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.