|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
snur
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det blir nok helt sikkert en akevitt til middagen hvis ikke blir jeg så dårlig magen. Ellers drikker både jeg og mannen som regel brus til middagen, men gjerne ett glass vin eller likør til kaffen. Siden både mamma og min kjære kommer fra alkoholiker hjem er vi veldig forsiktige med alkohol forran ungene.
![]() |
#82 |
Pauset
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, her i huset holder vi det alkoholfritt i jula, av hensyn til barna. Jeg er vokst opp med en far som som regel var drita kanon før barne-TV på julaften, og har derfor et anstrengt forhold til alkohol, spesielt i julehøytida. Etter ungenes leggetid kan jeg godt ta meg en liten baileys eller et glass rødvin eller to, men i år ammer jeg, så da blir det nok lite av den sorten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, jeg drikker ikke alkohol på julaften.
![]() |
#84 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi har øl og akevitt til maten, men jeg liker ingen av delene, så jeg holder meg til pepsi max. Men kan ta en baileys eller noe annet senere på kvelden, det blir aldri noen mengder på julaften.
![]() |
#85 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei.
![]() |
#86 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det serveres alkohol til mat og kaffen etterpå ja.
![]() |
#87 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Her serveres det alkohol til en festmiddag. Mazungen har aldri opplevd noe negativt med alkohol. Vi har snakket om det at noen voksne kan bli litt rare når de drikker mye alkohol. (Var på en resturan der det var noen ganske høylytte). Hun godtok det, syntes de var rare ikke skumle. Jeg spurte om hun har opplevd noe slikt ellers, og da så hun bare rart på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Både mannen & jeg er vokst opp i hjem hvor alkohol nytes med måte og ikke misbrukes, og det har vi videreført til vår familie. Vi kommer til å drikke vin til maten på julaften.
![]() |
#89 |
Passiv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Så lang tråd over natta? Bare om julaftensfyll? Jøss - nå ble jeg jammen sjokka. |
![]() |
![]() |
#90 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, jeg drikker ikke alkohol på julaften.
![]() |
#91 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi drikker litt til maten, og kanskje et glass vin etterpå. Noen konjakk blir det nok også på mannen og gjestene, men det tror jeg de venter med til etter at ungene er lagt.
![]() |
![]() |
#92 |
Passiv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Jammen - nå som jeg faktisk har lest hele tråden så ser jo dette svaret bare littegranne alkis ut. |
![]() |
![]() |
#94 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi serverer vin, øl og akevitt. Selv drikker jeg et glass vin til maten, og det er stortsett alt. Mannen drikker vel en øl og en akevitt. Det er greit å kose seg med litt god drikke, men jeg vil ikke være påvirket når ungene er i hus.
![]() |
![]() |
#95 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jepp. Jeg har respekt for at noen barn har lite trivelige juler pga alkoholbruk, men for vår del føler jeg ingen grunn til å forsvare det. Vi har et høyst normalt forhold til drikking.
![]() |
#96 |
By the Sea
|
...når ble ett glass vin og en konjakk "alkis"?
![]() |
#97 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, det er en ting jeg aldri har gjort eller vil gjøre når det er barn tilstede på julaften. |
![]() |
![]() |
#99 |
Passiv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg serverer aldri alkohol når ungene er til stede, men det blir nok servert en konjakk til mannfolka når ungene er lagt. |
![]() |
![]() |
#100 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Etter noen runder med dette spørsmålet på "mammaforum" så starter en å bortforklare all alkoholservering. Da høres en ut som en har store alkoholproblemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|