|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Begynner du å få julestemning nå?Må innrømme at jeg ikke har noe særlig julestemning i år altså. Til tross for hvit jul (så langt), julemusikk og julefilmer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Jada. Det lukter grønnsåpe og vi spiller julemusikk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Julestemningen er på topp. I dag har jeg tilogmed bakt kakene med det unevnelige navnet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?I dag kom julestemningen for fullt her. Spisebordet er fylt opp med innpakkingspapir, jeg har pakket inn et par pakker, julemusikken spiller jevnt og trutt, ørtenhundreogsøttogfjørti lys brenner rundt i stua og lukta av røkelse ligger tykt rundt meg der jeg sitter i sofaen og slapper av og strikker. Herlig! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Jeg var i julestemning jeg, så kom juletreet i går og det brast fullstendig. Nå er treet ute, og det er håp for at det kommr seg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Ikke så veldig nå for tiden, farfaren min døde sist uke, så det blir en spesiell jul i år.
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Tja, har hatt noen glimt av julestemning, men jeg tror neppe den dukker opp for alvor (hvis den i det hele tatt gjør det) før onsdagens arbeidsøkt er over. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Håper den kommer mer i dag, planer om å vaske hus med julemusikk på full guffe, det pleier hjelpe
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Ja! Fredag kveld stod jeg med ett kor + en stor gjeng sangere i ryggen + orgel og ett kor framom meg mens vi sang "Deilig er jorden". Sangen kom fra alle sider. Det var fantastisk og det satte julestemningen i meg. Nå er jeg helt i julemodus! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Ja! Gårdagen ble brukt til besøk på kirkegården (mine besteforeldre og oldeforeldres grav) og middag sammen med svigerinne og mannen hennes samt pynting av rommene til jentene. På kvelden var vi på julekonsert i domkirka og da kjente jeg at den gode julefølelsen virkelig kom sigende
|
|
|
#13 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Det kommer seg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Jeg begynnte å få julestemning, men storesøster fikk omgangssyken inatt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?JA! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Pepperkakehuset står og venter på pynting, så det begynner å nærme seg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Begynner du å få julestemning nå?
Det gjør gjerne det. Storesøster her fikk det tirsdag forrige uke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Hadde julestemning lørdag, men så fikk jeg feber i går og ligger her på sofaen og hoster og snufser og knasker paracet. Det var den julestemninga. Gikk glipp av årets julestemningboost på folkemuseet i går, og skolegudstjenesten som for meg virkelig er startskuddet på jula, i dag. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Tja, as good as it gets.
|
|
|
#20 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Jeg får noen små stikk av julestemning når jeg hører julesanger, ser julefilmer eller når jeg baker og kjenner lukt av grønnsåpe i huset. Men den gode, gamle julestemningen klarer jeg ikke finne igjen - har ikke hatt den på mange, mange år. Kjenner meg veldig igjen i sangen "Desemberbarn" med Kari Bremnes: Desemberbarn æ leite ætter dæ - e du tatt av våren som de andre? Skal æ ikkje juble når det sner, skal æ ikkje rope på dæ mer?.
|
![]() |
|
|